مشاوره زوجین|بهترین مشاور ازدواج|مشاور خانواده و ازدواج

مشاوره زوجین و ازدواج

مشاوره زوجین ، که همچنین به نام زوج درمانی نیز شناخته می شود ، نوعی روان درمانی است. مشاوره ازدواج به تمامی زوج ها  کمک می کند تا درگیری های بین خود را  حل و فصل و روابطشان را بهبود بخشند. از طریق مشاوره ازدواج، می توانید تصمیمات عاقلانه ای در مورد بازسازی و تقویت روابط خود بگیرید یا این که مسیر خود را از یکد دیگر جدا کنید..

مشاوره زوجین
مشاوره زوجین

مشاوره زوجین معمولا کوتاه مدت است.و باید هر دو طرف ازدواج در آن حضور داشتهب اشند اما گاهی یکی از زوجین ترجیح می دهد که به تنهایی تراپیست خود را ملاقات کند.برنامه درمانی به شدت به موقعیت افراد بستگی دارد

مشاوره قبل از ازدواج

مشاوره زوجین تلاش می کند که به تمام زوجین،فارغ از جنسیت و گرایش جنسی مشاوره اراده دهد

برخی از زوج ها به دنبال  مشاوره ازدواج هستند تا ارتباط خود را تقویت کرده و درک بهتری از یکدیگر داشته باشند .

مشاوره ازدواج همچنین می تواند به زوج هایی که قصد ازدواج دارند کمک کند. مشاوره قبل از ازدواج می تواند به زوجین کمک کند تا درک عمیق تر از یک دیگری داشته و اختلافات قبل از ازدواج را از بین ببرنند .

در موارد دیگر، زوج به دنبال مشاوره ازدواج برای بهبود یک رابطه مشکل دار هستند.

 شما می توانید از مشاوره ازدواج برای کمک به بسیاری از مسائل خاص استفاده کنید، از جمله:

مشکلات ارتباطی

  • مشکلات جنسی
  • تعارضاتی در مورد پرورش کودک یا خانواده های ادغام شده
  • استفاده از مواد مخدر
  • خشم
  • خیانت

مشاوره زوجین هم  چنین ممکن است در ارتباط با خشونت های خانگی نیز مفید واقع شود . اگر خشونت به نقطه ای که شما می ترسید، رسیده باشد ، مشاوره به تنهایی کافی نیست. برای کمک های اضطراری، با پلیس یا یک مرکز فوریت های اجتماعی تماس بگیرید.

مشاوره زوجین
مشاوره زوجین

نحوه مشاوره خانواده

تنها آماده سازی برای مشاوره زوجین ، یافتن یک درمان گر است. شما می توانید از پزشک خود بخواهید که شما را به بهترین مشاور خانواده در اطراف شما معرفی کند. غیر از پزشک، می توانید از دوستان،خانواده و سازمان های بهداشتی بخواهید که شخص مناسبی را به شما معرفی کنند که بتواند به بهترین نحو به شما کمک کند. قبل از این که تصمیم بگیرید که با یکی از این درمان گران کار کنید،بهتر است در ابتدا با چندین نفر مصاحبه کنید.

پیش از این که قرار ملاقاتی با یک روان درمانگر بگذارید بهتر است در نظر داشته باشید که شخصی را انتخاب کنید که واقعا مناسب شما و شریک زندگی تان باشد.سپس می توانید سوالات زیر را از او بپرسید :

  • تحصیلات و تجربه : بهتر است درباره تحصیلات و میزان تجربه او سوالاتی کنید.بپرسید که آیا پیش از این نیز تجربیاتی شبیه به مسئله و مشکل شما داشته است؟
  • در دسترس بودن : دفتر شما کجاست ؟ساعات کاری شما چه زمانی است؟آیا در مواقع اضطراری در دسترس هست؟
  • برنامه درمانی : چه تعداد جلسه درمانی لازم است ؟مدت زمان هر کدام از این جلسات چه قدر است ؟
  • هزینه ها و بیمه : برای هر جلسه زوج درمانی باید چه مقدار بپردازید ؟ آیا این شکل از درمام تحت پوشش بیمه شما قرار خواهد گرفت ؟

متن مشاوره ازدواج

مشاوره زوجین معمولا زوج ها را برای درمان و مشاوره در طول جلسه فرا می خوانند. در طول کار با تراپیست ،مهارت هایی را یاد خواهید گرفت که بتوانید ارتباط خود را بازسازی کنید.از جمله :

  • ارتباط باز
  • توانایی حل مسئله
  • چگونگی بحث در مورد اختلافات به شکلی منطقی

شما در مورد بخش های خوب و بد روابط خود صحبت می کنید، و این گونه به شکل دقیق و درستی نقاط تعارض میان خود را پیدا کرده و درک بهتری از آن ها خواهید داشت.. با هم می آموزید که چگونه بدون هیچ مسئله ای،  مشکلات را شناسایی کرده و به جای این که تعارض داشته باشید بررسی می کنید که چگونه می توان آن ها را بهبود داد.

چیزهایی که باید در هنگام زوج درمانی باید مورد توجه قرار داد،شامل موارد زیر می باشید :

  • ممکن است صحبت کردن با یک مشاور،درباره مشکلات خودتان سخت باشد. ممکن است جلسات شما در سکوت محض بین شما بگذرد و یا این که در طول جلسات،شما و شریکتان خشمگین شده و بر سر یکدیگر فریاد بکشیدوهر اتفاقی که بیفتد هیچ مشکلی ندارد.تراپیست شما می تواند به عنوان یک دارو میان شما باشد و کمک کند تا با احساساتی که در نهایت دارید مقابله کنید.
  • می توانید خود به تنهایی بروید. اگر همسرتان نخواست که در جلسات زوج درمانی شرکت کند شما هم چنان هم می توانید به تنهایی در این جلسات حاضر شوید.بسیار سخت تر است که بخواهید از این طریق یک رابطه را نجات دهید اما باز هم می توانید درباره واکنش ها و رفتارهای خود چیزهایی خیلی خوبی یاد بگیرید
  • درمان اغلب کوتاه مدت است. بعضی افراد فقط به چند جلسه مشاوره ازدواج نیاز دارند، در حالی که دیگران به چندین ماه نیاز دارند. برنامه درمان به وضعیت شما بستگی دارد. گاهی مشاوره ازدواج به زوج ها کمک می کند کشف کنند که اختلافاتشان واقعا غیرقابل قبول هستند و بهتر است که به رابطه پایان دهند. پس از توافق بر این مسئله،جلسات بعدی بر این تمرکز خواهد داشت که مهارت هایی به شما بیاموزد که بتوانید رابطه را به بهترین شکل پایان دهید
  • ممکن است تکالیفی نیز داشته باشید : مشاور شما ممکت است تمرین های ارتباطی ای را به شما بدهند که مسائلی که در طول جلسات یاد گرفته اید ،را در خانه تمرین کنید. به عنوان مثال،می توانید با همسر خود چند دقیقه ای در روز را به شکل چهره به چهره راجع به چیزهای بی خطر و آرام صحبت کنید.بدون مزاحمت تلویزیون،تلفن همراه یا بچه ها
  • ممکن است شما و همسرتان به جلسات اضافه تری احتیاج داشته باشید .اگر یکی از شما درگیر بیماری ذهنی،مصرف مواد مخدر یا دیگر مشکلات است ،ممکن است تراپیست شما با دیگر درمان گران نیز همکاری کند تا بهترین درمان را برای شما در نظر بگیرد.

تصمیم گیری برای مشاوره ازدواج می تواند سخت باشد. با این حال، اگر ارتباطی دشوار دارید، به دنبال کمک بودن ، مؤثرتر از نادیده گرفتن مشکلات خود و یا امید به بهبودی خود به خودی آن هاست. گاهی اوقات اولین گام این است که بپذیرید که به کمک احتیاج دارید و البته که این سخت ترین مرحله است ..بیشتر زوجین زمانی که وقت مشاوره ازدواج می گیرند، و به ملاقات مشاور می روند،جلسات آن را تجربه ای جذاب و بهبود بخش می یابند

مترجم و محقق : ندا ناصری

 

روانشناس زوج درمانی

 

 

 

 

 

 

دکتر زهرا بابایی

متخصص روانشناسی بالینی، زوج درمانگر

بیشتر بدانید

مراکز زوج درمانی


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

0 دیدگاه دربارهٔ «مشاوره زوجین|بهترین مشاور ازدواج|مشاور خانواده و ازدواج»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *