درمان واژینیسموس چقدر طول می کشد؟

واژینیسموس

درمان موفق واژینیسموس نیاز به زمان منطقی دارد. واژینیسموس به طور طبیعی و کامل در یک چارچوب زمانی منطقی درمان می شود. به نظر می رسد برای خانم های باانگیزه و بدون وجود پیچیدگی خاصی در مشکل موجود، 6 هفته کافیست تا بتوانند از این مشکل رها شده و یک رابطه ی جنسی و بدون درد را شروع کنند. بررسی ها نشان داده اند در مواردی که تلاش برای درمان به طور فشرده و به کمک متخصصان انجام می شود، حتی دو هفته نیز کافیست. مسترز و جانسون نمونه ی درمان دو هفته ای را انجام دادند. اگر بر فرایند درمان پزشک متخصص، مشاور و درمانگر جسمی نظارت داشته باشند، زمان درمان کوتاه تر می شود. البته گاهی دسترسی به متخصص بسیار مشکل است و پروسه ی درمان را طولانی می کند.

یکی از بزرگترین مزایای دیدگاه خود درمانی این است که خانم ها می توانند با سرعتی کار کنند که برایشان راحت تر است و یا زمان بیشتر یا کمتری را صرف مناطق خاصی کنند که توجه به آنها ضروری می باشد. خانم هایی که دارای انگیزه هستند، فرایند درمان را سریعتر به پایان می رسانند، اما برای تکمیل کردن دوره ی درمان به طور راحت، در مورد افراد مختلف زمان متفاوت خواهد بود.

فاکتورهایی که بر طول دوره ی درمان تاثیر می گذازند:

واژینیسموس1

  • تداوم، تمرین و پشتکار: توجه بیشتر به توصیه ها، تمرین مداوم و ادامه و مبارزه با چالش های باقی مانده باعث کوتاه شدن طول دوره ی درمان می شوند.
  • اجتناب از برخی مسائل: برخی تمرینات به پیشبرد درمان کمک می کنند، در حالیکه برخی دیگر وجود دارند که باید مورد اجتناب قرار بگیرند.
  • تفاوت در میزان انگیزه: دارای انگیزه بودن و حفظ این انگیزه، تاثیر موثری بر روی فرایند و طول دوره ی درمان دارد.
  • سلامت جسم: سلامت عمومی خانم و همچنین سلامت ماهیچه های کف لگن بر روی فرایند درمان موثر است.
  • پیچیدگی دیگر شرایط موجود: وجود برخی شرایط جسمی و روحی ( به عنوان مثال افسردگی، ترس شدید و استرس) می توانند نقش مهمی در طول دوره ی درمان داشته باشند.
  • پیچیدگی نیازها و مشکلات زندگی: مسئله مدیریت زمان برای مدرسه، شغل، خانواهد و غیره نیز نیازمند تمرین می باشد.
  • وجود موانع احساسی: احساساتی مانند بی تفاوتی، اضطراب، ترس از شکست و غیره نیز روند درمان را طولانی می کنند.
  • پیشینه ی شخصی: برخی خانم ها دارای تجربیات پیچیده ای هستند. ممکن است مورد سو استفاده ی جنسی قرار گرفته باشند یا از نظر احساسی دارای پیچیدگی های خاصی باشند. در اینگونه موارد نیازمند زمان بیشتری می باشیم.
  • حمایت شریک جنسی: مردهایی که در مورد واژینیسموس مطلع باشند و در فرایند درمان همکاری موثری داشته باشد، در واقع به همسر خود کمک می کنند و طول دوره ی درمان را نیز کاهش می دهند.
  • حمایت های حرفه ای: تشویق و حمایت حرفه ای در ارائه ی برنامه های متنوع نیز موثر می باشد.
  • دیگر حمایت ها: ارتباط با دیگر خانم ها در طول درمان و یا حمایت از طرف افرادی که این مرحله را پشت سر گذاشته اند، می تواند به درمان کمک کند.

برخی خانم ها به خاطر شرایط زندگی خود نیاز به زمان بیشتری برای کامل شدن دوره ی درمان دارند. صرف نظر از طول درمان، موفقیت درمان و توانایی در داشتن یک رابطه ی جنسی بدون درد نتجه ی فرایند درمان می باشد.

شدت وخامت واژینیسموس با طول دوره ی درمان ارتباطی ندارد. راحتی درمان به میزان قابل توجهی به شخصیت بیمار و محیط منحصر به فرد وی بستگی دارد. برخی خانم ها با وجود عدم موفقیت در برقراری رابطه ی جنسی در طول سال ها، کمتر از یک هفته درمان موفقی داشته اند، در حالیکه برخی دیگر با وجود اینکه مشکل آنها زیاد حاد به نظر نمی رسیده، اما دوره ی درمانی بسیار طولانی، گاهی تا ماه ها، داشته اند. به طور کل اگر دوره ی درمان بیشتر از چند ماه طول بکشد، معمولا مسائل عاطفی، انگیزشی یا تا حدودی اجتناب وجود دارد، یا مسائلی که مستلزم درمان های مرحله ای می باشد.

به هرحال با وجود تمام فاکتورهای متنوعی که روی طول دوره ی درمان تاثیر می گذارند، نتیجه ی درمان در اکثر موارد موفقیت آمیز بوده است.


تیم تحقیقاتی این نوشته

 

دکتر سینا قاسمی

روانپزشک و روان درمانگر، متخصص روانپزشکی و درمانگر ویژه فوق تخصصی در حیطه زوج درمانی و اختلالات جنسی زنان و مردان

 

مریم عبداللهی 

روانشناس ،نوروتراپیست،رفتاردرمانگر بهداشت و رفتار جنسی با سابقه درخشان و موفقیت  در درمان  واژینیسموس

روان درمانگر اختلالات جنسی ( مشکلات میل جنسی، واژینیسموس و مشکلات روابط زناشویی)


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

2 دیدگاه دربارهٔ «درمان واژینیسموس چقدر طول می کشد؟»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *