اختلالات مغز و حافظه بلند مدت ضعیف در میان کاربران ماری جوانا

 

 

در سال 2008 مطالعه ای که توسط محققان در دانشگاه ملبورن استرالیا انجام شد نشان داد که منطقه هیپوکامپ برای تنظیم احساسات و حافظه بلند مدت مهم است و  به رابطه بین اختلالات ساختاری در هیپوکامپ و حافظه بلند مدت در اثر مصرف بلند مدت  شاهدانه پی بردند.

 

کانابیس

 

محققان استرالیایی نشان دادند که اندازه هیپوکامپ و آمیگدال در مصرف کنندگان ماری جوانا، کوچکتر از افرادی بود که مصرف نمی کردند و همچنین مشکلات مربطو به روان آنها نسبت به افراد غیر بیشتر می باشد.

 

متی اسمیت، نویسنده مطالعه ، استاد روانپزشکی و علوم رفتاری در دانشکده فینبرگ نورث وسترن پزشکی می گوید:

“هر دو مطالعه اخیر پیوند استفاده مزمن از ماری جوانا  را در دوران بلوغ و ایجاد تفاوت هایی در شکل مناطقی از مغز که برای حافظه بسیار مهم هستند را نشان دادند  و به نظر می رسد بعد از حداقل چند سال استفاده از آن می تواند کارکرد این مناطق را متوقف کند”.

 

محققان فکر می کنند که هیپوکامپ در اثر مصرف ماری جوآنا بیشتر مستعد تغییرات حاصل از آن است ، نویسندگان نیز بر این باورند که شکل غیر طبیعی مغز به دلیل آسیب به سلول های عصبی و آکسون را در هیپوکامپ می باشد.

 

به طور کلی، مصرف کنندگان  حشیش در آزمون حافظه نسبت به افراد  افراد سالم 18 درصد بدتر بودند.

با این حال، یک مطالعه طولی برای نشان دادن قطعی اینکه آیا ماری جوانا مسئول تفاوت مغز و اختلال در حافظه  است یا خیر مورد نیاز است .

 

 

منبع:

MNT

 

 کلینیک تخصصی آلومینا همراه شما در ترک انواع مواد مخدر و کاهش عوارض ناشی از مصرف مواد با روش های دارویی و غیر دارویی بدون بستری

 

مریم عبداللهی

مریم عبداللهی ، روانشناس و نوروتراپیست


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

2 دیدگاه دربارهٔ «اختلالات مغز و حافظه بلند مدت ضعیف در میان کاربران ماری جوانا»

  1. باسلام و عرض ادب
    ممنون از مطالب مفیدتون
    من نیاز به کمکتون دارم دارم یه کار تحقیق انجام میدم درباره مسیرهای بیوشیمیایی هیپوکامپ در زمینه های ورزشی بیماری و هر موردی که باشه اکه مطلب داشته باشید ممنون میشم کمکم کنید و اینکه هیپوکامپ تو جه بیماری هایی درگیر میشه بجز الزایمر و اسکیزوفرنی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *