کدام بیماری‌ها باعث لرزش دستان می‌شوند ؟

لرزش دستان
لرزش دستان

لرزش دستان میتواند ناشی از مشکلات ژنتیکی و یا به عقیده پزشکان جهش ژنتیکی باشد .بنابراین اگر یکی از اعضای خانواده شما به این وضعیت دچار است ،شما هم در خطر قرار دارید .
مواد سمی موجود در محیط نیز در مواردی میتوانند عامل بروز رعشه باشند .ولی به منظور درک این ارتباط به تحقیقات بیشتری نیاز است .
این وضعیت ممکن است برای هر فردی پیش اید ولی در افراد بالای 40 سال بیشتر است .
لرزش بنیادی خطرناک نیست .با این حال امکان دارد در طی زمان وخیم شود .استرس ،خستگی و مصرف زیاد کافئین هم خود تأثیری منفی بر لرزش دستان دارد .شاید فرد به مرحله‌ای برسد که انجام کارهای روزانه مانند نگارش ،نوشیدن،خوردن و سایر کارهایی که به کمک دست انجام میگیرند ،برای فرد به چالشی بزرگ تبدیل شود .
درمان این حالت دشوار است .اگرچه داروهایی وجود دارند اما اثر بخشی جامعی ندارند .جراحی هم یک گزینه درمانی است که در آن دستگاهی در مغز شما قرار داده می‌شود تا لرزش ها کنترل شوند و به آن تحریک مغز میگویند .اگر شما به لرزش دستان دچار شده‌اید ،با یک پزشک در این زمینه مشورت نمایید .

چه بیماری‌هایی باعث لرزش دستان می‌شوند ؟

1.بیماری پارکینسون

لرزش نشانه ای زودهنگام از بیماری پارکینسون است که در دنیا 10 میلیون نفر را دچار کرده است .البته همه افراد یاد شده لرزش ندارند ولی اغلب آن‌ها در مراحل اولیه حرکتهای کوچکی در ناحیه دست و پا و یا حتی یک انگشت را حس میکنند .

در بیشتر موارد این لرزش فقط یک طرف بدن را در بر میگیرد و اغلب زمانی بروز میکند که شما عضلات بدن خود را شل میکنید و به همین دلیل به آن لرزش در حال استراحت می‌گویند .
زمانی که شما حرکت میکنید ،این لرزش متوقف می‌شود .حتی خم کردن انگشتتان نیز نتیجه‌ای مشابه خواهد داشت .این نوع لرزش هم همانند سایر انواع موجود با هیجان و اضطراب تحریک شده و و خیم می‌شود .
پس از گذشت زمان نیز این امکان وجود دارد که لرزش از یک طرف بدن به طرف دیگر منتقل شود .

2.بیماری ام اس (مولتیپل اسکلروز )

این بیماری سیستم ایمنی و اعصاب و مغز و ستون فقرات شما را هدف قرار میدهد و حتی میتواند باعث لرزش دستان شما شود .احتمال بروز لرزش برای دست و پا خیلی بیشتر است .این نوع رعشه ها نیز همانند لرزه بنیادی زمانی بروز میکنند که شما در حال حرکت هستید .

3.مصرف الکل

لرزش یکی از اولین نشانه هاست .اگر شما الکل زیادی مصرف نکرده باشید ،این لرزش فقط برای چندین روز ادامه می‌یابد ولی مصرف زیاد الکل باعث تداوم این لرزش به مدت یک سال و یا بیشتر خواهد شد .

[divider]

لینک منبع 

نگارنده :فرحناز آل احمد 

 

ارائه خدمات مغزو اعصاب تحت نظر متخصص مجرب مغزو اعصاب در مرکز سلامت روان رستا-آلومینا در کرج


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *