راهکارهای مذاکره ی مؤثر با کودک

مذاکره با کودک

_  با یک توافق شروع کنید نه یک استدلال

درخواست خود را طوری عنوان کنید که کودک شما بتواند بله بگوید. وقتی ایده ی خود را به نوعی مطرح کنید که او احساس نکند می خواهید آزادی و استقال او را بگیرید بیشتر آماده ی شنیدن خواهد بود. وقتی می گویید « آیا می خواهی بشقاب و قاشق ها را تو روی میز بگذاری» احتمال بیشتری وجود دارد تا کودک با شما همکاری کند تا زمانی که بگویید« بشقاب ها را روی میز بگذار همین الان».

_ فرزند خود را در تصمیم گیری خود درگیر کنید.

 اگر نزدیک زمان خواب است، به او بگویید« فکر می کنی چند دقیقه نیاز داری تا کارت تمام شود و به رخت خواب بروی؟»

_ نظر و دیدگاه خود را توضیح دهید.

می توانید بگویید « ما مجبوریم زمین بازی را زودتر ترک کنیم چون من باید شام آماده کنم» هنگامی که آنچه در ذهنتان است توضیح می دهید» زمینه برای شنیدن برخی پاسخ ها می بندید.اگر کودک گفت مهم نیست من می خواهم گشنه بمانم می توانید به او بگوید که اما من خیلی گرسنه هستم و برادرت نیز غذا می خواهد.

_ فراموش نکنید که مذاکره به معنای برنده شدن نیست.

وقتی برای خرید یک ماشین مذاکره می کنید، شما برنده نمی شوید – شما معامله می کنید. به خاطر داشته باشید که مذاکره به معنای برنده شدن یا شکست خوردن نیست.

_  با توجه به سن کودک به مذاکره در مورد مسائل بپردازید.

اگر کودک شما در سن مدرسه است و نخود فرنگی نمی خورد، می توانید از او بپرسید « چه گیاهی به جای آن می خواهید» اگر در کل علاقه ای به خوردن سبزیجات ندارد شما می توانید با کمک خود او سبزیجات و ساندویچ ها را در اشکال بامزه برش دهید تا به آنها علاقه مند شود.

_ به انتقادها با یک سوال منطقی جواب دهید.

اگر کودکتان به شما می گوید که دیگر نمی خواهد اتاق خود را تمیز کند یا حمام برود، شما می توانید بگویید« خوب چطوری کارهای خودت را مدیریت خواهی کرد؟ کی می خواهی این کارها را انجام دهی؟».

_ راه حل ها را بنویسید.

با هم جلسات خانوادگی بگذارید و لیستی از ایده ها برای انجام کارها تهیه کنید و در مورد آنها آزادانه بحث کنید، اما اجازه انتقاد در مورد ایده ها را ندهید، ونتیجه ی مذاکرات خود را بنویسید و به کودکان بزرگتر بدهید( ساعت 5 بعد از ظهر تمیز کردن اتاق) این ممکن است برای کودکان معترض قابل قبولتر باشد.

_ گاهی اوقات اجازه دهید کودکان حس کنند برنده شدند.

گاهی تغییر ذهن و فکر به معنای  شکست نیست گاهی به کودک خود بگویید « باشه ، موافقم» اما اجازه ندهید اینکار شما سبب شود بار بعد به حرفتان گوش ندهد و سبب دعوا شود.

_ به یاد داشته باشید که حرف آخر را شما بزنید.

لازم نیست که هر بار برای تصمیم های خود به مذاکره بپردازید، گاهی اوقات در مورد بعضی کارها باید نشان دهید که کودک باید اجرا کننده ی آن باشد، اینکه والدین تصمیم گیرنده ی نهایی باشند بسیار مهم است، زیرا کمک می کند تا بچه ها به والدین احترام بگذارند، ممکن است آنها آنچه که شما می خواهید دوست نداشته باشند انجام دهند، اما آنها به مرور خواهند فهمید که برایشان بهتر بوده است».

منبع:

pbs


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *