حذف اکانت فیس بوک و برگشت دوباره به فیس بوک!

 

 فیس بوک

از میان ۴۱۰ فردی که به یک پرسش‌نامه‌ی آنلاین پاسخ دادند، ۴۶ نفر گزارش دادند که که حساب فیسبوک خود را حذف کرده اند. بیش از ۹۰ در صد از این دسته گفتند که از تصمیم خود راضی اند و بیش‌تر شان از فیسبوک کناره گرفته اند. بقیه‌ی افراد نتوانسته بودند به طور کامل از فسبوک کناره‌گیری کنند، لیکن گزارش دادند که به وقفه‌های متعدد از استفاده‌ی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کرده و استراحت گرفته اند.

 

چرا دوباره به فیس بوک برمی گردیم؟

با وجود بیش از یک میلیارد کاربر فعال فیس بوک در سرتاسر جهان، به راحتی میشود فراموش کردکه برخی افراد از این سایت استفاده نمی‌کنند.

 مطالعه‌ی که توسط پژوهش‌گران در دانشگاه کرنِل انجام شده و در ماه می در پاریس ارائه شد، نشان دهنده‌ی این است که “عدم استفاده” از شبکه‌های اجتماعی تا حدودی عادی است و یک سوم کاربران فیسبوک با غیرفعال کردن حساب خود برای مدتی از فیسبوک، استراحت می‌گیرند. یک دهم یا ده درصد از کاربران نیز به طور کامل فسبوک را ترک می‌کنند.

 از میان ۴۱۰ فردی که به یک پرسش‌نامه‌ی آنلاین پاسخ دادند، ۴۶ نفر گزارش دادند که که حساب فیسبوک خود را حذف کرده اند. بیش از ۹۰ در صد از این دسته گفتند که از تصمیم خود راضی اند و بیش‌تر شان از فیسبوک کناره گرفته اند. بقیه‌ی افراد نتوانسته بودند به طور کامل از فسبوک کناره‌گیری کنند، لیکن گزارش دادند که به وقفه‌های متعدد از استفاده‌ی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کرده و استراحت گرفته اند.

 بیش از یک چهارم شرکت کنندگان (۱۱۰ نفر)، گزارش دادند که حساب خود را غیرفعال کرده اند. با غیرفعال کردن حساب، تمام کارهایی را که در فیسبوک انجام داده اند پنهان می‌ شود، اما تمام اطلاعات شان را نگه داری می شود و به آنها  اجازه داده می شود تا هر زمان که خواستند حساب خود را دوباره فعال کنند.

دو سوم کسانی که حساب خود را غیرفعال کرده بودند گزارش دادند که از تصمیم خود راضی بوده اند و یک سوم باقی مانده مدتی پس از غیرفعال کردن، مجدداً به فیسبوک برگشته اند. براساس گفته‌ی اِریک بامر که مولف اصلی این مطالعه و استادیار رشته‌ی ارتباطات در دانشگاه کرنِل است، برخی از شرکت کنندگان این مطالعه گزارش دادند که برای محدود کردن استفاده از فسبوک، دست به کارهای خلاقانه‌ی دیگر زده اند.

پژوهش های تکمیلی

 این پژوهش روز پنج شنبه دوم ماه می در پاریس در جریان «کنفرانس نقش انسان در سیستم‌های کامیپوتری» ارائه شد.

 بامر گفت: “چند تن از شرکت ‌کنندگان، از اعضای خانواده یا همسر خود خواسته اند تا رمز عبورشان را تغییر دهند و بدین وسیله تنها این اعضا بتوانند به شکل محدود وارد سایت شوند. یکی از  شرکت کنندگان گفته است که حساب خود را طوری تنظیم کرده است که تمام ایمیل‌های فیسبوک را به آدرس ایمیلی می فرستد که او هیچ زمانی از آن حساب ایمیل استفاده نمی‌کند. برخی دیگر مرورگر هایی نصب کرده اند که فیسبوک را بلاک می‌کنند.

 بنابر آن‌چه بامر می‌گوید، انگیزه‌های مختلفی برای ترک فسبوک گزارش شده اند، مثلاً از نگرانی در باره‌ی مسایل خصوصی فرد یا سوءاستفاده از اطلاعات شخصی گرفته تا مشکلاتی که تأثیر منفی بر فعالیت‌های مفید روزمره بجا گذاشته یا سبب اعتیاد می‌شوند. برخی از شرکت‌کنندگان گفته اند که از درگیر شدن با مسایل سطحی و مبتذل خسته شده بودند. برخی دیگر برای این فعالیت خود را در فسبوک به حالت تعلیق درآورده یا این سایت را ترک کرده اند تا با رییس، شاگرد یا شریک عشقی قبلی خود در فسبوک دوست نشوند.

 بامر در ادامه افزود: “در برخی موارد، شرکت کنندگان گزارش دادند که برای ترک فیسبوک بر آن‌ها فشار وارد شده، مثلاً به وسیله مقررات محل کار شان، یا برای این که افسر نظامی بوده یا تحت نظارت پلیس قرار داشته اند.”

 در این مطالعه ۷۵ نفر گزارش دادند که هرگز حساب فسبوک نداشته اند. بامر می‌گوید: “در حالی که برخی از شرکت کنندگان گفته اند که استفاده‌ای از این سایت نمی‌برند، برخی دیگر فهرست مفصلی ارائه کرده و دلایل خود را برای نپیوستن به فسبوک برشمرده اند. برخی از این شرکت کنندگان نمی‌خواهند زندگی شان به نمایش گذاشته شود یا در یک «آکواریوم جهانی» زندگی کنند.”

منبع:

http://www.sciencedaily.com


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *