چرا آرایش باعث تحسین آقایان و حسادت دیگر خانم ها می شود؟

آرایش خانم ها

محققان در یک تحقیق روانشناسی در دانشگاه استرلینگ دریافته اند که مردان فکر می کنند اعتبار خانم ها با ظاهر آراسته آنها افزایش می یابد، اما خانم های دیگر این نظر را در مورد ظاهر خود ندارند.

این تحقیق اولین بررسی انجام شده در مورد دیدگاه متفاوت زنان و مردان در مورد ظاهرخانم هاست. دکتر ویکتوریا میلوا در این تحقیق دریافت که ظاهر آراسته خانم ها درک و قضاوت دیگران را نسبت به وضعیت فرد تغییر می دهد که البته بستگی دارد این قضاوت توسط چه کسی انجام می شود – مردان یا زنان.

دکتر میلوا در زمینه این تحقیق می گوید:”گرچه همه معتقدند که آرایش به بهبود وضعیت خانم ها کمک کرده و باعث جذاب تر شدن آنها می شود، اما این جذابیت از دید خانم ها و آقایان متفاوت است. مردها معتقدند آرایش و آراستگی به بالا رفتن اعتبار خانم ها کمک می کند و خانم ها معتقدند که آرایش و آراستگی باعث برجسته تر شدن و تسلط بیشتر آنها می شود.”

بهبود وضعیت از دو مسیر اصلی به دست می آید. یا فرد دارای تسلط است که بدین معناست که وی با استفاده از اقتدار کاری کرده که دیگران او را دنبال می کنند و از این امر خوشحال می باشد. از طرف دیگر می توان با اعتبار و دارا بودن شایستگی و کیفیت مثبت به موقعیتی دست یافت که دیگران از دنبال کردن فرد خوشحال باشند.

این تحقیق همچنین نشان داد که خانم ها در مورد دیگر خانم هایی که آرایش می کنند دید منفی دارند. دکتر میلوا در ادامه سخنان خود افزود: ” ما تحقیقات دیگری در مورد علت تفکر خانم ها در مورد تسلط خانم های آرایش کرده انجام دادیم و دریافتیم که علت این تفکر مربوط به حسادت خانم هاست – حسادت خانم ها نسبت به خانم هایی که بیشتر آرایش می کنند برانگیخته می شود، زیرا تصور می کنند که این افراد بی قاعده تر و در عین حال از نظر مردان جذاب تر هستند.”

به عنوان مثال در یک مصاحبه شغلی، کمیته استخدام ممکن است در بین کاندیداهای خانم تحت تاثیر ظاهر خانم ها قرار گیرد. علاوه بر اینکه فرد مصاحبه کننده چنین خانمی را جذاب تر می بیند، تسلط و اعتبار خانم نیز بر روی این فرد ممکن است تاثیر بگذارد. بنابراین ظاهری آراسته نه تنها برای خود فرد بلکه برای دیگران نیز اهمیت دارد. “

منبع:

https://www.sciencedaily.com/releases/2016/06/160624155151.htm

نگارنده: سمیه محمدی

گروه پزشکان جایروس


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *