راههای گفتن دوستت دارم بدون گفتن دوستت دارم!

نشان دادن دوست داشتن

نوشته پاولو اسپنسر

دیوید گیونز انسان شناس مدیر مرکز مطالعات غیرکلامی در اسپوکان واشینگتون و نویسنده “علایم عشقی” می گوید : مشتاق شنیدن “دوستت دارم” از فردی خاص هستید؟سعی کنید در عوض زبان بدن او را ببینید.60 تا 90 درصد معانی ارتباطی ما بدون کلام منتقل می شوند و در بعد عاشقانه این به 99 درصد می رسد.

ما وقتی به هیجان میرسیم بدنمان هم سخنگو میشودحالا چند راه جالب و شگفت انگیز را برای اینکه بدون کلام به کسی که عاشقش هستید نشان دهید که دوستش دارید را به شما آموزش خواهیم داد.

شانه هاتونو بالا بندازید

می دانید که مشخص ترین قسمت بدن شانه ها ست ،انها قادر به انتقال نکات ظریف ودقیق هیجانی هستند،چرخاندن شانه ها با حالتی سرشار از عشوه نشان دهنده عشوه و مهربانی است.

به صورت آینه ای رفتار کردن

یکی از نشانه های دیگر دوست داشتن و عاشق شدن تکرار ناخودآگاه رفتار طرف مقابل شما است که به این تقارن اعمال ” ایزو پرکسیسم” می گویند. به عنوان مثال وقتی انگشت راستتان را به دور فنجان قهوه تان می چرخانید او نیز به صورت ناهوشیار همین کار را انجام میدهد.

گیونز می گوید: رفتارهای آینه ای جزء بسیار مهمی در آیین  عشقبازی همه جانورانی است  که عشقبازی می کنند. برای مثال اردک وحشی ماده نزدیک هدف مذکرش شنا می کند و با سرش به آب ضربه میزند تا زمانی که او تقلید کند و آنها این کار را به جلو وعقب تکرار می کنند تا وقتی که جفت گیری کنند.این رفتار نشان می دهد که برای او خطری وجود ندارد و به دیگران اجازه نزدیک تر شدن می دهد.

چشمهای قفل شده

تماس چشمی یک ارتباط هیجانی نیرومند است ، در فضاهای معمولی هر دو طرف میلی قوی به شکستن نگاه خیره پس از سه ثانیه دارند.(مردم وقتی یکدیگر را دوست ندارند ،از هم می ترسند و یا باهم موافق نیستند ،تماس چشمی کمی برقرار می کنند).

اما اگر شما کسی را دوست داشته باشید، تمایل دارید نگاه خیره تان را برای ضربانهای بیشتر حفظ کنید حتی بدون اینکه از آن هشیار باشید،به این مفهوم که من واقعاً واقعاً به تو علاقه دارم”.”

نشستن نزدیک هم

آیا فرد مورد علاقه شما به نزدیکی شما می آید، احتمالاً پاهایتان بهم می خورد وقتی کنار هم نشسته اید یا  زانوهایتان بهم  می خورد، وقتی روبروی هم نشسته اید.

کج کردن سر

وقتی صحبت می کنید به مخاطب خود نگاه کنید، آیا او سر خود را به سمت راست یا چپ کج می کند ؟ در دوستی سر کج شده ، تفاهم را پرورش می دهد.در عشقبازی این کار مفهوم عشوه گری دارد.

دوست داشتن در عمل

نوازش نوک انگشتی

خونسرد بودن ، لمس غیر عمدی (روی شانه شما، بازویتان ، پشت گردنتان ،یک بغل کوچک) بیدرنگ در مغز بعنوان محبت و اطمینان آفرینی ثبت می شوند.

گیونز می گوید: مراکز هیجانی مغز لمس را خیلی سریعتر از پیغام هایی که از مراکز زبانی می آیند ثبت می کنند. برای اینکه لمس کردن بعنوان محبت و اطمینان آفرینی ثبت شود ، نیازی نیست طولانی باشد.

 

لبخندی گرم

لبخندها،  قلب ما را گرم می کنند( اما هر لبخند کهنه ای نشان جذابیت نیست). دنبال چه باید بود:

 یک لبخند اصیل (لبخند گونه نامیده می شود) نوعی که به راحتی نمی تواند وانمود شود زیرا ارادی نیست بلکه از هیجان ناب پدید می آید ،در لبخندهای قلبی ، استخوان گونه به شدت منقبض می شود بنابراین گوشه ها ی منحنی دهان به سمت بالا می آیند و گوشه های خارجی چشم ها به سمت چین های گوشه چشم چین می خورند.به چشم ها توجه کنید: در یک لبخند اصیل چشمها تمایل دارند به شدت چروک بخورند.

صدایی با تن بالاتر و نرمتر از همیشه

به شیوه ای که والدی با فرزندش صحبت می کند توجه کنید: صدا ،  تنی کمی بالاتر و نرمتر می گیرد  ، بلند نیست و هیچ تیزی ندارد. این روابط حاصل عشق مدلی برای تن صدایی است که مردم در عشق استفاده می کنند.تنی نرمتر از معمول است.

تن صدا خیلی مهم است (و خیلی آشکار کننده است) زیرا ما شیوه ای را که کلمات تلفظ می شوند می شنویم تا خود کلمات را به تنهایی. هیجان(عشق،تنفر،خشم) و اطلاعات اجتماعی(طعنه،برتری )  را با خود همراه دارد.


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *