هدف از درمان اختلالات خوردن چیست؟

هدف از درمان ، متوقف کردن آسیب های فیزیکی انجام شده توسط اختلال در غذا خوردن و یا بلعکسش و برای رسیدگی به مسائل اساسی که ممکن است باعث و یا کمک به رفتارهای ناسالم در فرد کند میباشد.

هدف تکنیک های درمانی مختلف ، کمک به شناسایی و اجتناب از موقعیت، احساسات و یا رفتارهایی است که باعث اختلالات خوردن میشود و عادات ناسالم را در فرد ایجاد می کند.

اختلال خوردن

روش های درمانی ممکن است دارویی ویا غیر دارویی باشد اما باید دانست که چه نوع درمانی بهتر است استفاده شود.

تحقیقاتی که تا به حال انجام شده است یک درمان خاصی که نسبت به بقیه درمان ها بهتر باشد را شناسایی نکرده اند ، درمان توصیه شده برای هر فرد منحصر به فرد است و کاملا به نوع غذا خوردن و و ضعیت آنها بستگی دارد.

پزشکان و متخصصان یک طرح درمانی را پایه ریزی کرده اند . این برنامه بر اساس نیازهای فردی و شخصیت، تجربه درمان گذشته و میل به بهبود طراحی شده است. این برنامه درمان ، ممکن است شامل موارد زیر باشد.
روان درمانی

بسیاری از افراد مبتلا به اختلالات غذا خوردن باید در جلسات رواندرمانی شرکت کنند. یک درمانگر برای شناسایی خلق، احساسات و محرک های دیگر که باعث رفتارهای ناخواسته میشود با فرد کار خواهد کرد تا با این شرایط مقابله کند.

گروه درمانی

این روش نیز ممکن است موثر باشد. این نوع از درمان در یک محیط بزرگ با دیگران که در تلاش برای بهبود یافتن از اختلال در غذا خوردن هستند انجام می شود.

درمان مبتنی بر خانواده

برای درمان کودکان و نوجوانان مبتلا به اختلال در غذا خوردن استفاده می شود. با استفاده از این نوع درمان، پدر و مادر مسئولیت کمک به کودک خود را بر عهده می گیرند.

داشتن اعضای خانواده درگیر می تواند به کودک یا نوجوان در یک محیط حمایتی و فضای دلگرم کمک کند.
درمان دارویی
اختلالات غذا خوردن می تواند مشکلات جدی برای سلامت ایجاد کند، این مشکلات ممکن است شامل آسیب قلبی، فشار خون غیر طبیعی و نارسایی ارگان ها باشد.

اگر مشکل بسیار شدید شده باشد، ممکن است بستری شدن در بیمارستان و نظارت بیشتری نیاز داشته باشد.

 

مشاوره تغذیه
متخصصان تغذیه یک رژیم غذایی سالم و متعادل به افراد میدهند تا مواد مغذی که نیاز دارند را مصرف کنند .

 

منبع:

www.healthline.com/health/eating-disorders-treatment

 

مریم عبداللهی

مریم عبداللهی ، روانشناس و نوروتراپیست


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *