چند نکته مهم در مورد مصرف داروهای اعصاب

عوارض داروهای ضدافسردگی

 

1-از مصرف خودسرانه داروهای اعصاب و روان خودداری کرده، داروها را زير نظر پزشک متخصص مصرف کنيد و با توصيه اطرافيان ‌تان هر دارويي را استفاده نکنيد.

 

2-قطع مصرف داروها اگر به سرعت و توسط خود بیمار(و نه به دستور پزشک معالج)  انجام شود، ممکن است بي ‌قراري ايجاد کرده و حتی منجر به تشدید علائم قبل شروع درمان شود.بنابراین قطع داروهای اعصاب نیز باید بعد از سپری شدن دوره کامل درمان که به صلاحدید پزشک معالج مشخص میشود) و به تدریج صورت پذیرد تا منجر به عوارض ناخواسته نشود.

 

3-دوره کامل درمان برای اختلالات مختلف روانی متفاوت است و مثلا برای درمان کامل اختلالات اضطرابی و افسردگی ممکن است نیاز به یک الی دو سال درمان پیوسته باشد و این نشانه وابستگی و اعتیاد به دارو نیست. همانند بيماري فشارخون که بيماران  بايد براي کنترل بيماري‌شان تا مدت‌ هاي طولاني دارو را مصرف و نبايد آن را قطع کنند و نمي ‌توان گفت به دارو وابسته شده‌ اند. چون در برخي از بيماري ‌ها روند بيماري طولاني است.

 

4-عوارض معمول داروهای اعصاب (نظیر: گیجی، خوابالودگی، خشکی دهان، تهوع و علائم خفیف گوارشی و..) معمولا در هفته های نخست درمان شایع است اما گذراست و توصیه میشود بیماران در طی یکی دو هفته نخست صبور و شکیبا باشند. به مرور و با تنظیم دوز دارو عوارض جانبی جای خود را به اثرات مفید و درمانی آن خواهد داد.

 

5-شروع اثرات درمانی دارو اغلب به گذشت یک تا سه ماه از مصرف آنها نیاز دارد، موارد کمتری هم که به عنوان مقاوم به درمان شناخته می‌شود، ممکن است نیاز به مدتی طولانی‌تر و مصرف تعداد بیشتری از داروها داشته باشد.

 

6-ویزیتهای منظم و دوره ای خود را که جهت برآورد وضعیت بیماری شما و تنظیم میزان داروست جدی بگیرید تا از درمان بهتر و سریعتر نتیجه بگیرید.

 

7-همه داروهاي اعصاب خواب آور نیستند و نیز همه آنها چاق کننده نیستند و انتخاب این داروها توسط پزشک تا حد زیادی با در نظر گرفتن شرایط بیمار(شغل و وزن و بیماری جسمی و..)صورت خواهد گرفت.

 

[divider]

دکتر بهاره صباغ ابریشمی

  دکتر بهاره صباغ ابریشمی-روانپزشک و سکس تراپیست

فارغ التحصیل رشته پزشکی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی زنجان

فارغ التحصیل رشته روانپزشکی از دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی تهران

دارای رتبه چهار بورد تخصصی کشوری در رشته اعصاب و روان

برای کسب نوبت ویزیت با ایشان اینجا را کلیک کنید.


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *