چگونه یک ازدواج را پس از خیانت از جدایی نجات دهیم؟

خیانت در ازدواج

خیانت باعث پایان دردناکی برای اکثر ازدواج ها می شود. اما بسیاری از زن و شوهرها با وجود خیانت تمایلی به اتمام ازدواج و خراب کردن زندگی خود ندارند. این زوج ها معمولا آسیب دیده، عصبانی یا پشیمان هستند و به مشاور مراجعه می کنند و به دنبال راه چاره می باشند.

آنها می خواهند رابطه خود را دوباره بسازند اما نسبت به آن مطمئن نیستند. در حقیقت گاهی این زوج ها نمی دانند که می توانرابطه را ترمیم کرد. برای کسانی که می خواهند به زندگی خود ادامه دهند موارد خاصی لازم است اتفاق بیفتد تا بتوانند از ناراحتی و درد ناشی از خیانت بهبود پیدا کنند، مجددا اعتماد کنند و به سمت جلو پیش بروند. اگر هر یک از پارتنرها به نکات زیر توجه داشته باشند، مجددا رابطه خوبی بین آنها ایجاد خواهد شد:

  • ندامت واقعی: فرد خطاکار به خاطر اعمالی که انجام داده اظهار پشیمانی و تاسف کند. فرد متخلف حتی اگر در زندگی خود مشکلات و کمبودهایی داشته، اما خیانت کردن توجیه خوبی برای آن نیست. کسانی که به صراحت مسئولیت خیانت را به گردن می گیرند، بهتر می توانند پاتنر خود را در مشکلی که ایجاد کرده اند همراهی و حمایت کنند و اعتماد وی را مجدد جلب کنند.
  • بخشش واقعی: تا زمانی که فرد آسیب دیده مملو از خشم و ناراحتی باشد، حرکت به سمت جلو برای و بازسازی رابطه برای این زوج امکان پذیر نیست. با این حال پس از این که در یک زندگی یک نفر مورد خیانت واقع شود، کنترل احساسات و به دست آوردن آرامش کار آسانی نیست. به علاوه اینکه این فرد باید احساسات خود را بیان کند و احساسات آنها کاملا قابل درک است. خوشبختانه با شنیدن احساسات، درک و ارزش نهادن به آنها این افراد می توانند دیدگاه روشن تری به دست آورند. فرد آسیب دیده بهتر است آرامش خود را حفظ کند، به انجام فعالیت ها و برقراری ارتباط با افرادی بپردازد که باعث آرامش قلب  و روح او می شوند. به این ترتیب فرد قوی تر شده و می تواند ببخشد.

با کم کردن میزان عصبانیت خود فرد می تواند ببخشد. بخشش به معنای نادیده گرفتن خیانت نیست، بلکه انتخاب زندگی مشترک و حرکت رو به جلو می باشد. فرد آسیب دیده ممکن است از همسر خطار خود خواسته هایی داشته باشد تا بتواند دوباره اعتماد کند، به عنوان مثال از وی می خواهد قفلی برای تلفن همراه خود تنظیم نکند یا با تماس های منظم وی را از فعالیت های خود مطلع سازد.

  • گفتگوی صادقانه در رابطه با مشکلات رابطه: گرچه هیچ بهانه ای برای خیانت وجود ندارد، اما گاهی وجود برخی مشکلات در رابطه بین زن و شوهر خطر بروز خیانت را افزایش می دهد. اگر قرار است رابطه ادامه پیدا کند و دو نفر علیرغم خیانت رخ داده به زندگی با هم ادامه دهند، باید در مورد مشکلات خود صحبت کرده و آنها را برطرف کنند. زوج درمانی در این شرایط پیچیده بسیار موثر خواهد بود.

هیچ فرمول سحرآمیزی برای از بین بردن خیانت گذشته وجود ندارد. زن و شوهر باید از طریق عشق و احترام زیاد سعی کنند خشم و ناراحتی ناشی از خیانت را برطرف کرده و اعتماد را مجددا جلب کنند. کسانی که در این مسیر تلاش می کنند، رابطه شادتری را می توانند دوباره شروع کنند.

http://blogs.webmd.com/art-of-relationships/2016/07/how-to-save-a-marriage-after-infidelity.html

نگارنده: سمیه محمدی

گروه پزشکان جایروس


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *