مراحل مختلف انجام مشاوره و روان درمانی

روان درمانی11

هنگامی که شما تصمیم می گیرید  به یک روان پزشک مجرب و متخصص مراجعه کنید، یک نوع قرابت و رابطه متقابل مشاور-مراجع میان شما و پزشک مربوطه بوجود می آید. این پیوستگی و پیوند از نوع بسیار مهم و با ارزش است. شما وارد رابطه ای می گردید که به طور تعجب آوری مانند دیگر وابستگی ها نیست. نه تنها جدی است؛ بلکه اندکی عجیب و غیر منتظره به نظر می رسد. مشکلی که ما را ناگزیر می کند به روانپزشک مراجعه کنیم، موردی نیست که بتوان به راحتی آن را عنوان کرد یا درباره آن با پزشک صحبت کرد، چون موضوعی بسیار حساس است و برای فرد مراجعه یادآور مشکلات و خاطرات ناراحت کننده است؛ مشکلات شخصی که به طور عادی در زندگی روزانه به آنها توجهی نمیکنیم و احساسات و خاطرات دردآور. در برهه ای از زمان، شما ناگزیر به تحمل چنین احساساتی بودید و با خود تصور می کردید که با گذر زمان شرایط بهتر خواهد شد، اما متاسفانه تغییری در شرایط بوجود نیامد. شما قادر به درک آنچه برای شما رخ می دهد، نیستید. احساس می کنید که این احساسات به طور ناگهانی از هیچ کجا ظاهر می شوند و مایه سردرگمی شما را فراهم می کنند. اما آنچه که در اینجا از اهمیت خاصی برخوردار است، این است که این احساسات و شرایط شما را از برخورداری از یک زندگی آرام و متعادل محروم می کنند.

مشاوره و روان درمانی

ما به اطراف خود می نگریم و شاهد خوشی و خوشبختی دیگران هستیم؛ این طور به نظر می رسد که زندگی بر وفق مراد آنهاست؛ آنها در زندگی بسیار موفق و خوشبخت هستند؛ مشهور، عزت نفس بالا و غیره. مقایسه زندگی خوب آنها با زندگی به هم ریخته شخصی خود باعث وخیم تر شدن شرایط روحی ما میگردد. ما احساساتی را تجربه می کنیم که نمی خواهیم به آنها دچار شویم، چون باعث شرمساری، حسادت، پشیمانی، خشونت، نفرت و ناراحتی ما می شود. روانپزشک به ما کمک میکند که ریشه این احساسات در وجود خودمان را بسوزانیم و از بین ببریم. آن احساسات و شرایطی که باعث وحشت ما میشود و غیر قابل توصیف است، به راحتی می توانیم با روانپزشک در میان بگذاریم؛ به طور کلی آنچه که سالهاست در درون ما  محبوس شده است را بیرون می ریزیم و پزشک به ما در پیدا کردن ریشه مشکلات روحی کمک  می کند. بعدها در خواهیم یافت که همین احساسات ناخواسته و غیر قابل ذکر، منشا ناراحتی، غم و عصبانیت فرد بوده است.

مشاوره1223

مراجعه به روانپزشک، درست مانند رفتن به مطب پزشک عمومی و یا متخصص است؛ شما تلاش خود را به کار می گیرد تا خود را مجاب کنید که آنچه از درون احساس می کنید، تماما خیالات است و نیازی نیست که وقت پزشک را با صحبت های نامربوط خود بگیرید. گاهی اوقات احساس می کنید که باید نقش بازیگر را برای روانپزشک بازی کنید و او را با حرف های خود سرگرم کنید و لبخندی بزرگ به لب داشته باشید، چون از نشان دادن خود واقعی به افراد هراس دارید و تصور می کنید که آنها بعدها از نقاط ضعف شما علیه خود شما استفاده خواهند کرد. زمانی که به روانپزشک مراجعه میکنید، علل واقعی که به او مراجعه کردید را فراموش می کنید و از بیان مشکل خود قاصر هستید؛ اصولا نمی دانید باید صحبت های خود را از کجا آغاز کنید. این حالت درست مانند زمانی است که شما در دنیای واقعی در برخورد با دیگران احساس می کنید. با خود می اندیشید که صحبت های شما خاطر روانپزشک را آزرده خواهد کرد، همان طور که شما در دنیای واقعی دیگران را با رفتارها و صحبت های خود ناراحت و خسته کردید.

Counselling-logo

رابطه مشاور-مراجع از آن دسته  روابط متقابلی است که می تواند  مملوء از استباهات یا پرت شدن از موضوع مورد بحث باشد، اما احتمال اینکه جلسات مشاوره، روند عادی خود را طی کنند، بسیار زیاد است. پیش از مراجعه به مشاور یا روانپزشک برای خود سخنرانی آماده نکنید، پزشک قصد دارد با خود واقعی شما طرف باشد و نه شخصیت بیرونی شما در اجتماع؛ هیچ ترسی به خود راه ندهید و آرامش خود را حفظ کنید. روان درمانی به شما کمک می کند تا علت این دسته از احساسات دردآور را در وجود خود بیابید، برای مثال، چرا می خواهید بمیرید، یا چرا به هنگام عصبانیت با پرخوری خود را تبیه می کنید و یا چرا دست خود را می برید تا حس بخصوصی را درک کنید. این کار به همت شما بستگی دارد، البته گاهی اوقات می تواند بسیار ترسناک و دلهره آور باشد، اما شما این اجازه نامه عبور را به روانپزشک می دهید تا به افکار شما نزدیک شود. زندگی شما درست مانند یک کتاب داستان می ماند که شما با یکبار مطالعه آن، مطالب کتاب را درست متوجه نشدید. شاید نساز است که یک یا دو فصل به عقب بازگردید و دوباره به آن بنگرید تا بتوانید فصلی را که در حال مطالعه آن هستید، خوب درک کنید. بخش هایی از زندگی شما مورد غفلت و فراموشی قرار گرفته است، بعلت اینکه درک آن برای شما دشوار بوده است. گاهی اوقات ذهن ما نمی تواند آنچه را که در زندگی ما رخ داده استف به طور کامل پردازش و حلاجی کند.

مشاوره انفرادی

رابطه مشاور-مراجع باید یک رابطه معنی دار و با ارزش باشد؛ توجه داشته باشید فردی در این دنیا وجود دارد که دردهای شما را با تمام وجود احساس می کند و برای وجودیت شما و افکار شما احترام قائل است.

 

منبع:

http://www.counselling-directory.org.uk

نگارنده: حدیث بختیاری

[divider]

کلینیک فوق تخصصی مغز و اعصاب و روان آلومینا


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *