همسرتان به شما خیانت کرده است ؟ در اینجا آنچه باید انجام بدهید را عنوان کرده ایم.

خیانت زناشویی

شوهرتان به شما خیانت کرده است ؟ در اینجا آنچه باید انجام بدهید را عنوان کرده ایم.

  

هنگامی که شما متوجه می شوید شوهرتان به شما خیانت کرده است ، شریکی که شما زندگی مشترک خود را با او تشکیل داده اید، فردی بی وفاست ، حس خیانت تقریبا می تواند غیر قابل تحمل باشد .

پیوند شما از زندگی که داشتید و خود را در آن در امنیت احساس می کردید در یک لحظه گسسته شده است. رابطه و ازدواج شما یک بنیاد مهم در زندگی تان بود. اکنون حس می کنید همه چیز از دست رفته است .در صورت امکان چه کاری می توانید انجام دهید ؟

 

آیا او از من بهتر است ؟

 

این یکی از اولین سوالات دردناک و افکار منفی است که ذهن شما را مشغول می کند. افکاری که باعث میشود به خودتان و به ارزش تان شک کنید.

اما شما باید بدانید شخصی که شوهر تان با او به شما خیانت کرده به احتمال زیاد و لزوما دارای این صفات نیست :

  • الهه سکس دراتاق خواب
  • شخصیت بهتر
  • با استعدادتر
  • یا هر چیزی “بهتر” از شما

 

وقتی شما داستان هایی در مورد خیانت همسران می شنوید ، و می پرسید چرا مردان خیانت می کنند، شما معمولا این جواب ها را نمی شنوید : “خب، او واقعا خیلی هات بود ” و یا ” هیچکس مثل او نمی تواند آشپزخانه را تمیز می کند. ”

بیشتر اوقات ،شخص خیانتکار نمی تواند هیچ دلیلی عنوان کند که لااقل بتواند اندکی انتخاب بیفکرانه خودرا موجه جلوه دهد.

اما به اندازه کافی در مورد همسر خیانتکارتان گفتیم . اجازه دهید تا در مورد شما صحبت کنیم و نیاز های مهم شما امروز و در آینده چه هستند.

اکنون چه باید بکنید

وقتی هر چیزی که روی آن حساب می کردید با خیانت درهم شکسته ، در واقع ممکن است احساس کنید که ناچارهستید

دوباره از اول زندگی را شروع کنید. اینها مراحل بسیار مهم و ضروری هستند که شما برای شروع دوباره زندگی خود به آنها نیاز دارید ، در ک اینکه واقعا چه کسی هستید و حرکت رو به جلو در زندگی را شروع کنید. زندگی که در آن نیازها و خواسته های شما در نظر گرفته شود .

 

مرحله 1: با این رنج روبرو شوید

شما در حال حاضر در جهانی از دردو رنج قرار گرفته اید . درد عاطفی وروحی کمتر از درد فیزیکی نیست. در واقع امکان دارد خیلی دردناک تر هم باشد.

شما نمی توانید این درد عاطفی را نادیده بگیرید و یا از آن فرار کنید. افکار به سرعت به وسواس فکری در شما تبدیل شده ، در تمام طول روز شما را درگیر خواهند کرد. هر چند بیش از حد دردناک به نظر می آید ، باید با این درد مواجه

 

شوید . شما ناچار هستید باآن روبرو شده احساسات خود را مشخص کنید.

بله، ناراحت کننده خواهد بود ، اما پذیرفتن ، راهی است که شما راازمیان این جهنم عبور داده به مسیر بهبودی می رساند.

 

مرحله 2: برای به دست آوردن دیدگاه به زمان نیاز دارید

بیشتر قربانیان خیانت اعتراف می کنند که وجودشان پر شده بود از این تفکرکه آن زن دیگر موجود یهتری است. پس از واقف شدن به مسئله ، مغز شما پراز صحبت کردن با خود

میشود که می تواند کاملا تند و زننده باشد.

علاوه بر این ، اغلب خیانتکارها مایل نیستند جزئیات زیادی در این مورد شرح دهد که خود موجب ایجاد استرس بیشتر در وجود شما می شود .

زمان باید سپری شود تا بتوانید براین افکار دردناک غلبه و با این پچ پچ منفی که در ذهن شما جریان دارد مقابله کنید. دیدگاه شما این است ” آسیب دیدم ” و اکنون آن را می پذیرم. این روند برای همه اتفاق می افتد.

با گذشت زمان شما به وضعیت عادی خود برمی گردید. مهم ترین نکته که باید بدانید این است که اکنون به تنهایی قادر به گذشتن از این دوره نیستید ، حتی اگر همسر شما کاملا همکاری کند. باید کمک های حرفه ای دریافت کنید ، یا حداقل مراحل دقیقی که پس از خیانت مجبورید از آنها عبور کنید را یاد بگیرید تا بتوانید ازدواج خود را از طلاق نجات دهید .

 

مرحله 3: تهیه پیش نویس طرح “امداد”

 

آگاهی و پذیرش احساسات و افکار دردناک تنها بخشی از فرایند درمان است . نیازی نیست تمام این حالات منفی را در درون خود بریزیدو موجب آسیب معده و قلب خود شوید شما باید این افکار منفی را به نحوی پردازش و مدیریت کنید تا بتوانید از شر آنها خلاص شوبد.

 

طرح ” امداد” کوبنده را بصورت مداوم اجرا کنید : ناهار را با دوستان نزدیک و بستگان بخورید، ورزش کنید ، خود را مشغول نگه داشته وبیش ازپیش و تا آنجا که امکان دارد از خانه بیرون بروید. نکته این است که شما باید همیشه به یاد داشته باشید که درمحیط خارج از درد درونی شما جهان وجود دارد. وشما بار دیگر می توانید خود را بخشی از این جهان حس کنید. شما عضو یک باشگاه بدبختی نیستید.

 

منظورم این نیست که نق بزنید ، اما من درس مهمی را که در راهی سخت آموخته ام تکرار می کنم : من زوج های بسیاری را دیده ودر باره آنها شنیده ام که با تمام نیات خوب تلاش کردند بدون کمک خارجی بهبود یابند و نتیجه فقط شکست مفتضحانه بود – چرا که آنها نمی دانستند چه باید بکنند و مبارزه با این بحران وحشتناک رااز کجا شروع کنند.

 

آیا می دانید چگونه به مقابله با جزئیات اسفبار این خیانت برخورد کنید؟

چگونه برتصاویر ذهنی وسواسی و افکار منفی فائق آیید؟

چگونه می توانید دوباره به او اعتماد کنید؟

چطور او را ببخشید؟

 

این جایی است که من سفر بهبودی را آغاز کردم، و آن تبدیل شد به همه آنچه که من نیاز داشتم تا از خیانت شوهر التیام یابم و ازدواجم را حفظ کنم چون نمی خواستم تسلیم شوم .

 

در حال حاضر همه چیز به شما بستگی دارد!

آیا می خواهید در دور باطل خشم و درد گرفتار شوید و یا هم اکنون کاری می کنید قبل از اینکه خیلی دیر شود ؟

[divider]

نگارنده: فریبا فیاض

مرکز تحقیقات زوج درمانی کلینیک آلومینا

 

 

کلینیک آلومینا مرکز درمان های روانشناختی،روانپزشکی و مغزواعصاب است.

 


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *