استفاده از روش های روان درمانی برای مهار و کنترل درد

 

درد مزمن

چگونه درمان شناختی-رفتاری به بهبود درد های مزمن کمک می کند؟

 

استفاده از روش های روان درمانی برای رفع درد های مزمن نیز دقیقا به همین شیوه عمل می کند. با درک آنچه شما از تجربه درد های مزمن و کهنه احساس می کنید، بهتر می توانید از تاثیرات این احساسات و حالات بر کیفیت و شیوه زندگی آگاهی پیدا کنید.

 

رویکرد های روانشناختی مانند: درمان شناختی-رفتاری بر این اندیشه بنا شده است که نوع نگرش و نگاه ما بر چگونگی و نوع احساسات ما تاثیر می گذارند و ترکیبی از این دو به تبع بر رفتار ما ( خوب یا بد) تاثیر می گذارند. در عوض، نوع برخورد ما در برابر درد های مزمن می تواند تجربه کلی ما از این درد ها را تحت تاثیر خود قرار دهد. . برای مثال، برای کسانی که تحمل درد موجب رنج و عذاب و مایه زحمت است، بیشتر دچار حالات افسردگی، استرس و سردرگمی می شوند.

 

این نوع حالات فکری، احساسی و روحی به احتمال زیاد موجب تغییرات و کناره گیری فرد از مهم ترین مراحل و ابعاد زندگی می شوند. نتیجه آن این می شود که این بیماران بیشتر بر روی احساسات درونی خود تمرکز کرده و از زندگی کردن و از لذت بودن در دنیای بیرون باز می مانند. این زنجیره متوالی از درد ها، بروز علائم افسردگی را در افراد افزایش می دهد و اعمال درمان شناختی-رفتاری برای رفع این مشکلات و اختلالات روحی توصیه می شود.

 

 

درمان شناختی-رفتاری شامل چه مراحلی است؟

 

متخصص درمان یا روانپزشک بدنبال یافتن چگونگی تاثیرات درد های مزمن بر فعالیت و زندگی روزانه شما است. در جلسات اولیه مشاوره، از شما درخواست می شود که از زمان وقوع درد و حالات ناشی از آن یا فعالیت هایی که در روز انجلام می دهید، یادداشت برداری کنید و آنها را به درستی ثبت و ضبط کنید.

 

این کار باعث می شود تا رابطه ای میان میزان درد، دفعات تکرار و فعالیت های خود بیابید. این ابزار به شما کمک می کند تا خود را مورد ارزیابی و آزمایش قرار داده و مشاهده کنید که تغییر در رفتار و افکار به چه صورت می تواند بر رویکرد شما و کیفیت فعالیت های روزانه تان تاثیر بگذارد. برای مثال، بسیاری از مراجعین متعجب می شوند زمانی که می بینند به میزانی که آنها فعالیت های هایشان را با وجود درد زیاد بیشتر می کنند، حالت استرس و نگرانی در آنها کاهش پیدا می کند . به منظور بهبود درد های مزمن و ایجاد تغییرات در کیفیت زندگی و فعالیت های روزانه، روان درمان به شما کمک می کند تا الگوی فکری خود را پیدا کنید.

 

گاهی اوقات افرادی که از درد های مزمن رنج می برند، دچار خطای فکری در سه حوزه متفاوت می گردند:

 

  1. دید آنها نسبت به زندگی آینده
  2. ارزیابی تمامی فعالیت ها و چیزهایی که موجب آسیب احتمالی به بدن و بروز درد می شود
  3. چگونگی مقابله و سازش هر چه بهتر با درد های شدید و مزمن

 

یک روان درمان متخصص و مجرب با شما کار می کند تا متوجه شود که چه چیزهایی سبب می شود که شما چنین افکاری در ذهن خود پرورش دهید. به محض ریشه یابی این مشکلات، پزشک به شما کمک می کند تا تفکر، دید و نگرش متفاوتی نسبت به زندگی خود داشته باشید و کمتر دچار اضطراب و استرس شوید. امروزه بسیاری از بیمارستان ها و کلینیک های درمانی از این روش ها و روش کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی بهره می برند.

 

در مرکز خدمات درمانی ملی برای انجام این امور بسیار مناسب است اما تنها افراد خاصی از این خدمات استفاده می کنند. در بخش خصوصی، معمولا امکان وقت گرفتن از پزشک خصوصی برای یک دوره کوتاه وجود دارد. چنانچه بدنبال یک پزشک مجرب و خصوی هستید، بهتر است از قبل اطمینان یابید که پزشک تمامی صلاحیت های لازم را دارد.

 

 

منبع سایت:

dynamicyou.org

 

 

 


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *