انعطاف پذیری روانی و 6 فرایند اصلی ACT

 

(درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد (Acceptance and Commitment Therapy ) یا ACT ، موج سوم درمان های شناختی-رفتاری است)

 

فراشناخت ACT

 

  شش فرآیند اصلی در ACT عبارتند از:

                                  

1-تماس ( ارتباط ) با لحظه حال یعنی بودن به لحاظ روحی و روانی در حال حاضر به معنای اتصال آگاهانه با هر آنچه که درست همین جا و همین حالا اتفاق می افتد.

2-کنار گذاشتن به معنای یادگیری نحوه جدا شدن یا فاصله گرفتن از افکار بیهوده ،نگرانیها و خاطرات می باشد .به جای درگیر شدن یا امر و نهی شدن توسط افکار و تلاش برای خلاصی از آنها ،شما یاد می گیرید چگونه به افکارتون آگاه باشید.بطوری که به جای گیر کردن یا گم شدن در افکارتون پاسخ موثرتری به آنها بدهید.

3-پذیرش به معنای فراهم نمودن فضایی یا فرصتی برای احساسات و عواطف غم انگیز است.شما نحوه خلاصی از مواجه شدن و نیز کلنجار رفتن با آنها را یاد می گیرید و به آنها استراحت و اجازه بدهید که بدون درگیر شدن با افکار فقط آنجا باشند و شما بیشتر می توانید فرصت یا فضایی برای حرکت آنها بوجود آورید و این آسانترین راه برای ورود و خروج احساسات بدون تخلیه و مخفی کردن عواطف و احساسات می باشد.

 

4-       ABSERVING SELF این بخشی از شما است که مسئول آگاهی و توجه می باشد.ذهن انسان از دو بخش تشکیل شده است .

Thinking self یعنی بخشی که همیشه در حال فکر کردن است و نیز مسئول همه افکار ،باورها،خاطرات ،قضاوت و توهمات و غیره می باشد .

Abserving self بخشی از ذهن شما که قادر به آگاه بودن از هر آنچه در هر لحظه فکر یا احساس می کنید و یا انجام می دهید می شود.بدون این بخش شما قادر نخواهید بود آن دسته از مهارتهای تمرکز حواس را شکل دهید و شکوفا کنید.زمانیکه روی تمرکز حواس خود بیشتر تمرین کنید،از آن بخش ذهنتون بیشتر آگاه خواهید بود.

5-ارزشها ،آنچه که شما از زندگی میخواهید هستند.آنچه که شما خواستار تحمل کردنش هستید .آنچه که می خواهید با توجه به فرصت زندگیتان روی این سیاره انجام دهید وآن چیزی که در ذهن شما برجسته است و دوست دارید کسانی که شما را می شناسند شما را با آن ویژگی بشناسند.

6-به معنای اقدام کردن عملی که توسط ارزشهایتان هدایت شده است و نیز انجام آنچه که مهم است حتی اگر آن عمل ( اقدام ) مشکل یا ناراحت کننده باشد .

وقتی شما همه این کارها را با هم مطرح و ارائه می کنید در اصل انعطاف پذیری روانی را توسعه می دهید این توانایی است که با آگاهی و صراحت در حال حاضر باشیم و دست به اقداماتی بزنیم که توسط ارزشهامون هدایت و راهنمایی شده است به عبارت دیگر این خود توانایی است که باعث می شود احساس کنیم هستیم و آنچه را که اهمیت دارد را انجام دهیم .و بزرگترین تواناییهای ما انجام چیزهایی است که برای ما باارزش است و این با کیفیت ترین و با احساس ترین نوع  زندگی است.

 

[divider]

ابوالفضل خزاعی ابوالفضل خزاعی. روانشناس بالینی. درمانگر فراشناخت درمانی

 


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *