چكيده اي درباره پاركينسون

بيماري پاركينسون يك اختلال حركتي دژنراتيو است كه در نتيجه مرگ ياخته هاي عصبي دوپامينرژيك (دوپامين يك انتقال دهنده عصبي است) در جسم سياه حاصل ميگردد.

پاركينسون به لرزش در حالت استراحت گفته ميشود كه شيوع آن بيشتر در سنين ميانسالي است اما ممكن است در جوانان نيز بروز پيدا كند.

pd

بطور كلي اين بيماري بر اساس اين علائم مشخص ميشود:

  • لرزش بيمار همزمان با ارتعاش دست و پا در حالت استراحت
  • سختي حركت و خشك شدن دست و پا يا بدن
  • تعادل بد يا ضعيف
  • آرام شدن حركت (براديكينسيا)
  • برهم ريختن شيوه راه رفتن
  • حالت هاي ماسك مانند
  • بي ثبات و نااستواري وضعي (عدم تعادل)

 

هيچ آزمايش خون يا تصويربرداري قطعي جهت تشخيص بيماري پاركينسون وجود ندارد و تنها از طريق معاينهعصب شناختي قابل تشخيص خواهد بود. این بیماری درمان قطعی ندارد اما داروهایی از جمله لوودوپا، آمانتادین، بیپریدن و سلژیلین در درمان آن تجویز می‌شود.

بر اساس مطالعات اخير مشخص شده است كه مصرف  مواد غذایی حاوی نیکوتین مانند فلفل و گوجه فرنگی به کاهش پارکینسون منجر می‌شود.

 

چنانچه تصور ميكنيد خود يا يكي از عزيزانتان از اين اختلال رنج ميبريد، همين امروز با مشاوران و متخصصان کلینیک فوق تخصصی آلومینا تماس حاصل نماييد. جهت برقراری ارتباط با مشاوران و متخصصان کلینیک فوق تخصصی آلومینا می توانید از شماره های تماس موجود بر روی صفحه وب سایت استفاده نماييد.

 

گردآوري و ترجمه: مينو زرفش

منبع : www.aarp.org


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

9 دیدگاه دربارهٔ «چكيده اي درباره پاركينسون»

  1. باسلام,مادرم حدود یک ماه است که درهنگام عصبانیت و استرس دچار لرزش دست شدید میشود….خیلی نگران هستم امکانش هست پارکینسون باشه.؟

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام، دوست گرامی باید بررسی و معاینات انجام شود. علل مختلفی ممکن است موجب این حالت گردد مانند عصبانیت و استرس، اما برای جلوگیری از شدت آن و عدم ایجاد بیماری توصیه میشود حتما با روانپزشک صحبت کنید. از طریق صفحه تماس با ما، با یکی از مراکز تماس بگیرید تا همکاران راهنماییتان کنند.

  2. باسلام ۳۷سال دارم مدت ۴ساله به تشخیص دکتر…… درشیراز به دلیل حرکات عیر ارادی دست وخشک شدن وجمع شدن به بالا مبتلا به پارکینسون هستم وداروهای لوودوپا آمانتادین سلژینین رسیتین ویک قرص دیگه که چون قطع شده نامش فراموش کردم مصرف کردم به طور طوفانی کنترل شد بعداز یک سال واندی دوز داروهاکم شد لرزشم کانل برگشت ولی پیشرفت نداشت پزشکم تغییر دادم داروهای قبلی به جز لوودوپا قطع شد وقرص پروپرانول وشربت پریمیدون تحویز شده چندروزی که مصرف میکنم هنوز تغییری حاصل نشده کلا به روند درمانم اعتمادندارم لطفا راهنمایی بفرمایید.

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      در صورت تمایل با تمام مدارک پزشکی خود برای جناب دکتر نوراللهی در کلینیک بیمارستان توس نوبت ویزیت تهیه فرمائید.

  3. سلام
    پدرم ۴ سال است که به این بیماری مبتلا شده است آیا درمان قطعی برای این وجود دارد . از طریق عمل یا شیمی درمانی ؟؟

    ممنون میشم کمکم کنید

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      خیر اینگونه درمان ها موثر نیستند.
      موثرترین درمان های جدید شامل دارو درمانی و ورزش درمانی است که بصورت تخصصی در کلینیک آلومینا انجام میشود

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *