کمک به کودکان برای طلاق والدین (قسمت 1 )

 

هزاران نفر از بچه ها استرس طلاق را در هر سال تجربه کنند. چگونگی واکنش آنها بستگی به سن، شخصیت و شرایط خاص از جدایی و روند طلاق دارد.

هر طلاق تاثیر متفاوتی در بچه ها خواهد داشت و همه مشابه هم نیستند و واکنش اولیه شامل : شوک، غم، نا امیدی، خشم و یا نگرانی است. اما بچه ها نیز می توانند قادر به مقابله با استرس باشند و انعطاف پذیر بوده و تحمل کنند.

 

طلاق والدین

 

==> مهم ترین نکته ای که پدر و مادرها می توانند برای کمک به بچه ها در این زمان انجام دهند عبارت است از:

درگیری قابل مشاهده ، بحث های داغ را به دور از بچه ها نگه دارید.
به حداقل رساندن اختلال در امور روزمره بچه ها.

 

محدود کردن صحبت های منفی وسرزنش با کودک در غیاب والد دیگر در خارج از منزل.

 

هر کدام از والدین ،حق زندگی کردن با کودک را داشته باشند و در زندگی کودک درگیر باشند.

 

بعد از طلاق ، هر یک از طرفین نیاز به حمایت های عاطفی دارند دریغ از اینکه کودکشان هم به آنها نیاز دارند.

 

به محض اینکه والدین تصمیم به جدایی گرفتند بهتر است سریعا با کودک خود در مورد جدایی صحبت کنند البته بهتر است هر دووالد در جریان صحبت ،حضور داشته باشند و باید عصبانیت و سرزنش و خشم خودشان را در حین صحبت کنترل کنند.

 

اگر چه بحث کردن در مورد طلاق به سن ،بلوغ و خلق و خوی کودک بستگی دارد اما باید مراقب احساس کودک باشید زیرا کودکان ممکن است خودشان را مقصر جدایی والدین بدانند ، نیاز است که به آنها اطمینان داده شود که آنها در جدایی والدین مقصر نیستند تا احساس عذاب وجدان پیدا نکنند.

 

باید به کودک اینگونه توضیح داده شود که گاهی اوقات بزرگ ترها با وجود اینکه عاشق هم هستند اما روش های متفاوتی برای زندگی کردن دارند و هر کدام از آنها ممکن است با روش دیگری مخالف باشد و باید به صورت جدا زندگی کنند اما به آن معنا نیست که همدیگر را دوست ندارند و حتی جدا شدن آنها باعث نمیشود که کودک تنها بماند ، می تواند هر وقت که دوست داشته باشد هم پدر و هم مادر را ملاقات کند و او از عشق هردو والد محروم نیست و طلاق والدین متوجه حبت کودک نیست.

 

باید به کودک اطلاعات کافی در مورد آماده شدن برای تغییرات آینده در زندگی ارائه دهید و صادقانه و در حد درک وی ، سوالاتش را پاسخ دهید البته در کودکان و نوجوانان بزرگ تر ممکن است سوالات بیشتری را بر اساس آنچه که آنها شنیده اند بپرسند در دادن پاسخ به آنها دقت کنید.

 

با بچه های کوچکتر، بهتر است ساده صحبت کرد، چیزی شبیه به این جمله بگویید: “مامان و بابا در حال رفتن به  خانه های مختلف هستند تا جدا زندگی کنند به طوری که آنها قهر نیستند اما هر کدام شما را بسیار دوست دارند.”

 

مطالعه قسمت (2 )

منبع:

kidshealth.org/parent/emotions


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *