آیا می توان به افراد مبتلا به بیش فعالی (ADHD) اعتماد کرد؟

بیش فعالی در بزرگسالان0

حقیقت غم انگیز در مورد افراد مبتلا به کم توجهی و اختلال بیش فعالی (ADHD) این است که در برقراری ارتباط با دیگران، تشخیص واقعیت و غیر واقعیت دشوار خواهد بود. این امر نه تنها در مورد گفته های این افراد می باشد، بلکه در مورد آنچه دیگران در اطرافشان می شنوند نیز صدق می کند. بنا بر عملکردهای اجرایی و چالش های پردازشی در این افراد، فرد مبتلا به ADHD مستعد ابتلا به مشکلات پردازشی و ارتباطی می باشد. این امر باعث می شود صداقت آنها از طرف دیگران و حتی دیدگاه آنها نسبت به خودشان، مورد بحث قرار گیرد.

بنابراین چنین ارتباط های اشتباه و سوء تفاهم هایی در بین افراد مبتلا به ADHD کاملا ناعادلانه بوده و برچسب دروغگویی، غیرقابل اعتماد بودن و دیگر موارد ناپسند به این افراد زده می شود. برای کسانی که به ADHD مبتلا هستند، متاسفانه مسائل مربوط به پردازش های مختلف ممکن است علت اصلی مشکلات ارتباطی این افراد باشد.

به عنوان مثال وقتی فرد مبتلا به ADHD از محدوده توجه خارج می شود، ارتباطات مفید نیز کاهش می یابد. حتی پس از اینکه مجددا توجه به سمت آنها جلب می شود، همچنان اثرات کمبود توجه اولیه به قوت خود باقی خواهد بود. این امر ناخوشایند نه تنها در نتیجه سعی برای به خاطر آوردن اطلاعات فراموش شده یا رد و بدل شده، بلکه به خاطر رویارویی با ناامیدی و اضطراب بروز می کند. مسائل پیچیده زمانی رخ می دهند که فرد مبتلا به ADHD نمی داند مشکلات ارتباطی خود را دقیقا به کجا نسبت دهد. آیا سوءتفاهم های ارتباطی در درجه اول قرار می گیرند؟ دیدن عکس العمل های منفی دیگران عامل آن است؟ آیا احساسات فرد باعث بروز ناامنی های ارتباطی شده است؟ متاسفانه یافتن پاسخ برای این مسئله کار ساده ای نیست.

به علاوه افراد مبتلا به ADHD ممکن است تصور کنند آنچه بیان می کنند، درست است؛ در حالیکه واقعا اینطور نیست. آنها حتی ممکن است آنچه را در ابتدا بیان کرده اند، به خاطر نیاورند و سعی کنند آنچه را پس از واقعیت بیان کردند، حدس بزنند. به علاوه گاهی این فرد می داند آنچه را بیان می کند واقعیت نیست، اما به خاطر شرمندگی از برملا شدن دروغ سعی می کنند خود را از این موقعیت برهانند. در این مواقع این افراد سعی می کنند از خود یا حتی دیگران محافظت کنند، حتی اگر مسائل پیچیده تر شوند. به طور خلاصه کسانی که به ADHD مبتلا هستند ممکن است زمان سختی برای بیان خود و درک شدن داشته باشند.

بنابراین اگر شما به ADHD مبتلا نیستید، برقراری با فرد مبتلا به این اختلال برای شما خسته کننده و گیج کننده خواهد بود. بنابراین متاسفانه کسانی که به ADHD مبتلا هستند، مجبور به غلبه بر سیگنال های ضعیف از ادراکات و پردازش های مبهم می باشند. افرادی که مبتلا به این اختلال نیستند اما در زندگی با فرد مبتلا در ازتباط می باشند، درگیر ابهاماتی در درک هدف و ارتباطات گیج کننده خواهند شد. به طور خلاصه برقراری ارتباط نه تنها برای فرد مبتلا به ADHD دشوار است، بلکه برقراری ارتباط با این افراد برای دیگران نیز دشوار خواهد بود.

همه ما می دانیم که این مشکلات نه تنها از لحاظ آموزشی بر روی این کودکان تاثیر می گذارد، بلکه افرادی که سعی در کمک کردن به این کودکان دارند را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد. به عنوان مثال این کودکان معمولا انجام تکالیف خود را فراموش می کنند و بهانه های خنده دار و عجیبی برای آن می آورند.

در مورد مسئله ازدواج افراد مبتلا به ADHD نیز مشکل ارتباط مطرح می شود. بزرگسالی را در نظر بگیرید که مبتلا به این اختلال است و از گوش دادن خسته می شود. همسران مبتلا به ADHD چگونه پردازش اطلاعات را انجام می دهند؟ در این مواقع ممکن است توفقاتی بین این زوج ها انجام شود.

در محل کار نیز فرد مبتلا به ADHD از لحاظ ارتباطی دچار مشکلاتی خواهد شد. آیا این فرد می تواند با رئیس خود در مورد کامل کردن یک پروژه صحبت کند، در حالیکه هنوز حتی آن را شروع نکرده است؟

همانطور که تاکنون بیان شد، افراد مبتلا به ADHD به گونه های مختلف دچار مشکلات ارتباطی هستند. در ادامه استراتژی هایی برای مقابله با این مشکلات و راهکارهای کنترلی بیان می شوند.

بقیه مطب در ادامه 


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *