چگونه پس از اتمام یک رابطه به آرامش روحی برسیم؟

مقابله با ناراحتی پس از رابطه

بخشی از من درد و رنج ناشی از اتمام یک رابطه را به یاد نمی آورد. بخشی دیگر تمام جزئیات مربوط به حس تنهایی و عذاب را به خاطر می اورد.

به هرحال درد و رنج و احساس تنهایی ناشی از اتمام یک رابطه طبیعی است، اما رهایی ار این درد غیر ممکن نیست و زمان لازم برای رهایی از آن در افراد مختلف یکسان نمی باشد. در ادامه نکاتی ارائه می شوند که به شما کمک می کنند تا مراحل سختی را سریعتر پشت سر بگذارید. امیدوارم این نکات برایتان مفید باشند.

  1. من خودم را دوست دارم – این تفکر زمانی موثر است که به آن اعتقاد داشته باشید. طبق تحقیقات انجام شده دوست داشتن خود بسیار مهم است، زیرا در نهایت خود ما هستیم که مسئول فعالیت ها، انتخاب ها و نتایج مربوط به آنها هستیم. ما نمی توانیم آنچه را نداریم به دیگران بدهیم و همچنین نمی توانیم از دیگران آنچه را ندارند انتظار داشته باشیم. اگر شما خودتان را دوست داشته باشید، خود شما می توانید حاکم احساستان باشید و نه کسی که قلب شما را شکسته است.
  2. من می خواهم شاد باشم – آیا در تصمیم خود جدی هستید؟ البته که جدی هستید، چه کسی نمی خواهد شاد و خوشحال زندگی کند؟ اما مشکل این است که اکثر اوقات این اتفاق نمی افتد و به مسائل کم اهمیت اجازه می دهیم که ما را ناامید کنند. ما اغلب صبر کمی داریم و با مسائل کم اهمیت خشمگین می شویم، چرا؟ شاید به این دلیل که شادی را از یاد برده ایم. شاید در آن لحظه می خواهیم عصبانی یا ناراحت باشیم. اما باید به خود یادآوری کنیم که شادی لازمه زندگی است و خود را مجبور کنیم به لبخند زدن تا اینکه به شادی و لبخند واقعی تبدیل شود.

محققان دریافته اند که حتی یک لبخند ساختگی از لبخند نزدن بهتر است. اخیرا محققان دانشگاه کانزاس کشف کرده اند که حفظ حالت لبخند بر روی لب ها ضربان قلب فرد را پس از یک موقعیت استرس زا کاهش می دهد.

  1. لعنت به او که باعث ناراحتی من شد – ما طرفدار لعن و نفرین نیستیم، اما گاهی استفاده از زبان بد برایتان خوب است. طبق تحقیقات انجام شده محققان دریافتند که استفاده از دشنام و لغات نامناسب می توانند نقش مهمی در تسکین درد داشته باشند. می توانید آن را زمزمه کنید یا فریاد بزنید، به هرحال اجازه دهید تمام شود.
  2. من همیشه از این رفتار او متنفر بودم – موارد آزار دهنده در طرف مقابل را به یاد آورید، مواردی که به خاطر دوست داشتن او هرگز بیان نکردید. به هرحال اکنون زمان آن رسیده که تمام مشکلات را اظهار کنید. سعی کنید عشق را جدا در نظر بگیرید و آنچه را واقعا در وی مشاهده می کردید، بیان کنید. حتی اگر این مسئله آزار دهنده یک مورد خیلی کوچک بوده باشد.

این کار به شما کمک می کند تا درک کنید که فرد مورد علاقه شما آنقدر هم کامل و بی نقص نبود که شما تصور می کردید. تحقیقات نشان داده افرادی که بلافاصله پس از اتمام یک رابطه نقاط ضعف فرد مقابل را به خود یاد آوری می کنند، کمتر دچار افسردگی می شوند.

  1. من بدون او راحت تر زندگی می کند، زیرا … – سریع جمله را برای خود تمام کنید. گاهی به خاطر فرد قابل از انجام برخی کارها یا انصراف می دهید یا از خواسته های خود چشم پوشی می کنید. اکنون زمان آن رسیده که به تمام خواسته های خود برسید و نیازهایتان را برطرف کنید.
  2. X روز از جدایی ما گذشته و من احساس می کنم … – در اینجا جمله دیگری می بینید که کامل کردن آن به عهده شماست. می توانید هر چه دوست دارید بگویدد، فقط صادق باشید. علت علاقه من به تکمیل این جمله این است که شما را در زمان حال نگه می دارد و به شما اجازه می دهد هر آنچه نیاز است حس کنید.

به هرحال پس از گذشت 30 روز مطمئنا اوضاع شما تغییر خواهد کرد. ممکن است هنوز ناراحت باشید، اما میزان ناراحتی نسبت به روزهای اول تغییر کرده و بهبود خود را می توانید حس کنید. احساسات همیشه درست تر از افکار و اعتقادات می باشند و اغلب لحظات واقعی از بینش را در پی دارند و می توانند آغاز تغییر باشند.

  1. من با شخصی بهتر آشنا خواهم شد – بیان این کلمات شاید بسیار سخت باشد، به ویژه اگر معتقد باشید فردی که از او جدا شده اید، کامل بوده و با روحیات شما سازگار بوده است. اما به ما اعتماد کنید. این اتفاق برای هرکسی ممکن است رخ دهد و چون بیان این جملات بسیار سخت است، بنابراین مهم ترین بخش در رسیدن به آرامش نیز می باشد. اجازه دهید نکته ای بگویم که شاید شنیدنش برایتان سخت باشد: شما شخص بهتری را ملاقات خواهید کرد، این امر اجتناب ناپذیر است. شما شخصی را ملاقات می کنید که رفتار بهتری با شما خواهد داشت.

منبع:

https://www.psychologytoday.com/blog/valley-girl-brain/201209/7-phrases-will-help-you-get-over-breakup

نگارنده: سمیه محمدی

مریم عبداللهی

  • مریم عبداللهی
  •  روانشناس و نوروتراپیست

گروه پزشکان جایروس


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *