مردان و زنان در اولین دیدار به چه مواردی باید توجه کنند؟

مرد و زن

نتایج یک پژوهش در ارزیابی آنچه که مردان و زنان در اولین دیدار با جنس مخالف  به آن توجه می کنند، نشان می دهد که  چشم در اولین مورد از لیست جای دارد. البته این اطلاعات می تواند گمراه کننده باشد، با توجه به اینکه داده ها از طرف یک شرکت تولید قطره چشم در انگلستان جمع آوری شده است.

 یک نماینده از شرکت مورین گفت: چشم ها معمولاً چیزهای زیادی را درباره یک شخص به ما می گویند،بنابراین جای تعجب نیست که چشم ها چیزی باشند که ما را به طرف جنس مخالف می کشند. تا زمانی که شما با کسی برای اولین بار صحبت نکرده اید، شما مجبورید به نگاه آنها توجه کنید، و یک لبخند ساده نیز چیزی است که هر دو توجه به یکدیگر را نشان می دهند. و این یعنی  هر دو ی آنها به یک میزان و به چیز مشترکی فکر می کنند.

پرسشنامه ای در بین 2000 نفر،1000 زن و 1000 مرد توزیع شد و از آنها پرسیده شد که بخشی از بدن جنس مخالف را که در اولین ملاقات توجه آنها  را جلب می کند مشخص کنند. با کمال تعجب، 70 درصد از مردان چشم را ذکر کردند و به نظر می رسد بخش بزرگی از زنان نیز با این موضوع موافق بودند. لبخند  خوب و زیبا دومین موردی بود که در این لیست در هر دو گروه زن و مرد قرار گرفت. در حالی که یکی از بخش های مورد علاقه ی مردان،سینه ی زن، در رده ی سوم قرار گرفت. بعد از لبخند زیبا ، زنان به قد مردان توجه دارند. پوست خوب آخرین چیزی است که زنان به آن توجه داشتند.و با توجه به مطالعه تعداد کمی ازمردان به بینی زن توجه می کنند.

توجه جنس مخالف را جلب کردن ، افزایش اعتماد به نفس شما را به همراه دارد. ،بنابراین  چشم ها و لبخند زیبا یک راه مثبت است که واقعاً به شما برای ایجاد یک فرصت خوب کمک می کند.


قسمت دوم

۱۴ علت که نمی‌گذارد شما به دومین قرار ملاقات با غیر همجنس برسید!!

اولین قرار ملاقات

برگزاری نخستین جلسه آشنایی برای وصلت ازدواج بسیار ساده و راحت است.

در نخستین قرارتان موفق نبوده اید؟ در اینجا ۱۴ دلیل را بشما می‌گوییم که می‌تواند علت ناموفق بودن تان باشد.

برگزاری نخستین جلسه آشنایی برای وصلت ازدواج بسیار ساده و راحت است و بطور معمول مشکلی پیش نمی‌آید اما این که این نخستین قرار را به قرار دوم برای آشنایی سوق دهیم کار راحتی نیست.

چنانچه شما چندین بار با این معضل روبرو شده اید و نمی‌دانید چه اشتباهی مرتکب شده اید ما به شما یاری می‌کنیم تا رایج‌ترین دشواری هایی که سبب میگردد کارتان به قرار دوم نکشد را بشناسید.

قضیه را زیادی جدی گرفته اید.

بجز چند استثنا به عنوان مثال وقتی طرفتان شوخی واضحی میکند و دیگران با او همراهی میکنند، صحبت کردن جدی در زمینه آتیه تان با فردی که درحال آشنا شدن با او هستید احتمال دارد او را بترساند.

از صحبت‌های خیلی جدی در زمینه ازدواج، کودکان و تعهد بپرهیزید و جلسه اول را تنها به شناخت نخستین از هم مختص کنید.

بیشتر از اندازه پیامک می‌فرستید.

«اگر پیش از برگزاری جلسه آشنایی در بیرون از خانه سوالات زیادی بپرسید احتمال دارد بحث‌های بیهوده بینتان ایجاد شود» به همین ترتیب از فرستادن بیشتر از اندازه پیامک پس از قرار اول هم پرهیز کنید و به سمت مقابلتان مهلت تنفس بدهید تا از دیدار مجدد شما هیجان زده شود.

رفتارتان گستاخانه بوده است.

” گاهی وقتها اشخاص اطراف شما بهیچوجه رفتار مودبانه‌ای ندارند.

ولی شما نباید رفتار عجولانه یا گستاخانه‌ای در جواب به رفتار دیگران نمایش دهید و از کنارش بی تفاوت بگذرید.

” چنانچه شما هنگام آشنایی کوچکترین بی احترامی ای نسب به هر فردی داشته باشید ممکن

است شانستان را برای تکرار جلسه آشنایی از دست بدهید.

بنابراین در همه طول مدت قرار آشنایی (مانند زندگی) محترمانه رفتار کنید.

مکالمه مهیجی نداشته اید.

آیا گرایش دارید بیشتر از اندازه مودب باشید و مانند چوب خشک رفتار می‌کنید؟ شما در ملاقاتتان باید هوش خود را نشان داده و طرف مقابلتان را کنجکاو کنید که بخواهد بیشتر شما را بشناسد.

چنانچه مکالمه‌ای که در قرار ملاقاتتان می‌کنید خسته کننده باشد شانستان به منظور نیل به قرار دوم تقریبا هیچ است.

از پوسته خود بیرون آمده و مکالمه را به طرف موارد محبوب تان و مواردی که نسبت به آنها آگاهی واجب و ضروری دارید سوق دهید.

بیشتر از اندازه پر حرفی میکنید.

خیلی از افراد از حرف نزدن می‌ترسند و برای پرهیز از ایجاد حرف نزدن بی وقفه حرفهای نامربوط می‌زنند.

” صحیح هست که می‌خواهید گفتگو کنید. ولی اطمینان حاصل کنید که قطعا بین صحبت هایتان تنفس داشته باشید.

به بیانی دیگر بایست به یاد داشته باشید که گفتگویتان را با حرفهای بیهوده پر نکنید و بیشتر سوالاتی بپرسید که باعث شناخت طرف مقابلتان شود ”

بیشتر از اندازه وارد بحث‌های سیاسی می‌شوید.

«در وضع کنونی هیچی بحث برانگیز‌تر از سیاست نیست» در چند قرار اول پسندیده‌تر است بحث‌های سیاسی را در دست کم ممکن نگه دارید.

شما قرار نیست در زمینه شخصیت طرف مقابلتان با کسانی که قبلا به آنها رای داده است، قضاوت کنید.

حساب‌های اینترنتی اش را چک میکنید.

چنانچه نخستین قرار آشنایی شما اینترنتی است اشکالی ندارد صحت حرفهایی که به شما زده را چک نمایید یا از یک دوست مشترکتان در فیس بوک برای نخستین قرار ملاقاتتان چراغ سبز بگیرید ولی نیازی وجود ندارد تاریخ کل زندگی او را زیر و رو کنید.

نه فقط این چکاپ این پست‌های اینترنتی سبب پیدایش فعل و انفعالات اشتباه در شما خواهد شد بلکه امکان دارد باعث ایجاد تصور اشتباه از فرد مقابلتان هم بشود.

پسندیده‌تر است نخستین قرار ملاقاتتان را بدون قضاوت و تفکر از پیش گزینش شده برگزار کنید.

لباستان به میزان مکفی پوشیده نبوده.

شما می‌خواهید جذاب به نظر برسید ولی پسندیده‌تر است لباسی تقریبا رسمی و پوشیده به تن کنید.

شاید بخواهید چیزی بپوشید که اندامتان را جذاب نشان داده و در نخستین قرار خود را در ذهن سمت مقابل حک کنید.

ولی اینکار سبب می‌گردد طرف مقابلتان تصور کند که اعتماد بنفس لازم ندارید و بیشتر بدنبال جذب کردن او از راه رابطه جنسی هستید.

برای اینکه نخستین قرار ملاقات با غیر همجنس را به قرار دوم سوق دهیم کار راحتی نیست.

مستقیما از سر کار به محل قرار می‌روید.

با وجودی که لباسی با پوشش ناکافی میتواند برای مشکل ایجاد نماید، آماده نبودن به منظور انجام قرار ملاقات هم میتواند همان تاثیر را داشته باشد.

” چنانچه طوری به نظر برسید که انگار هیچ تلاشی برای ظاهر خود پیش از آمدن سر قرار انجام نداده اید، جاذبه فیزیکی ای ایجاد نمی‌شود.

بنا بر این اگر شما با عجله از دفتر کار به سر قرارتان می‌روید دست کم شلوار کار خود را با یک شلور جین که شما را لاغر‌تر نشان میدهد و یک جفت کفش شیک و زیبا دگرگون کنید.

هر دو اینها تاثیر مشابهی روی مردان می‌گذارد.

چنانچه نتوانستید سری به خانه زده و تغییری در لباس هایتان ایجاد کنید دست کم میتوانید از یک ادکلن خوشبو بهره جویی کنید.

در زمینه شریک زندگی سابقتان صحبت میکنید.

مگر در شرایطی که فرزند داشته باشید یا علت معتبری برای صحبت کردن در زمینه شریک قبلی زندگیتان پیش بیاید، در دیگر موارد از بحث در باره گذشته پرهیز کنید.

گذشته‌ها گذشته اند و پسندیده‌تر است رهایشان کنید.

هیچ توضیح اضافه‌ای در این زمینه نیاز نیست بدهید.

اطلاعات زیادی به اشتراک گذاشته اید.

«اسهال کلامی یعنی این که بیشتر از اندازه زود اطلاعات بیشتر از حدی را به سمت مقابل جابه‌جا‌ می‌کنید» در نخستین قرار ملاقاتتان نیاز نیست که داستان طولانی تبدیل شدن دوست عزیزتان سوزانا در محیط کار به دشمنتان را تعریف کنید یا صحبت درباره این که چطوری یک باره صاحب ۳ تا بچه گربه شده اید.

” هر کس گذشته‌ای دارد و هر کس مسائل خاص را دارد ولی پسندیده‌تر است در بیان این مسئله‌ها صرفه جویی کرده و برای قرار چهارم به بعد نگهشان دارید.

دیر سر قرارتان حاضر شده اید.

دیر رفتن سر قرار اول این پیام را ارسال میکند که درباره این آشنایی جدی نیستید و به وقت طرف مقابلتان احترام نمی‌گذارید.

چنانچه قرار است دیر برسید قطعا تماس گرفته و اطلاع دهید حتی در شرایطی که تاخیرتان طولانی میشود خوبتر است رستوران تماس گرفته و یک آشامیدنی برای طرف مقابلتان که درانتظار شماست سفارش دهید.

حواستان به قرارتان نیست.

به سمت مقابلتان توجه نمایش دهید و توجه کامل خود را صرف او کنید.

منظورم این است که تلفن تان را کناری گذاشته و چشمانتان را به سمت مقابلتان بدوزید نه این که دور تا دور اتاق بچرخانید.

شما می‌خواهید به سمت مقابلتان نمایش دهید که به گفته‌های او اهمیت می‌دهید.

تمیز صحبت نکرده اید.

بهیچوجه بحث جنسی نکنید.

” شوخی جنسی یا بازی با کلمات یا هر چیزی از این دست.

اجازه دهید این مهلت با این صحبت‌ها از دست نرود.

در غیر اینصورت شما امکان دارد سبب رنجش طرفتان شده و احساس نادرستی از منظور خود به او جابه‌جا‌ کنید.

نکته نهایی: حتی چنانچه ۱۳ مورد از این ۱۴ مورد این لیست را انجام داده اید باز هم خودتان را سرزنش نکنید! این‌ها اشتباهات رایجی هستند که برای همه اتفاق می‌افتند و داشتن چند قرار بدبه این معنا نیست که قرار بعدیتان خاطره انگیز نخواهد شد.

این لیست را بخاطر بسپارید و روی اعتماد به نفستان کار کنید و به خودتان ایمان داشته باشید.

هر دوی شما در نخستین قرار ملاقاتتان اضطراب و نگرانی دارید اما چنانچه خودتان را دوست داشته و تلاش کنید بهترین باشید در نهایت فردیکه متناسب شما باشد را پیدا خواهید کرد.


قسمت سوم

چگونه در نخستین قرار ملاقات، او را به خود جذب کنم؟

وقتی اشخاص برای نخستین بار در قرار ملاقات‌های حضوری شرکت میکنند، اصلی‌ترین موردی که ذهن آن‌ها را مشغول میکند این است که تاثیری مثبت روی فرد مقابل داشته باشند و بگونه‌ای رفتار کنند که فرد مقابل آن‌ها را فراموش نکند.

zoomit ir – مهدی زارع: وقتی اشخاص برای نخستین بار در قرار ملاقات‌های حضوری شرکت میکنند، اصلی‌ترین موردی که ذهن آن‌ها را مشغول میکند این است که تاثیری مثبت روی فرد مقابل داشته باشند و بگونه‌ای رفتار کنند که فرد مقابل آن‌ها را فراموش نکند. نکاتی کاربردی برای دست یافتن به این هدف وجود دارد که در ادامه‌ی موضوع به آن‌ها می‌پردازیم.

قرار ملاقات حضوری چه شخصی باشد و چه کاری، هدف‌های مشخصی دارد.اغلب افراد بدنبال این هستند که در نخستین برخورد با سمت مقابل، تاثیری مثبت داشته باشند و با نشان دادن چهره‌ای مناسب از خود، تصویر شخصیتی شایسته‌ای در ذهن سمت مقابل ایجاد نمایند..

بعضی افراد این امر را غیر ممکن و دشوار می‌دانند در حالیکه با ملاحظه نکاتی ساده می‌توان نخستین قرار ملاقات‌ها را به جلساتی مفید و به یادماندنی تبدیل کرد.

در ادامه مطلب به بررسی برخی نکات کاربردی که بدین منظور جمع آوری شده‌اند می‌پردازیم.

نکات کاربردی برای اولین قرارهای ملاقات کاری و شخصی

۱ گفتگو کنید.

قدم اول در قرار ملاقات این است که هراس را رها کنید و آغاز به صحبت کردن کنید.نباید از پرسش پرسیدن و بیان عقاید خود بترسید.

تا زمانیکه شما صحبت نکنید، اشخاص قادر نیستند شخصیت شما را شناخته و در حافظه‌ی خود اندوخته کنند.

دو صریح و صادق باشید.

نکته‌ی اساسی در بیان عقاید این است که آن‌ها را با اجتناب از توهین بطور صریح بیان کنید.اغلب افراد با هراس از اینکه احتمال دارد دیگران از صحبت‌هایشان ناراحت شوند، صراحت را کنار می‌گذارند و در بیان عقاید محافظه‌کارانه عمل میکنند.

تلاش کنید عقاید خود را با کمال احترام بیان کنید، هر چند که شاید بعضی افراد از دانستن آن‌ها ناراحت شوند.

این نکته را بیاد داشته باشید که مردم، افرادی را که عقایدی اندکی مخالف جمع دارند را مناسب‌تر به یاد می‌سپارند.

۳ اندکی غیر معمولی باشید.

در ملاحظه این نکته نیز باید کمال ادب را مراعات نمایید.برای غیرمعمول بودن نیازی وجود ندارد که لباسی غیر معمولی بپوشید یا رفتاری ناهنجارانه داشته باشید.

همین که در جواب به سوالات ساده مانند احوالپرسی، خلاقیت به خرج دهید و جواب‌های جالب و بعضا با شوخی بیان کنید، تصویری به یاد ماندنی از شما در ذهن مخاطب ثبت خواهد کرد.

چهار زبان بدن را از خاطر نبرید.

زبان بدن یکی از موردهای اساسی و مهم در تمامی جلسات و مذاکرات حضوری است.باید در برگزیدن حرکت‌ها، نحوه‌ی نشستن، نحوه‌ی احوالپرسی و دست دادن و موارد این‌چنینی با وسواس زیاد برخورد کنید و در تمامی اینکارها، اعتماد بنفس را نمایش دهید.

به عنوان نمونه، محکم دست دادن، راست ایستادن و ارتباطات چشمی در وقت صحبت کردن و در وقت گوش کردن، تصویری با اعتماد بنفس از شما ایجاد میکند.

پنج عواطف فرد مقابل را تحریک کنید.

یک شاعر معروف بنام Maya Angelou در جایی می‌گوید: “مردم آن چیزهایی که شما گفته‌اید و آن فعالیتهایی که شما انجام داده‌اید را فراموش میکنند.ولی هیچ‌گاه قادر نیستند تاثیری که بر عواطف آن‌ها داشته‌اید را از ذهن پاک کنند ” ولی چگونه عواطف اشخاص مقابل را تحریک کنیم؟ به این منظور کفایت میکند. خود را میزانی آسیب‌پذیر نمایش دهید.

به عنوان نمونه به غلط مطلبی را عنوان کنید و عذرخواهی کنید.

کاری کنید فرد مقابل لبخند بزند، در زمینه گذشته‌ی او سوالاتی بپرسید، یک خاطره تعریف کنید یا یک بحث داغ را در مکالمات پیش بکشید.

شش به خوبی به حرف‌های مخاطب گوشی کنید.

بجز توانایی بالا در صحبت کردن، خوب گوش کردن نیز تصویری مناسب از شما به جا می‌گذارد.هنگامی که فرد مقابل در حال صحبت کردن است، با دقت و علاقه‌ی زیاد به صحبت‌های او گوش دهید.

از یاد نبرید که اشخاص احساسی که در آن‌ها به جا می‌گذارید را فراموش نخواهند کرد و شما با خوب گوش کردن احساس اعتماد و اعتماد بنفس را در سمت مقابل ایجاد میکنید.

۷ لبخند بزنید.

لبخند زدن چهره‌ی شما را به یادماندنی‌تر میکند و بعلاوه، نشان میدهد که شما از این قرار ملاقات راضی و خشنود هستید و سمت مقابل نیز به طبع لبخند شما، لبخند خواهد زد و از این قرار ملاقات خاطره‌ی خوبی در ذهنش ثبت خواهد شد.

۸ پرسش بپرسید ماده‌های معدنی و مشتاق نمایش دهید.

پرسش پرسیدن در زمینه صحبت‌های فرد مقابل نشان میدهد که به او اهمیت می‌دهید و موضوع مورد بحث برای شما جذاب است.تلاش کنید در مورد خود فرد هم سوالاتی بپرسید و نمایش دهید که به شناختن او علاقه دارید.کنجکاو بودن یکی از خصوصیاتی است که سبب میگردد اشخاص شما را فراموش نکنند.

۹ اشخاص را با اسامی خطاب بگذارید.

وقتی مخاطب اسم خودش را از بان شما بشنود و بفهمد که آن را بیاد دارید، به این جمع بندی میرسد که شما به او و صحبت‌هایش اهمیت می‌دهید.اسامی انسان‌های با شخصیت آن‌ها گره خورده است و بکارگیری اسامی، نشان‌دهنده‌ی اعتبار دادن به شخصیت سمت مقابل است.


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *