آیا پرخوری یک مشکل روحی است؟

اختلالات پرخوری0

بسیاری از افراد مبتلا به اختلال پرخوری دچار مشکلات روحی و روانی دیگری نیز هستند، مشکلاتی مانند افسردگی، اضطراب، اختلال دو قطبی و سوء مصرف مواد مخدر. این افراد دچار اضطراب و اختلالات خواب نیز می شوند و دارای اعتماد به نفس پایین می باشند و نسبت به شکل ظاهری بدن خود حس خوبی ندارند.

علت بروز اختلال پرخوری

متخصصان در مورد علت دقیق بروز این اختلال اطلاعات کافی در دست ندارند. ترکیبی از عوامل ژنتیکی و روانی می توانند بر روی این بیماری تاثیر داشته باشند. رژیم غذایی ممکن است منجر به بروز اختلال پرخوری شود، اما متخصصان مطمئن نیستند که این عامل به تنهایی باعث بروز این اختلال می شود یا خیر. برخی افراد به تصاویر و بوی غذا خیلی حساس هستند. وقایع استرس زا یا ناخوشایند در زندگی، مانند مرگ عزیزان یا مسخره شدن به خاطر وزن، نیز ممکن است منجر به بروز این اختلال شود.

اگر تصور می کنید به اختلال پرخوری دچار هستید، بهر است بدانید که به راحتی قابل درمان است. مرحله اول تشخیص این بیماریست. برای تشخیص پزشک سوالاتی در مورد عادات غذا خوردن، حس شما نسبت به ظاهرتان و احساس شما در مقابل غذا از شما خواهد پرسید و معایناتی بر روی شما انجام خواهد داد.

صحبت با روانپزشک یا مشاور مهمترین اقدام برای درمان این بیماریست. درمان شناختی رفتار کمک می کند تا افکار منفی که منجر به پرخوری می شوند، از بین برود. درمان بین فردی مشکلات ارتباطی را مورد توجه قرار می دهد. به علاوه به فرد کمک می کند تا با متخصص تغذیه کار کرده و عادات غذا خوردن خود را بهبود بخشد.

مصرف برخی داروها از جمله ضد افسردگی ها و برخی داروهای ضد تشنج نیز می توانند به کنترل رفتار کمک کنند. Vyvanse دارویی که برای درمان بیش فعالی استفاده می شود، اولین داروی تایید شده برای درمان اختلال پرخوری می باشد.

اختلال پرخوری باعث اضافه وزن شده و کاهش وزن در این شرایط کار بسیار سختی می شود. به همین دلیل این افراد نیاز به کمک و تنظیم یک رژیم غذایی مناسب دارند. در مورد تعیین رژیم غذایی بهتر است با پزشک مشورت شود.

پیشگیری از اختلال پرخوری

اگر در معرض ابتلا به این اختلال هستید، می توانید برای پیشگیری از آن اقدماتی انجام دهید. مراقب احساساتی مانند گناه، شرمندگی، ترغیب شدن به خوردن غذا یا پایین بودن اعتماد به نفس باشید. اگر دچار چنین احساساتی هستید یا کسی در بین اعضای خانواده تان به این اختلال دچار است، بهتر است به یک روان پزشک  در حیطه اختلالات خوردن مراجعه کنید.

 

 

نگارنده: سمیه محمدی

 

جهت کسب نوبت ویزیت  در شعبه کرج اینجا را کلیک کنید

 

گروه پزشکان جایروس


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *