از مارچوبه بیشتر بدانیم

خواص مارچوبه

مارچوبه دارای خواص درمانی بسیاری است، به همین دلیل حتماً باید آنرا به رژیم غذایی سالم خود اضافه کنید. مار چوبه یک سبزی عالی برای سم زدایی، ضد پیری و داروی مقوی غرایز جنسی و موارد دیگر می باشد.

مارچوبه از خانواده سوسن می باشد مارچوبه به راحتی در باغ خانه و در بستر گلها رشد می کند. و عمر چند ساله دارد. مارچوبه را هم به شکل دانه و هم به شکل ریشه در هر فصلی از سال می توانید بکارید.

اینجا به برخی از فواید آن اشاره می شود:

مارچوبه:

1)     سم زدایی بدن

2)     ضد پیری

3)     مقوی غرایز جنسی

4)     محافظت در برابر سرطان

5)     کاهش درد و التهاب

6)     جلگویری از پوکی استخوان و آرتروز

7)     کاهش خطر ابتلا به بیماریهای قلبی

8)     پیشگیری از نقائص زمان تولد

امروزه بیشتر افراد می دانند که یک رژیم غذایی سالم بایدروزانه چه موادی را به بدن برساند اما برای دستیابی به این مواد قرص و داروهای مکمل را انتخاب می کنند، مثلاً اسید فولیک برای هر زنی به ویژه زنان باردار بسیار مهم است، اسید فولیک در داروهای مکمل به شکل فولات ارائه می شود بهتر است بدانید که خود مواد غذایی حاوی اسید فولیک را در برنامه بیاورید علاوه بر دریافت سایر ویتامین های مورد نیاز، همان ویتامین را نیز بهتر و به شکل طبیعی دریافت خواهید کرد، فولات را به شکل طبیعی می توانید از مارچوبه نیز دریافت کنید.

دلیل اینکه مارچوبه ما را سالم نگه می دارد:

1)     سم زدایی بدن

هر یک فنجان مارچوبه دارای 288 میلی گرم پتاسیم می باشد، پتاسیم در کاهش چربی شکم موثر شناخته شده است. بعلاوه مارچوبه حاوی 3 گرم فیبر می باشد که برای پاک سازی دستگاه گوارش مفید است. مارچوبه حاوی هیچ سدیم طبیعی نبوده و بنابراین نفخ آور نیست. چربی یا کلسترولی ندارد. یک فنجان مارچوبه فقط 40 کالری دارد.

2)     ضد پیری

مارچوبه سرشار از پتاسیم، ویتامین A و اسید فولیک می باشد. بعلاوه حاوی مقدار بالایی گلوتاتیون –یک  ترکیبی از اسید های آمینه با خواص آنتی اکسیدانی می باشد که از سلولها در برابر سموم و رادیکالهای آزاد محافظت می کند.

3)     داروی مقوی غرایز جنسی

مارچوبه به عنوان داروی مقوی غرایز جنسی از نظر روانی و فیزیولوژیکی نیز شناخته شده است. گفته می شود ک پاسخگویی ذهن به تحریکات جنسی را تقویت می کند. در فرانسه واژه asparagus  از asperge و آن در گفتار عامیانه به معنی آلت تناسلی مرد می باشد.لازم به ذكر است كه ناتوانی در رسیدن به اوج لذت جنسی در زنان و مردان به نبود هیستامین مربوط می‌شود و تولید هیستامین به میزان اسیدفولیك در بدن بستگی دارد. خوب است كه بدانید مارچوبه منبع غنی از نظر اسیدفولیك به شمار می‌رود.

4)     محافظت در برابر سرطان

مارچوبه حاوی فولات می باشد که امروزه به عنوان یک عامل محافظ در برابر سرطان شناخته شده است. توجه داشته باشید که فولات به شکل طبیعی درسبزیجات تیره برگ میوه و مرکبات یافت می شود.

5)     کاهش درد و التهاب

فولات موجود در مارچوبه در کاهش التهاب کمک کننده است.

6)     جلوگیری از پوکی استخوان و آرتروز

مارچوبه دارای ویتامین K می باشد و طبق مطالعات این ویتامین در پیشگیری از پوکی استخوان و آرتروز نقش دارد. این ویتامین در شکل گیری و ترمیم استخوان نیز مفید است. بعلاوه برای سنتز استئوکلسین Osteocalcin نیز ضروری می باشد. استئوکلسین  پروتئینی در بافت استخوان است که کلسیم را در استخوان نگه می دارد. استئوکلسین  بر روی قند خون و ذخیره چربی بدن تاثیر میگذارد. استئوکلسین ترشح انسولین را افزایش داده و حساسیت بدن به آن را هم زیاد میکند. مارچوبه به عنوان منبع اول ویتامین K شناخته شده است.

7)     کاهش خطر ابتلا به بیماریهای قلبی

فولات موجود در مارچوبه در پیشگیری از بیماریهای قلبی نقش دارد.

8)     پیشگیری از نقائص هنگام تولد

دریافت فولات کافی  ( حتماً شنیده اید که پزشکان به مصرف اسید فولیک  چقدر تأکید دارند) بویژه در زنان و آنهایی که قصد حامله شدن دارند بسیار مهم است.

کمبود اسید فولیک با افزایش خطر ابتلا به اسپینابیفیدا ( مشکلات نخاعی زمان تولد) و آنسفالی ( نقص لوله عصبی) مرتبط است.

فولات به تشکیل سلولهای عصبی جنین کمک می کند و ممکن است از تولد پیش رس نیز جلوگیری کند.

منبع:

healthdigezt

 


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *