گام هایی برای مقابله با تروما

%d9%85%d9%82%d8%a7%d8%a8%d9%84%d9%87-%d8%a8%d8%a7-%d8%aa%d8%b1%d9%88%d9%85%d8%a7

آیا می دانسته اید که اتفاقات بد در زندگی شما باعث می شوند علائم بیماری های روحی و روانی بدتر شوند؟ بسیاری از تحقیقات انجام شده نشان دهنده وجود نوعی ارتباط بین رویدادهای زندگی و علائم بیماری های روحی و روانی بوده اند. اگر فکر می کنید این مسئله درست است، داروهایی وجود دارند که می توانند در حل این مسئله به شما کمک کنند اما علاوه بر دارو اقدامات دیگری نیز لازم است که عبارتند از:

  1. زمانی که اتفاقی می افتد، کنترل زندگی خود را از دست می دهید. در این شرایط بهتر است به عقب برگردید و با در نظر گرفتن مسئولیت های خود در زندگی دوباره کنترل را به دست بگیرید. اطرافیان شما نیز، از جمله خانواده، دوستان و مشاور در این مسیر به شما کمک خواهند کرد. قبل از انجام هر کاری به خوبی فکر کنید. آیا کاری که قرار است انجام دهید بهترین کار است؟ بهتر است تصمیمات را در مورد زندگی خود بگیرید.
  2. در مورد اتفاقاتی که برایتان افتاده با دیگران صحبت کنید. اطمینان حاصل کنید که شخص مورد نظر قابل اطمینان است و درک می کند که اتفاقی که برای شما افتاده بسیار جدی است و بیان آن بارها و بارها برای دیگران به بهبود روحی شما کمک می کند. فردی که مشکل خود را با وی در میان می گذارید نباید رویداد اتفاق افتاده را کم اهمیت جلوه دهد. نوشتن در مورد این واقعه نیز به شما کمک خواهد کرد.
  3. ممکن است به هرکسی احساس نزدیکی نداشته باشید و اعتماد کردن به دیگران برایتان سخت باشد. اما اکنون سعی کنید رابطه ای نزدیک با یک نفر شروع کنید. در مورد فرد مورد علاقه خود فکر کنید و وی را به انجام فعالیت های مختلف دعوت کنید. اگر با این کار احساس خوبی پیدا می کنید، برای روزها و زمان های دیگر برنامه ریزی کنید. این کار را تا زمانی انجام دهید که به فرد مورد نظر احساس نزدیکی می کنید. سعی کنید به این شکل تعداد دوستان خود را افزایش دهید.
  4. اگر برایتان امکان دارد به مشاور مراجعه کنید یا به گروه های خاصی ملحق شوید.
  5. یک برنامه ریزی برای بازیابی و بهبود خود تهیه کنید، بنابراین می توانید کارهایی را انجام دهید که احساس خوبی داشته باشید و به علائم بروز کرده به خوبی پاسخ دهید.

منبع:

http://psychcentral.com/lib/five-beginning-steps-for-dealing-with-trauma/

نگارنده: سمیه محمدی

گروه پزشکان جایروس


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *