ارتباط بین طول عمر والدین و فرزندان

طول عمر والدین و فرزندان

طی تحقیقات جدیدی که در آگوست 2016 انجام شده، کودکانی که والدین آنها عمر طولانی می کنند، در دهه 70 زندگی خود کمتر دچار مرگ ناشی از بیماری قلبی می شوند.

لوک فیلینگ نویسنده و محقق در این باره می گوید: ما دریافتیم که والدینی که بیشتر از 70 سال عمر می کنند، حدود20 درصد کمتر از دیگران دچار بیماری های قلبی و مرگ ناشی از این بیماری ها می شوند.

به علاوه افرادی که والدین آنها عمر طولانی داشتند، کمتر دچار بیماری های عروقی، نارسایی قلبی، سکته مغزی، فشار خون بالا و کلسترول بالا می شدند.

این یافته ها دلیل بر این نمی شوند که اگر والدین شما تا 80 یا 90 سالگی عمر کرده اند، رویه و سبک زندگی آنها را در پیش بگیرید و همچنین دلیل نمی شود افرادی که والدینشان دارای عمر کوتاهی بوده اند، ناامید شوند. بلکه برعکس فرصتی است برای گرفتن تصمیمات درست.

لوک فیلینگ در ادامه می گوید: گرچه احتمال طولانی شدن عمر افراد دارای طول عمر بالا، بسیار بیشتر است، اما دیگران نیز با بهبود سبک زندگی و سلامت خود می توانند عمر بیشتری داشته باشند.

در حقیقت ارتباط بین طول عمر والدین و فرزندان نسبتا ضعیف است، در نتیجه روش های زیادی برای بهبود وجود دارد.

محققان می دانند که افرادی که دارای طول عمر بیشتری هستند، فرزندانی با طول عمر بالا هم خواهند داشت، اما فیلینگ و همکارانش بیشتر تمایل دارند در مورد ارتباط بین طول عمر با برخی بیماری ها اطلاعاتی کسب کنند، به عنوان مثال چرا برخی افراد در دهه 60 زندگی خود دچار مشکلات قلبی می شوند، اما برخی دیگر به این مشکل مبتلا نمی شوند.

در این باره فیلینگ می گوید: ما سعی می کنیم عواملی را بررسی کنیم که بر روی سلامتی و طول عمر نوزاد تاثیر می گذارد – به ویژه عواملی که والدین به کودک می رسند.

محققان بیش از 186000 نفر را مورد بررسی قرار دادند که همگی بین 55 تا 73 سال سن داشتند و والدین آنها نیز از دنیا رفته بودند. این افراد در بین سال های 2006 و 2010 در این تحقیق شرکت کردند که در طول این 8 سال 4700 نفر آنها مردند.

تحقیق در مورد ارتباط بین والدین دارای عمر بلند و مشکل قلبی در نوزادان ادامه پیدا کرده و عواملی مانند تحصیل، سن و سال، وزن و فعالیت جسمی نیز در نظر گرفته شدند. طبق این بررسی محققان نوعی ارتباط در گذشته یافتند، اما گروه  کوچکتری را مورد مطالعه قرار دادند.

این تحقیق دارای نقاط ضعفی نیز بود. اما در عین حال محققان آن را یک بررسی مهم و دارای عملکرد خوب می دانند.

چگونه ژنتیک می تواند بروز کمتر بیماری های قلبی را در فرزندان افراد دارای طول عمر زیاد توضیح دهد؟ ژنتیک که از والدین به شما می رسد، بر روی فشار خون، سطح کلسترول، اعتیاد به تنباکو و میزان چاقی شما تاثیر خواهد گذاشت.

فیلینگ می گوید: در بین تمام عواملی که بر روی خطر بروز بیماری های قلبی تاثیر می گذازند، روش هایی برای بهبود شرایط و داشتن عمر طولانی وجود دارد، به عنوان مثال بهبود موارد آسیب رسان به DNA. به هر حال تحقیقات بیشتری در این زمینه لازم است.

آنچه از این بررسی و تحقیق فرا گرفتیم این است که: اگر والدین شما در سن پایین از دنیا رفتند فرصتی پیش آمده که بهتر است از آن استفاده کنید. شما می توانید عواملی که باعث مرگ والدینتان شده را بررسی و کشف کرده و آنها را در خود بهبود بخشید. به عنوان مثال درمان برخی بیماری های ارثی.

منبع:

http://www.webmd.com/healthy-aging/news/20160815/how-long-will-you-live–look-to-your-parents?page=2

نگارنده: سمیه محمدی

گروه پزشکان جایروس


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *