چگونه می توان اختلال نعوظ را در مردان درمان کرد؟

اختلال نعوظ

اختلال نعوظ یکی از مشکلات جنسی رایج در بین مردان است. اما قبل از جدی شدن مشکل راهکارهایی برای پیشگیری از آن وجود دارد. در ادامه به برخی از آنها می پردازیم، اما پیش از مطالعه ادامه مقاله توصیه می کنیم ویدئوی زیر را در این رابطه تماشا کنید.

  1. کنترل وزن و اختلال نعوظ

گاهی وزن اضافه شما تاثیر زیادی بر روی زندگی جنسی تان دارد. اگر چاق باشید، احتمال بالا بودن کلسترول و دیابت بیشتر خواهد بود که منجر به بروز مشکلات نعوظ می شود. بررسی ها نشان داده اند مردانی که دارای دور کمر بیشتر از 100 سانتیمتر هستند، بیش از دیگران در معرض ابتلا به اختلال نعوظ خواهند بود. بنابراین اگر می خواهید روابط جنسی موفقی داشته باشید، وزن خود را در حد مناسب حفظ کنید.

  1. رژیم غذایی مناسب انتخاب کنید.

اختلال نعوظ اغلب با بیماری های قلبی در ارتباط است. بنابراین به نظر می رسد انتخاب یک رژیم غذایی سالم برای نعوظ نیز مفید خواهد بود. سعی کنید از غذاهایی که باعث انسداد عروق خونی می شوند، کمتر مصرف کنید. این غذاها عبارتند از لبنیات پرچرب، غذاهای سرخ شده و گوشت قرمز. بهتر است بیشتر میوه ها و سبزیجات تازه، ماهی و غلات سبوس دار بخورید. به یاد داشته باشید رژیم غذایی سالم روی تمام بخش های زندگی، از جمله زندگی جنسی، تاثیر می گذارد.

  1. فشار خون خود را کنترل کنید.

فشار خون بالا باعث تنگ شدن عروق خونی شده و گردش خون را در تمام بدن کاهش می دهد. اگر خون کمتری به آلت تناسلی شما برسد، نعوظ برایتان سخت تر خواهد بود. پس زمان آن رسیده فشار خون خود را به طور منظم چک کنید.

  1. کلسترول بدن خود را کاهش دهید.

زمانی که کلسترول در رگ های خونی ساخته می شود، باعث تنگ تر شدن آنها می شود و همانطور که قبلا بیان شد تنگ شدن رگ های خونی باعث کم شدن گردش خون می شود. کاهش گردش خون نیز باعث بروز مشکل در نعوظ خواهد شد. اگر کلسترول شما بالاست با پزشک خود مشورت کنید. پزشک می تواند با تجویز دارو یا تعیین رژیم غذایی مناسب در کاهش کلسترول به شما کمک کند.

  1. دیابت را تحت کنترل خود بگیرید.

اگر دیابت خود را کنترل نکنید، ممکن است دچار اختلال نعوظ شوید. علت بروز این مشکل نیز این است که قند به عصب ها و رگ های خونی در آلت تناسلی آسیب می زند. در مورد روش های کنترل دیابت و قند خون خود با پزشک مشورت کنید.

  1. سیگار را ترک کنید.

یک دلیل قانع کننده دیگر برای ترک سیگار: مردانی که سیگار می کشند دو برابر کسانی که سیگار نمی کشند، در معرض ابتلا به اختلال نعوظ هستند. سیگار کشیدن زندگی جنسی شما را تحت تاثیر قرار می دهد چرا که باعث تنگ شدن رگ های خونی می شود. به علاوه در مدانی که سیگار می کشند، داروهای مربوط به درمان نعوظ اثربخشی مناسب را ندارند.

  1. نوشیدنی های الکلی را کنار بگذارید.

نوشیدن زیاد الکل باعث بروز اختلال نعوظ و ارگاسم در مردان می شود. اگر علت مشکل نعوظ شما نوشیدن الکل است، با ترک آن بهبود خواهید یافت.

  1. مواد مخدر مصرف نکنید.

بسیاری از مواد مخدر شادی آور باعث بروز مشکل نعوظ می شوند. موادی مانند کوکائین، آمفتامین و ماری جوانا باعث بروز مشکلاتی می شوند. این مواد سرعت عملکرد سیستم عصبی را کاهش می دهند و برخی از آنها نیز به رگ های خونی آسیب می رسانند. اگر فکر می کنید با این مواد دچار مشکل هستید، این تنها یک دلیل برای ترک این مواد است.

  1. ورزش کنید.

ورزش کردن به روش های مختلف بر روی زندگی جنسی و جسمی شما تاثیر می گذارد. ورزش کردن باعث سالم ماندن رگ های خونی می شود، به کنترل وزنتان کمک می کند، استرس شما را کاهش می دهد و به طور کل باعث ایجاد حس خوب در شما می شود. یک تحقیق در این زمینه نشان داد که حتی نشان داده است که حتی 30 دقیقه پیاده روی در روز احتمال بروز اختلال نعوظ را کاهش می دهد.

  1. سطح هورمون تستوسترون خود را کنترل کنید.

از سن 30 سالگی به بعد سطح هورمون تستوسترون به تدریج کاهش پیدا می کند. اگر میزان این هورمون خیلی کم شود، بر روی میل جنسی و توانایی نعوظ تاثیر خواهد داشت. یک آزمایش خون به شما سطح تستوسترون را اعلام می کند. برای رفع این مشکل روش های درمانی زیادی وجود دارد.

  1. از استروئیدهای آنابولیک استفاده نکنید.

به یاد داشته باشید بالا بردن سطح تستوسترون به میزان زیاد در بدن به منظور ساخت عضلات، به نعوظ آسیب می زند. مصرف داروهای استروئیدی که باعث ساخت عضله می شوند، سطح تستوسترون بدن را به میزان زیادی بالا می برند و به این ترتیب توانایی بدن در ساخت تستوسترون غیرفعال می شود؛ در نتیجه در صورت قطع مصرف این داروها مشکل اصلی شما شروع خواهد شد. به علاوه این داروها عوارض جانبی دیگری نیز دارند، از جمله  چروکیده شدن بیضه و طاسی. بهتر است از مصرف این داروها اجتناب کنید.

  1. اضطراب خود را مدیریت کنید.

زمانی که به دلیل کار، روابط و یا تغییرات مهم زندگی دچار اضطراب می شوید، میل جنسی شما تحت تاثیر قرار می گیرد. اگر این مشکل با اختلال در نعوظ منجر شود، اضطراب شما بیشتر هم خواهد شد. بنابراین با استفاده از تکنیک های مختلف اضطراب خود را کاهش دهید و به این ترتیب عملکرد جنسی خود را بهبود بخشید.

  1. آپنه خواب را درمان کنید.

بررسی ها نوعی ارتباط بین آپنه خواب و اختلال نعوظ نشان داده اند. زمانی که آپنه خواب شما درمان می شود، شاهد بهبود مشکل نعوظ و رابطه جنسی خود خواهید بود. بنابراین اگر فکر می کنید دچار آپنه خواب هستید، بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

  1. عوارض جانبی داروهای مصرفی خود را بشناسید.

یکی از عوارض جانبی رایج در بسیاری از داروهای تجویز شده بروز اختلال نعوظ است. برخی از این داروها عبارتند از:

  • دیورتیک ها
  • ضدافسردگی ها
  • شل کننده های عضلانی
  • داروهای سرطان
  • آنتی هیستامین ها
  • ضد دردهای مخدر

اگر از هر یک از این داروها مصرف می کنید و دچار اختلال نعوظ شده اید، لازم نیست مصرف دارو را بلافاصله قطع کنید، بلکه با پزشک خود در مورد تغییر دارو صحبت کنید.

  1. فعال باشید.

بروز اختلال نعوظ هر از گاهی امری غیر طبیعی نیست، اما اگر این مشکل به طور مداوم برایتان رخ می دهد آن را نادیده نگیرید و به پزشک مراجعه کنید. هر چه زودتر برای درمان مشکل اقدام کنید، سریعتر به نتیجه خواهید رسید.

[button color=”blue” size=”medium” link=” http://www.webmd.com/erectile-dysfunction/ss/slideshow-ways-to-avoid-erectile-dysfunction” target=”blank” ]لینک منبع[/button]

جهت گرفتن نوبت و برقراری ارتباط با مشاورین و متخصصین سکستراپیست ما در شعب تهران و کرج اینجا را کلیک کنید. 

نگارنده: سمیه محمدی 

گروه پزشکان جایروس


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *