سردرد های ناگهانی به هنگام ورزش

سر درد

در صورتی که شما به طور ناگهانی در حین انجام تمارین ورزشی سردرد را حس نموده اید ,باید بدانید که این سردرد از نوع اولیه بوده و بی خطر میباشد 

ولی تعداد دیگری از سردرد ها از نوع ثانویه میباشند و در علم پزشکی خطرناک تلقی میشوند و میتوانند سلامت فرد را تهدید نمایند .در صورتی که به هنگام ورزش سردرد داشتید ,میتوانید به پزشک خود مراجعه نمایید به خصوص زمانیکه این سردرد ها به تازگی اغاز شده باشند .

در صورتی که شما سردرد هایی ناگهانی وشدید با علائمی مانند گیجی ,تاری دید و گرفتگی گردن را تجربه کردید ,فورا به پزشک مراجعه نمایید .

سردرد های اولیه 

سردرد های نوع اولیه در هنگام ورزش که از ان به سردرد های چالشی نیز نیز یاد میشود ,در طول و یا پس از تمارین ورزشی حرکتی مانند دویدن و یا قدم زدن و یا وزنه برداری ایجاد میشوند .

مطابق با سازمان ملی سردرد ,این سردرد ها میتوانند با روابط جنسی نیز اغاز شوند و معمولا به دلیل اتساع رگهای خونی در جمجمه ایجاد میشوند .

از دیگر عوامل ایجاد کننده این سردرد ها میتوان به تمرین در هوای گرم یا مرطوب و یا در مناطق مرتفع اشاره نمود .تپش در دو طرف سر یکی از علائم این نوع سردرد ها میباشد و علائم ممکن است از  5دقیقه تا 48 ساعت به طول بیانجامند .

سردرد های ثانویه 

سردرد های ثانویه به دلیل مشکلات پزشکی ایجاد میشوند مانند عفونت های سینوسی ,تومور های خوش خیم و یا بدخیم ,انسداد جریان مایع مغزی نخاعی در شریان ها و یا خونریزی ساب اراکنوئید (خونریزی میان مغز و غشای پوششی ).

میانگین سنی افراد مبتلا به این نوع از سردرد ها 42 میباشد .علائم ان شامل تپش در دو طرف سر ,حالت تهوع ,کاهش هوشیاری ,گرفتگی کردن و تاری دید میباشد که حداقل به مدت یک روز ادامه می یابد .

دیگر دلایل ایجاد این سردرد ها میگرن ,مشکلات ششی مزمن و یا به کار گیری استرویید انابولیک میباشد .

چه زمانی باید به پزشک مراجعه نماییم ؟

بزرگ شدن شریانهای مغزی یکی از دلایل خونریزی ساب اراکنوئید میباشد و معمولا خطرناک است .دلایل این خونریزی شامل جراحت  سر ,اختلالات خونریزی ,استفاده از رقیق کننده خون در مغز  میشود .

علائم این خونریزی به صورت سردرد های ناگهانی با شدت بالا  نشان داده میشود .درد در قسمت پشتی جمجمه بیشتر میباشد و دیگر علائم ان شامل کاهش هوشیاری ,سرگیجه و درد های گردن و کتف ,حساسیت به نور ,حملات بی هوشی و مشکلات بینایی میشوند .

در صورتی که این علائم  را داشتید سریعا به پزشک مراجعه نمایید .

درمان سردرد های ثانویه 

سردرد های ناشی از میگرن با درمان های دارویی حل میشوند و برای درمان سردرد های ناشی از مشکلات سینوسی از انتی بیوتیک استفاده میشود .ولی در صورتی که سردرد ناشی از خونریزی باشد ,شرایط بحرانی خواهد شد و باید سریعا درمان شود .در این حالت معمولا فشار خون اندازه گیری میشود و از حملات جلوگیری میشود .

درمان سردرد های اولیه 

برای درمان سردرد های حین ورزش از دارو های تنظیم فشار خون و یا ایندومتاسین استفاده میشود که یک داروی ضد تورم است .همچنین در این موارد پزشک توصیه میکند که فرد دارو ها را به صورت مدت دار استفاده نماید و از ورزش در هوای گرم و مرطوب خودداری نماید و همچنین پیش از ورزش بدن خود را گرم نماید .

[divider]

نگارنده :فرحناز ال احمد

   مرکز تحقیقات کلینیک پوست ,لیزر و تناسب اندام الومینا 

 


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

5 دیدگاه دربارهٔ «سردرد های ناگهانی به هنگام ورزش»

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست گرامی
      علل متعددی میتواند موچب بروز این حالت گردد. جهت بررسی این موضوع و پاسخ دقیق، نیاز به معاینه و ارزیابی بالینی شما می باشد. متاسفانه بدون ارزیابی بالینی نمی نوان پاسخ دفیفی ارائه کرد.
      توصیه می شود حتما در این خصوص توسط متخصص مغز و اعصاب معاینه شوید. در صورت تمایل با مرکز شماره یک تماس بگیرید همکاران راهنماییتان می کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *