بازی درمانی و پیشرفت کودک

 

cover_mgrs_whitesm

 

 

مجله خانواده مقاله ای به چاپ رسانیده که درآن ازاستراتژی همکاری با خانواده ها با هدف درمان کودک سخن گفته است. مشکلاتی که دراین مقاله ذکرشده عبارتند از:
بازی درمانگرانی که اساس درمان خود را بر بازی درمانی کودک محور قرارمی دهند از تکنیک های خاص یا وسایل بازی خاصی استفاده نمی کنند و یا درباره رشد شخصیت کودک توضیح نمی دهند. درعوض بازی درمانگران اعتقاد راسخ به توانایی های کودکان دارند ومی دانند که کودکان بهترین تصمیم گیرنده درمورد موضوعات ارائه شده درجلسات درمانی هستند. براساس همین تئوری، این خطروجود دارد که تعیین اهداف رفتاری درشروع بازی درمانی کودک-محور می تواند منجر به عملکرد خاص توسط بازی درمانگر شود که درست درتقابل با این تئوری می باشد.
این مقاله روندی را پیشنهاد می کند که درطی آن درمانگر و خانواده با انجام کار تیمی به اهداف درمان درطول بازی درمانی برسند.این مراحل عبارتند از:
جلسه اول باید بدون حضورکودک برگزارشود  والدین درمورد فرزند خود توضیحاتی می دهند. توجه داشته باشید که موضوع صحبت برروی کودک متمرکز باشد نه مشکلات والدین
• کارکردن با والدین برای تعیین اهداف درمانی لازم است به این ترتیب که برروی اتخاذ راه حل ها تمرکزشود نه برروی مشکلات. با این حال مقاله می نویسد درحالی که درسایرروشهای بازی درمانی ازنظرتئوری بازی درمانگرممکن است براساس اهداف درمان مداخلاتی را انجام دهد، اما درروش بازی درمانی کودک محور تعیین هدف به عنوان راهی برای ارزیابی پیشرفت درمان است. به بیان دیگراین مقاله توصیه می کند که ازاهداف برای سنجش استفاده کنید نه برای درمان
توضیح دهید که چگونه هدف های رفتاری کودک در بازی درمانی آغازشده است. این کارنیازبه دانش و مهارت و شناخت دارد. برای انجام بازی درمانی اتخاذ شیوه های لازم برای بهبود حال کودک لازم است . درطول درمان توجه به موارد فرهنگی و جلب اعتماد والدین ضروری می باشد.
بهتراست شروع جلسات با ارزیابی پیشرفت همراه باشد. دانستن نکات مثبت با تمرکزبرروی مشاهدات مربوط به اهداف درمانی می تواند به درمانگردرمورد پیشرفت روزافزون والدین کمک کند. در یادداشت های خود به نکات ریزی توجه داشته باشید که ممکن است مشاهده آنها تغییراتی درروند درمان داشته باشد.
مشاوره با والدین درطول درمان بدون حضور کودک، که درطول آن درمانگرمی تواند درمورد اهداف درمان با آنها صحبت کند و توصیه هایی برای کسب مهارتهای فرزند پروری ارائه دهد و به این ترتیب راهکارهای خانواده با جامعه هماهنگ خواهد شد. این جلسات مشاوره فرصت مناسبی برای برقراری ارتباط با والدین می باشد.
ما براین باورهستیم که با فراهم کردن محیط امن و دادن فرصت، کودک به سمت سلامت روانی پیش خواهد رفت.هدف ما مدیریت ، مراقبت و درمان است. خوشبختانه با تصمیم گیری صحیح و مراقبت به نتیجه لازم خواهیم رسید. بیماران کودک و نوجوان خود را وادار به رویارویی با پیشرفت خود می کنیم و درعین حال والدین و محیط اجتماعی کودک هم متوجه پیشرفت آنها خواهند شد.

[divider]

گردآورنده : مینو شفیعی

مرکز تخصصی موسیقی درمانی و بازی درمانی آلومینا

[divider]

خدمات تخصصی بازی درمانی،موسیقی درمانی و نمایش درمانی خلاق در مرکز واحد شرق(رسالت) آلومینا ارائه می گردد
جهت اطلاعات بیشتر و گرفتن وقت قبلی به صفحه ی تماس با ما مراجعه فرمایید


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *