اختلال دو قطبی و افراد مشهوری که به آن مبتلا بوده اند

اختلال دو قطبی یا دو شخصیتی

اختلال دو قطبی یک بیماری ذهنی است که با تغییرات سریع روحی و روانی شناخته می شود.علائم آن شامل تغییر ناگهانی حالات روحی است که شیدایی نامیده می شود.همچنین ممکن است این اختلال بخش از روند افسردگی باشد.اختلال دو قطبی ممکن است به نام های اختلال دو شخصیتی یا اختلال شیدایی نیز شناخته شود

افرادی که به اختلال دو قطبی دچار هستند ممکن است مشکلاتی در زمینه مدیریت فعالیت های روزانه خود در ممدرسه یا محل کار و یا حتی در رابطه های شخصی خود داشته باشند.درمان قطعی و مشخصی برای این اختلال وجود ندارد اما گزینه های درمانی زیادی وجود دارد که می توان به کمک آن ها علائم اختلال دو قطبی را مدیریت کرد و بهبود بخشید

علائم اختلال دو قطبی

معمولا 3 علامت مشخص و اصلی وجود دارد که به وسیله آن ها می شود اختلال دو قطبی را تشخیص داد:

شیدایی

هایپومانیا(جنون خفیف)

افسردگی

به هنگامی که دچار شیدایی می شوید،افرادی که به اختلال دو قطبی مبتلا هستند ممکن است احساسات شدیدی داشته باشند.ممکن است هیجان زده،تحریک پذیر ،عجیب و غریب یا پر انرژی شوند.بیماران مبتلا به اختلال دو قطبی، به هنگام مرحله شیدایی ممکن است رفتارهای زیر را نیز از خود نشان دهند

شراب خواری

رابطه جنسی غیر ایمن

مصرف مواد مخدر

به هنگام مرحله افسردگی در بیماران دچار اختلال دو قطبی ممکن است علائم زیر بروز پیدا کنند :

  • احساس غم عمیق
  • نا امیدی
  • از دست دادن انرژی
  • از دست دادن علاقه نسبت به انجام فعالیت هایی که در گذشته دوست داشتند
  • دوره های زمانی خواب بسیار کم یا بسیار زیاد
  • افکار خودکشی

در این مقاله تصمیم داریم به افراد مشهوری اشاره کنیم که علیرغم موفقیت در زمینه کاری و حرفه ای خود  به اختلال دو قطبی مبتلا بوده اند.

 

اختلال دو قطبی
اختلال دو قطبی

ماریا کری

این خواننده بسیار معروف در سال 2001 مبتلا به بیماری دو قطبی شناخته شد اما او به مجله “مردم” گفت که او سال ها در تنهایی و انزوا زندگی کرده است.او در ادامه به این مجله معتبر گفت :” پس از گذراندن یک سری مسائل مربوط به کار و مشکلات عاطفی به دنبال درمان این اختلال رفتم،افراد مثبت نگری را در اطراف خودم جمع اوری کردم و دوباره به انجام فعالیت هایی پرداختم که به آن ها علاقه داشتم و ترانه هایی ساختم و موزیک هایی را نوشتم که عاشقانه آن ها را دوست داشتم.

اختلال دو قطبی
اختلال دو قطبی

کری فیشر

کری فیشر که به خاطر بازی در نقش پرنسس لیا در سری فیلم های جنگ های ستاره ای معروف شده بود در سن 24 سالگی به اختلال دو قطبی تشخیص داده شد.او رمان خود را در سال 1987 و  به نام “پست کارت هایی از مرز” نوشت و این ماجرا درست پس از یک خودکشی نزدیک به مرگ اتفاق افتاد.او در فستیوال ها و مصاحبه های مختلفی خواستار توجه بیشتر درباره این اختلال شد.کری فیشر در نهایت در سال 2016 در اثر حمله قلبی از دنیا رفت

اختلال دو قطبی
اختلال دو قطبی

مل گیبسون

در یک مستند به سال 2008، گیبسون عنوان کرد که به بیماری دو قطبی مبتلاست.. این بازیگردر ابتدا بیشتر به عنوان یک بازیگر  فیلم های اکشن شناخته می شد و پس از گذران دوره حرفه ای بازیگری به کارگردانی و تهیه کنندگی پرداخت.در کارنامه این بازیگر معروف،دو بار نامزدی اسکار وجود دارد.. مجله های “مردم” در سال 1958 مل گیبسون را “جذاب ترین مرد زنده دنیا” نامید. زندگی شخصی او زمانی که به یک افسر پلیس رانندگی   و در طول مستی درگیر شد بر سر خطر خبرهای روزنامه ها رفت

اختلال دو قطبی
اختلال دو قطبی

دمی لواتو

این خواننده – بازیگر در ابتدا به خاطر بازی در فیلم “کمپ راک” ساخته کمپانی دیزنی معروف شد. در سال 2010 و پس از این سری فیلم ها و البته بازی در سریال تلویزیونی “سانی به همراه چانس” خود را برای درمان اعتیاد و همچنین آسیب رساندن به خود ،به یک کلینیک پزشکی معرفی کرد.. در آنجا این بازیگر متوجه شد که اختلال دوقطبی دارد. شبکه  MTV یک مستند درباره  مبارزات لواتو جهت بهبود بیماری  در سال 2012 منتشر کرد.

اختلال دو قطبی
اختلال دو قطبی

راسل براند

اوفعالیت حرفه ای خود را از استند آپ کمدی آغاز کرد و پس از آن در بازی در فیلم های “فراموش کردن سارا مارشال” و همچنین صداپیشگی در انیمیشن ” من نفرت انگیز” را تجربه کرد.در جوانی متوجه اختلال دو قطبی خود شد .پس از آن شغل خود را در شبکه MTV از دست داد.ازدواج او با کیتی پری(خواننده مشهور) بیش از 2 سال دوام نداشت .براند اولین کتاب اتوبیوگرافی خود را در سال 2007 منتشر کرد و در آن جزییاتی راجع به مبارزه خود برای ترک اعتیاد را عنوان کرد .پس از آن کتاب دیگری به نام “رهایی از اعتیاد” را در سال 2017 منتشر کرد.

اختلال دو قطبی
اختلال دو قطبی

برایان ویلسون

رهبر گروه موسیقی “صدای آواره کالیفرنیا” 9 آلبوم و حدود 16 تک آهنگ را در طول یک دوره 3 ساله به همراه گروه ” Beach Boys.” نوشت.یک حمله هوایی وحشتناک در سال 1964 موجب شد تا او دیگر تورهای موسیقی خود را برگزار نکند.یک سال بعد،ویلسون به مواد مخدر LSD اعتیاد پیدا کرد.اختلال دو قطبی او که سال ها بعد مشخص شد،موجب گردید تا او را به لحاظ روحی و فیزیکی دچار اختلال کند و دیگر نتواند تورهای موسیقی خود را برگزار کند.

اختلال دو قطبی
اختلال دو قطبی

کرت کوبین

کرت کوبین که یکی از بنیان گذاران گروه موسیقی “نیروانا” بود در بچگی به اختلال کمبود توجه دچار بود که همین اختلال در بزرگسالی منجر به اختلال دو قطبی او گردید.او هرگز به دنبال درمان این اختلال نرفت. علیرغم موفقیت به عنوان رهبر جنبش سنگ گرانیت سیاتل، کوبین با افسردگی درگیر شد و در سال 1994 در سن 27 سالگی خودکشی کرد.

اختلال دو قطبی
اختلال دو قطبی

ارنست همینگوی

این نویسنده برنده جایزه نوبل در طول زندگی خود مبتلا به رفتارهای افسردگی و شیدایی بوده است، این مسئله به طور ژنتیکی از پدر و مادرش برای او به ارث رسیده بود.. با وجودی که او شخصیت بسیار بزرگی در زمینه ادبیات بود و رمان هایی برجسته ای نظیر “وداع با اسلحه” و زنگ ها برای که به صدا درمی آیند” نوشته بود اما در طول زندگی به طور مداوم درگیر افسردگی،پارانویا و اختلال دو قطبی بود. در نهایت او در سال 1961 به مغز خود شلیک کرد و درگذشت(پدر همینگوی نیز به همین شیوه خودکشی کرد).

اختلال دو قطبی
اختلال دو قطبی

کاترین زتا جونز

این ستاره خوش چهره و ثروتمند یک جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل را برای بازی در فیلم “شیکاگو” را در کارنامه خود دارد.همچنین نامزد دریافت چنیدن “گلدن گلوب” نیز بوده است.او در سال 2000 با مایکل داگلاس ازدواج کرد.پس از چند سال به سرطان زبان مبتلا شد و در طول مبارزه با سرطان،به افسردگی نیز دچار شود و پس از آن نیز تشخیص داده شده که به اختلال دو قطبی مبتلاست.

لینک منبع webmd

بیشتر بدانید


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *