فعالیت دانش آموزان بیش فعال در کلاس

بیش فعالی

بیش فعالی در کودکان معمولا منجر به بروز مشکلاتی در تکمیل کردن کارهای کلاسی، شرکت در فعالیت های گروهی و توجه به دستورالعمل های معلم و درس می شود. شما می توانید با  تشویق کردن دانش آموز بیش فعال و کار با وی زمان بیشتری برای کامل کردن تکلیف کلاسی به دانش آموز خود بدهید.

مشکل

اگر تصمیم دارید زمان بیشتری به دانش آموز بیش فعال خود بدهید، ابتدا باید مشکل وی را ریشه یابی کنید. بسیاری از دانش آموزان بیش فعال قادر نیستند همزمان با همکلاسی های خود فعالیت های کلاسی را کامل کنند، زیرا اینگونه دانش آموزان نمی توانند مدت طولانی تمرکز کنند. احتمالا شما اینگونه رفتارها را در کودکان بیش فعال مشاهده کرده اید، این کودکان دائما در حال تراشیدن نوک مداد خود هستند، از پنجره به بیرون نگاه می کنند، نوشته های خود را از روی کاغذ پاک می کنند و غیره.

عکس العمل طبیعی ما در مقابل چنین رفتارهایی یادآوری کردن آنها برای ادامه ی کارشان است. اما این یادآوری کردن تاثیری خلاف انتظار شما بر روی دانش آموز خواهد گذاشت. اگر دائما به وی زمان باقی مانده برای انجام کار را یادآوری کرده و از وی بخواهید روی کار خود تمرکز کند، رفتار این دانش آموز بهتر نخواهد شد بلکه شما در حال تقویت کردن جنبه های منفی رفتار وی هستید.

تقویت رفتارهای منفی دانش آموز زمانی اتفاق می افتد که وی برای یک رفتار ناخواسته توجه جلب می کند، بنابراین برای جلب توجه همچنان به رفتار خود ادامه می دهد، اما دانش آموز بیش فعال آگاه از این موضوع نیست. به هرحال این امر به یک مسئله ی جدی در کلاس بدل می شود و به مدیریت کلاس نیز کمک نخواهد کرد.

راه حل زیر را امتحان کنید:

دانش آموز بیش فعال

یکی از روش های بهبود عملکرد دانش آموز در کلاس و کاهش زمان انجام فعالیت کلاسی، تقویت مثبت دانش آموز به طور مکرر می باشد. بهتر است برخی رفتارهای چنین دانش آموزی را نادیده گرفته و در زمان تمرکز بر روی کار خود وی را تشویق کنید.

به محض اینکه مشاهده کردید دانش آموز شما از فعالیت غیر درسی خود دست کشیده و بر روی کار خود تمرکز می کند، وی را صدای بلند تشویق کنید و مورد توجه قرار دهید. این کار کمی دشوار است و مستلزم توجه مداوم شما بر روی دانش آموز بیش فعال می باشد.

اگر فکر می کنید تشویق کردن به تنهایی برای بهبود زمان انجام فعالیت کافی نیست، می توانید زمانی که دانش آموز انجام فعالیت را متوقف می کند، سعی کنید به وی نزدیکتر شوید و در مورد انجام فعالیت صحبتی نکنید، اما گاهی حضور معلم در کنار دانش آموز به ایجاد تمرکز بیشتر کمک می کند.

زمانی که در کنار دانش آموز بیش فعال ایستاده اید، همین که متوجه شدید در حال انجام تکلیف خود می باشد، با تشویق وی، توجه دیگران را نیز به او جلب کنید.

علاوه بر تشویق، می توانید صندلی دانش آموز بیش فعال را در محلی دور از پنجره قرار دهید و مداد تراش را نیز از دسترس او دور کنید. همچنین می توانید به آنها یادآوری کنید که تمام وسایل مورد نیاز خود را آماده کنند تا برای انجام فعالیت های کلاس حاضر باشند.

مریم عبداللهی

مریم عبداللهی روانشناس ، نوروتراپیست

درمانگر اختصاصی کودکان بیش فعال

[divider]

کلینیک فوق تخصصی مغز و اعصاب و روان آلومینا


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *