چرا ازدواج می کنیم؟

چرا ازدواج می کنیم

عوامل زیادی برای ازدواج موفق وجود دارد، اما یکی از مهم ترین آنها انتخاب به ازدواج کردن بر اساس اولویت ها می باشد. بنابراین لازم است بدانید که چه چیزی در یک رابطه متعهد مهم می باشد – و درک کنید که چگونه این عوامل با ازدواج موفق در ارتباط می باشند.

در ادامه چند دلیل مهم برای ازدواج کردن انسان ها بیان می شود. همانطور که این دلایل را می خوانید، فکر کنید کدام یک از آنها در مورد شما صدق می کند.

ما انسان ها به دلایل زیر ازدواج می کنیم:

  • عشق: عشق برای انسان ها معنای یکسانی ندارد. به عنوان مثال برخی مردم به خاطر تمایل به روابط عاشقانه و رمانتیک ازدواج می کنند، در حالیکه برخی دیگر براساس یک عشق عمیق افلاطونی که شامل جاذبه های فیزیکی نیز می شود، تصمیم به ازدواج می گیرند. هر تجربه ای از عشق دارید، اما به هرحال ازدواج موفق از طریق احساس خوشایند دو نفر نسبت به یکدیگر، مراقبت و احترام تقویت می شود. در یک ازدواج موفق دو نفر از اهداف شخصی یکدیگر حمایت می کنند و رویاهای مشترکی دارند. زمانی که تفاوت ها ظاهر می شوند، می توان از طریق احساس و احترام متقابل با آنها روبه رو شد.
  • باردار شدن: اگر علت ازدواج شما به این دلیل است، لازم است که خیلی جدی فکر کنید که آیا رابطه شما دوام خواهد داشت یا خیر. خود را ملزم کنید که واقعیت های مربوط به موقعیت خود را با دقت بررسی کنید. بهتر است آینده ورود کودک را به زندگی خود بررسی کنید، ممکن است مجبور باشد به تنهایی این کودک را بزرگ کنید یا همراه با همسر خود.
  • انتظارات شخصی: بسیاری از افراد زمانی که تصور می کنند ازدواج قدم بعدی زندگی آنهاست، هدف خاصی را دنبال می کنند. اگر واقعا آماده ازدواج هستید، تغییر می تواند هیچان انگیز و بدون مشکل باشد. اما اگر رابطه شما یک یا چند عنصر مهم خود را از دست بدهد، بهتر است مراقب رابطه خود باشید. تفاوت های مذهبی، جنسی یا اولویت های تجاری در طولانی مدت باعث تضعیف ازدواج می شود. قبل از ازدواج و ورود به یک زندگی مشترک، در مورد چنین تفاوت هایی با همسر خود به توافق برسید.
  • انتظارات اجتماعی: این اعتقاد که بزرگسالان بالغ و شاد در نهایت ازدواج می کنند، در سنین خیلی جوانی در افراد شکل می گیرد. حتی در جامعه امروز که خانواده ها دارای انتظارات و تقاضاهای مختلفی هستند، افراد بسیاری ضرورت و نیاز به ازدواج را احساس می کنند. ازدواج کردن ضرورت بوده و دارای مزایای زیادی است، اما اگر در شرایطی باشید که ترجیه شما ازدواج نکردن باشد، در این صورت ازدواج و تشکیل خانواده ممکن است درست نباشد.
  • امنیت: زندگی غیر قابل پیش بینی است و افراد بسیاری به دنبال احساس امنیت هستند. اکثر مردم به دنبال امنیت مالی یا عاطفی هستند. در هر دو مورد این امنیت تنها چیزی است که به دنبالش هستید. اما به یاد داشته باشید پس از اینکه احساس امنیت را به دست آورده اید، ترس از دیگر مشکلات، مانند بی پولی یا تنهایی، نیز از بین می روند. بنابراین به دنبال یک همراه هستید که از بودن با او واقعا لذت ببرید.
  • همدم داشتن: ازدواج طبق تعریف، داشتن همدم است که برای اکثر مردم اهمیت زیادی دارد. به هرحال اگر همدمی را انتخاب می کنید که احساس خوب بودن را در شما تضعیف کند، میزان خوشحالی شما را کاهش دهد یا باعث بروز تنش در زندگی شما شود، ازدواج موفقی نخواهید داشت.
  • حل کردن مشکلات دوران کودکی: این یکی از پیچیده ترین دلایلی است که باعث ازدواج افراد می شود. اگر می دانید که انتخاب شریک زندگیتان به تجربه های دوران کودکی گره خورده است، اطمینان حاصل کنید که این ازدواج باعث خوشحالی شما خواهد شد.

ازدواج شما هر دلیلی که داشته باشد، اما در مورد آن فکر کنید. با افراد قابل اعتماد مشورت کنید. سعی کنید با فضای بعد از ازدواج ارتباط برقرار کنید، فرد مورد نظر شما چگونه با انتخاب ها و معیارهای شما مرتبط است و آینده زندگی شما چگونه خواهد بود. زمانی که تمام این فاکتورها را به دقت مورد بررسی قرار دادید و در مورد انتخاب خود به اطمینان رسیدید، اطمینان داشته باشید که ازدواج موفقی خواهید داشت.

منبع:

http://blogs.webmd.com/art-of-relationships/2016/06/do-you-know-why-youre-getting-married-2.html

نگارنده: سمیه محمدی

گروه پزشکان جایروس


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *