خطرات مصرف ماری جوانا

ماری جوانا 2

ماری جوانا دارای دودی مشابه دود سیگار است. بنابراین قرار گرفتن طولانی مدت در معرض دود ماری جوانا  فرقی با سیگار کشیدن ندارد. سیگار کشیدن خطر ابتلا به سرطان ریه، بیماری های قلبی، سکته و دیگر سرطان ها را افزایش می دهد.

تا به امروز تحقیقات در مورد اثرات دود ماری جوانا مخلوط بوده است. برخی معتقدند که دود ماری جوانا به اندازه دود سیگار بد است و برخی دیگر مخاف این اعتقاد می باشند. یکی از مشکلات مربوط به تحقیقات ماری جوانا این است که تمام کسانی که ماری جوانا مصرف می کنند، سیگار هم می کشند، بنابراین جدا کردن تاثیرات آنها از یکدیگر کمی دشوار است.

فرادی که گاه به گاه سیگار می کشند، ممکن است به این منظور باشد که در جمع دوستان خود بیشتر خوش گذرانی کنند. اما برخی نوجوانان و جوان ها به منظور خود درمانی و رفع حالات منفی به سمت ماری جوانا می روند، اما در حقیقت این افراد در معرض خطرات بیشتر روحی، مانند افسردگی و اختلالات بایپولار، هستند. افراد جوانی که ماری جوانا استفاده می کنند، تا 24 ساعت پس از آن نوعی تجربه عاطفی منفی از خود نشان می دهند.

ماری جوانا

استفاده جوانان و نوجوانان از ماری جوانا به عنوان یک خوددرمانی جای تعجب ندارد، چرا که آنها از عواقب و بیماری های مربوط به آن بی خبرند. برخی محققان در این رابطه می گویند در حقیقت افراد مصرف کننده مکانیسم مقابله با احساسات منفی خود را ندارند، بنابراین به نوبه خود به سمت مواد مخدر روی می آورند. حالت پس از مصرف مواد و مصرف های بعدی به شکل یک چرخه در آمده و این در حالی است که فرد خود حتی دلیل مصرف را تشخیص نمی دهد و پس از مدتی این امر به شکل عادت در می آید.

افرادی که به مقدار بیشتری از این ماده مخدر استفاده می کنند، پس از توقف مصرف دچار نوعی افت در حالات روحی می شوند و در نتیجه مجددا شروع به مصرف می کنند. علائم مصرف زیاد ماری جوانا، به ویژه در سنین بزرگسالی عبارتند از اضطراب مزمن، مشکلات عاطفی و بی تفاوتی نسبت به امور و از دست دادن انگیزه که گاهی به شکل یک سندروم در می آیند.

گرچه تحقیقات انجام شده در رابطه با ماری جوانا بیشتر بر روی عصبانیت و تحریک پذیری افراد تمرکز می کند، اما بروز مشکلات روحی و روانی یک نگرانی بزرگتر در مورد این مسئله می باشد، چرا که مغز افراد نوجوان در حال رشد است.

در کلینیک فوق تخصصی آلومینا مشاوران و متخصصان ترک اعتیاد حضور دارند که می توانند در این خصوص به شما کمک کنند. در صورتیکه شما یا اطرافیانتان دچار مشکل اعتیاد هستید، می توانید به این کلینیک مراجعه کنید. برای برقراری تماس از شماره های روی صفحه وب سایت استفاده کنید.

نگارنده: سمیه محمدی

کلینیک فوق تخصصی مغز و اعصاب و روان آلومینا


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *