لیستی از اقداماتی که می توانم با کودکی که رفتار پرخاشگرانه دارد انجام دهم

مقابله با رفتار پرخاشگرانه
والد شدن و پدر و مادری کردن کار سختی است و کودکانی که رفتار آنها توأم با پرخاشگری است کار را سخت تر می کند. کودک پرخاشگر باید یاد بگیرد که سرخوردگی های خود ، کج خلقی و خشم را کنترل کند. بیشتر کودکان وقتی به سن مدرسه می رسند قادر می شوند که این رفتار خود را کنترل کنند، اما برخی از آنها به کمک بیشتری نیاز دارند، اگر می خواهید رفتار آرام ومؤدبانه ومهربانی را در کودک خود پرورش دهید باید دستورالعمل هایی را دنبال کنید که به شما برای این امر کمک کند:

_ توجه
کودکان ممکن است اغلب وقتی تغییراتی در خانه اتفاق می افتد بیشتر نا امید و عصبانی شوند، به عنوان مثال: کودک باید در خانه بماند و والدین سر کار بروند،یا وقتی عضو جدیدی به خانواده اضافه می شود، یا شما خانه را عوض می کنید، این دلایل سبب می شود کودک در زندگی خود آشفتگی احساس کند.
وقت بیشتری را برای کودک خود صرف کنید، به او کمک کنید و علاقه و توجه بیشتری به او نشان دهید، اینها کمترین راه ممکن برای آرام ساختن او می باشد.

_ مهربانی را آموزش دهید
کمک کنید تا کودکتان بفهمد او نباید سر دیگران داد بکشد،لگد بزند یا گاز بگیرد.اگر شما بدون درگیری و تناقض در زمان بازی سعی کنید رفتار بد کودک را حذف کنید یا نظم و دیسیپلین های خاصی برای او وضع کنید کودک به شکل مفید تری رفتار خود را اصلاح خواهد کرد. کودکان وقتی عصبانی و نا امید می شوند که یک چیز خاصی را می خواهد و اتفاق دیگری می افتد.

_  از تنبیه بدنی اجتناب کنید
کودکان از تجربیات خود یاد می گیرند، اگر شما برای کودک خود از مجازات های فیزیکی استفاده کنید، او تصور خواهد کرد که برخورد فیزیکی یک راه مناسب برای بیان عصبانیت خودش است. سعی کنید آرام باشید و مدتی را از محیط دور شوید اگر می خواهید که نظم و قوانین خاصی را به کودک خود آموزش دهید. بهترین کار این است که در هر گروه سنی که باشد یک دقیقه به خودتان فرصت بدهید تا آرام شود. وقتی یک دقیقه تمام شد و کودک شما آرام شد، به او توضیح دهید که چرا یک دقیقه از محیط دور شدید و به او بگویید که او نیز باید موقع عصبانیت همین کار را انجام دهد.

_  جایزه و پاداش
وقتی کودک شما بازی می کند و اسباب بازیهایش را به اشتراک می گذارد، با کودکان دیگر مهربان است یا واکنش مثبتی در موقعیت های ناراحت کننده نشان می دهد، به او پاداش دهید. او کم کم تشخیص خواهد داد که کدام رفتارهای او پسندیده است.

_  الگو و مثال خوبی باشید
به چشم انداز رفتار و برخوردهای خودتان در شرایط ناراحت کننده و استرس زا فکر کنید، این حرف قدیمی ها که « اگر در خانواده مادر شاد نباشد، هیچ کس شاد نخواهد بود» واقعاً درست است. وقتی کودک کنار شما است، خیلی مهم است که آرام باقی بمانید، اگر شما ا حساسات مثبت و مناسب را در خود پرورش داده و نشان دهید، کودک نیز  رفتار خوبی خواهد داشت. اگر شما آرامش داشته باشید و از کلمات برای صحبت در مورد احساسات استفاده کنید، کودک نیز همین راه را یاد خواهد گرفت.

 

لعیا عباسی

 

لعیا عباسی اصل – کارشناس ارشد علوم تربیتی


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *