راهنمای سوال پرسیدن در سایت

سوال و جواب پزشکی

این راهنما با توجه به اصول حرفه ای طبابت تهیه شده است و امیدواریم مفید باشد.

 

چه سوالاتی را بهتر است نپرسید!

 

سوالاتی که پاسخ به آنها بدون ویزیت بیمار امکان پذیر نمیباشد:

 

1- سوالات مربوط به روش تنظیم دارو و زمان قطع آن

( اکثر داروها با دوزهای متفاوتی برای افراد مختلفی تجویز میشوند مثلاً ممکن است داروی پروپرانولول برای شما با دوز 10 میلی گرم روزانه و برای یک نفر دیگر با شرایط ظاهراً مشابه شما با دوز 100 میلی گرم تجویز شود! این موضوع به وزن بیمار، جنس بیمار، علت تجویز دارو، بیماریهای همراه و عوامل متعدد دیگری بستگی دارد). برای اکثر داروها دوز ثابتی برای همه افراد وجود ندارد.

2- سوالات مربوط به تشخیص بیماری!

سوالاتی مانند این که من دچار گزگز و مور مور بدن میشوم آیا ام اس دارم؟!! گزگز و مور مور میتواند در شرایط نرمال، حاملگی، فشار روی عصب بدلیل بد خوابیدن، ام اس و صدها دلیل دیگر ایجاد شود و آنچه مهم است مصاحبه بالینی با پزشک و معاینه پزشک و بررسی های آزمایشگاهی و تصویر برداری است و تشخیص عموماً بر پایه مجموع کلیه این موارد گذاشته میشود.

گاهی بعضی افراد شرح حال خود را ذکر میکنند و میگویند که تابحال چندین بار توسط چندین پزشک بررسی شده اند و انواع آزمایش ها و …را انجام داده اند ولی کسی بیماری آنها را تشخیص نداده است و حالا امیدوارند با نوشتن چند خط شرح حال ما بتوانیم این گره کور را باز کنیم!ما از لطف و محبت شما سپاسگذاریم ولی بیایید کمی واقع بین باشید. با دانش کنونی  تقریبا هیچوقت ممکن نیست که بتوان اختلالی را بدون طی مراحل بررسی استاندارد، تشخیص داد. ما هم مثل بقیه پزشکان برای تشخیص نیازمند اخذ شرح حال کامل بالینی (با پرسیدن سوالات متعدد از فرد ) و سپس معاینه بالینی ، انجام آزمایشات ضروری و… هستیم و طبیعتا بدون این موارد (بجز در موارد خاصی) قادر به تشخیص بیماری شما نخواهیم بود.

3-سوالات مربوط به خود درمانی! و استفاده از دارو بدون ویزیت پزشک!

اینجا دانشکده پزشکی نیست! اینجا محلی است برای آموختن آن بخشی از پزشکی و روانشناسی که به شما کمک می کند که سالم زندگی کنید نه اینکه طبابت کنید!

4-سوالات مربوط به تایید و یا نفی سایر پزشکان و درمانگران

هرپزشک،  روانشناس و درمانگری با توجه به دانش و تجربه منحصر به فرد خودش دارو یا روش درمانی خاصی را برای شما تجویز میکند و اینکه ما فقط با دانستن چند خط شرح حال شما،  تشخیص و درمان یک درمانگر دیگر را زیر سؤال ببریم هم کاریست غیر اخلاقی و هم غیر منطقی چرا که اولا ایشان در مورد شما بیشتر از ما میداند چون شما را ویزیت کرده است و ثانیاً ممکن است ایشان در آن زمینه بخصوص دانش و اطلاعات جدیدتر و بروز شده تری از ما داشته باشد.


  در چه سوالاتی ما میتوانیم به شما کمک کنیم؟

 

در موارد زیر ما میتوانیم با پاسخ به سوالاتتان به شما کمک نماییم:

 

1- سوالات مربوط به نیاز به مراجعه به پزشک یا نیاز به درمان؟ مثلاً خانمی که پس از حاملگی دچار افسردگی شده است میتواند وضعیت خود را شرح دهد و بپرسد که آیا چنین وضعیتی نیاز به بررسی دارد؟ یا مادری که یک کودک پرجنب و جوش دارد میتواند با توصیف وضعیت بپرسد که آیا این شرایط نیاز به بررسی دارد یا نرمال تلقی میشود.

2- سوالات مربوط به درمان های جدید اگر بیماری مشخصی دارید و میخواهید از درمان های جدید اگاه شوید میتوانید شرایط خود و درمان های کنونی تان را شرح دهید و راهنمایی بگیرید.

3- سوال در مورد درمان پذیر بودن مشکلات! اینجا جای خجالت کشیدن نیست! میتوانید با نام مستعار هر سوالی در مورد خودتان بپرسید.مثلاً اگر عادت به دیدن فیلم های پورنو دارید،  میتوانید در مورد ترک این عادت و درمانگران مرتبط با این حیطه سوال بپرسید.اگر الان 50 سال سن دارید و هنوز هم از سخنرانی کردن میترسید، میتوانید با پرسش درمانگر مناسب خود را پیدا کنید.

4- سوالات مربوط به عوارض دارو: اگر در حال مصرف دارویی دچار عارضه شده اید میتوانید از اهمیت این عارضه و ارتباط آن با داروی مورد نظر سوال بپرسید( البته این مشاوره جایگزین مشاوره با پزشکتان نمیشود)


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

110 دیدگاه دربارهٔ «راهنمای سوال پرسیدن در سایت»

  1. پسر ۱۰ ساله ام یک یا یک نیم ساعت بعد از خواب در حالیکه چشمانش باز اس در جای خود مینشیند گریه میکند وهزیان میگوید بسیار کوشش میکنم از خواب بیدارش کنم تکانش میدهم بالایش زیاد صدا میزنم به بسیار سختی بعد از سپری شدن ده یا بیست دقیقه به خود میاید ، نمی‌دانم تکلیفش چیست رهنمایی کنید

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست گزامی
      جهت بررسی این موصوع و پاسخ دقیق، نیاز به معاینه و بررسی طبی فرزندتان می باشد.
      توصیه می شود ارزیابی لازم توسط متخصص اختلال خواب، صورت گیرد. در صورت تمایل با مرکز شماره یک تماس بگیرید همکاران راهنماییتان می کنند.

  2. سلام من32 سالمه و کارمندم اغلب بدنم ضعف داره مخصوصا صبحا سرکار به حدی از گیر میرم و دست و پام شل میشه که دیگه نمیخام هیچکاری انجام بدم

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      علل متعددی می تواند موجب بروز این حالت گردد. ضعف و بی حالی ممکن است با دیگر علائم و نشانه‌ها همراه باشد و این مسئله می تواند در تشخیص بیماری‌های زمینه‌ای و دیگر اختلالات که منجر به این حالت می گردد کمک کند. برخی عوامل جسمی موثر در ایجاد این حالت عبارتند از: کم خونی، دیابت، کم کاری تیروئید،نارسایی کلیه، نارسایی قلبی و …
      برخی عوامل روحی موثر: افسردگی، خستگی، استرس، کار زیاد، بی خوابی و …
      جهت بررسی این موضوع و پاسخ دقیق، نیاز به معاینه و ارزیابی بالینی شما می باشد. متناسب با علت و شدت اختلال، راهکار مناسب اتخاذ می گردد. توصیه می شود به پزشک مراجعه نمایید تا بررسی های لازم صورت گیرد.

  3. سلام وقتتون بخیر
    من اکثر اوقات دست و پاهام سس میشن و دستام میلرزن،آیا ربطی به مشکل اعصاب داره؟

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      علل متعدد جسمی یا روحی می تواند موجب بروز این حالت گردد مانند تنش روحی، خستگی، مصرف برخی داروها، برخی بیماری های جسمی و …
      توصیه می شود ابتدا ارزیابی جسمی انجام شود. در صورت عدم موردی در این خصوص، مراجعه به روانشناس توصیه می شود.

  4. سلام چند سال تحت نظر دکتر هستم چند دفعه هم دکتر برام شوک نوشت زدم ولی بازم اون مشکلات همیشگی رو دارم دیگه اینقدر خونواده ام برام پول خرج کردن خسته شدن _همش تو خونه ام اصلا کار نمیکنم بیشتر اوقات یا خوابم یا یجا نشستم فکر و خیال های منفی زیاد میکنم قرصهای مختلف رو رو من امتحان کرده و درست و حسابی هم نمیگه که مشکل آدم چیه نه آزمایش میگیره بیحالی و خستگی و کوفتگی بدن هم دارم آخرین قرصی هم که داده لیتیم ۳۰۰ و فلوکستین ۲۰ و میرتازاپین هستش میخام بدونم آیا با این دکتر ادامه بدم خوبه و بیماریم هم چی هست ممنونم

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      جهت بررسی این موضوع و ارائه راهکار مناسب نیاز به معاینه و ارزیابی بالینی شما می باشد.
      متاسفانه بدون بررسی طبی نمی توانیم نظری در این خصوص ارائه دهیم.
      در صورت تمایل، با مرکز شماره یک تماس بگیرید تا همکاران راهنماییتان کنند.

  5. سلام من شش ماهه قرص زولپیدم ۱۰مصرف میکنم دکترم ۴۰تا برام تجویز کردولی من خودم خیلی باخوردنش راحت میخوابم یه حالت مستی خوب یه ربع قبل خواب دارم که خیلی بهم لذت میده وراحت میخوابم صبحم راحت بیدارمیشم ودرطول روزم اصلااحساس خواب الودی ندارم الان چکارکنم به قرص عادت کردم به طوری که کل داروخانه های شهررومیگردم که ازاون قرص بگیرم من به شدت معتادش شدم بدون اون نمیخوابم دیشب نداشتم بجاش الپرازولام خوردم وگیجم کرد چهاربعدازظهربیدارشدم ،یه مدته سرم سنگین میشه یعنی دلیلش اونه؟ واینکه چکارکنم ادامه دادن مصرف این قرصها مشکل داره؟

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      مصرف این دارو به صورت خودسرانه به هیچ وجه توصیه نمی شود زیرا عوارض جسمی خواهد داشت. توصیه می شود در این خصوص حتما توسط متخصص اختلالات خواب معاینه شوید.
      در صورت تمایل با مرکز شماره یک، تماس بگیرید و از دکتر مصطفی امیری (متخصص مغز و اعصاب، فلوشیپ اختلالات خواب از اسپانیا) تایم ویزیت اخذ نمایید.

  6. سلام من 18سالمه همیشه احساس سنگینی یا فشردگی سمت چپ قفسه سینم دارم گاهی وقتا شانه چپ یا قفسه سینه سمت چپ درد میکنی اما فقط بعضی وقتا ،،دست و پاهام میلرزه یعنی خودم مجبور میشم بلرزونم تا احساس کنم یکم بهترمیشم ،،،،فکرمیکنم مغزم یا قلبم بترکه و فکر میکنم قلبم نمیزنه یا میخاد وایسه بیشتر طرف شب این احساس دارم،،،،،و احساس میکنم سرم سنگین و بعضی وقتا سبک میشه ،،،،،گوشم وزوز میکنه و صوت میکشه فکرمیکنم ادمای اطرافم خیلی هستن اصلا تو فضا نیستم تو این چیزایی گفتم فقط سنگیتی در سمت چپ قفسه سینه همه روز طرف صبح و شب اتفاق میفته و دست میزارم رو قلبم ببینم کار میکنه یا نه دست خودم نیس ،،،،دکتررفتم گفت اضطرابه اخه چه اضطرابیه که ولم نمیکنه خیلی خیلی ازارم میده یه روز خوش ندارم از زندگی سیر شدم حتی دلم میخاد خودکشی کنم تا راحت شم،،دارو فلوکسامین الاپرازولام پروپرانول و اسنترا استفاده میکنم خیلی کم تاثیر داشته،،،،مشکل من چیه فقط بگید درمان میشم یا ن دیگه اصلا میل به زنددگی ندارم ایا درمان داره دردم!؟؟؟؟؟

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      نیاز به معاینه و ارزیابی بالینی شما می باشد.
      در صورت تمایل با یکی از مراکز جایروس کلینیک تماس بگیرید تا همکاران راهنماییتان کنند.

  7. سلام من دختری ۱۸ ساله ام مادرم میگفت یه شب می خواستی از پنچره بری بیرون میگفتی میرم مدرسه اما من هیچی از این واقعه به یاد ندارم،امکانش هست خوابگردی بوده؟یا دچار حمله دوقطبی شده ام؟من خیلی تنهایی رو دوس دارم و افت درسی داشته ام و دچار استرس هستم.

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      نیاز به مشاوره و جلسه روانکاوی وجود دارد. بدون بررسی و روانکاوی شما نمی توان نظر قطعی در این خصوص ارائه کرد. توصیه می شود برای بررسی این موضوع به روانپزشک مراجعه فرمایید.
      در صورت تمایل می توانید با یکی از مراکز جایروس کلینیک تماس بگیرید تا همکاران راهنماییتان کنند.

  8. با سلام.بنده ٣۴ ساله.متاهل ـ مرد ـ نزدیک ٨ سال است شبها با ارامش نمیخوابم.داغی و کوفتگی پاهام هنگام خواب و استراحت عاجزم کرده.دکتر برام پرامی پیکسول ـلوودوپا ـ گاباپنتین ـ قرص جوشان منیزیم و اهن نوشت اما تاثیری نداره.باید یکی پاهامو ماساژ بده که شاید بتونم بخوابم.احتمالا سندرم پای بیقرار باشه.به نظر شما بهترین راه ممکن چیست.

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      علل مختلفی موجب بروز این حالت می گردد. به طور کلی عللی مانند:
      – چاقی و اضافه وزن
      – اعتیاد به دخانیات
      – مصرف الکل
      – اضطراب و تنش های عصبی
      – پوشیدن کفش های نامناسب
      – پوشیدن جوراب های بافته شده از الیاف مصنوعی
      – بیماری دیابت
      – کمبود ویتامین B
      – افزایش اسید اوریک خون
      – اختلال در فعالیت های کلیه و…
      نیاز به معاینه و ارزیابی بالینی می باشد. در صورت تمایل می توانید با یکی از مراکز تماس بگیرید و از یکی از متخصصین مغز و اعصاب تایم ویزیت اخذ نمایید.
      با آرزوی سلامتی و موفقیت شما

  9. سلام من بیماری هستم که مدت پنج ماهه تمام دست و پایم ورم کرده است آزمایشات متعددی از طریق اکثر پزشکان انجام داده ام آزمایش کبدو کلیه و طحال و پروستات وآزمایش خون و غیره انجام داده ام نتیجه مثبتی حاصل نگردیده است روز به روز بدتر شده ام,نزدهردکتری که رفتم پاسخ دقیقی نداده من همچنان دست و پایم ورم دارد و دیگر با عصاهم نمیتوانم راه برم حاضرم هرچقدرپزشکان میخواهند بپردازم درصورتی که مرادرمان کنندوحتی حاضرم جایزه ایی برای شخص درمان کننده با تشریفات خاصی اعطا کنم لطفا اگر راه درمانی وجود دارد باشماره تلفن من تماس بگیرید

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      نیاز به معاینه و ارزیابی بالینی می باشد. بدون بررسی طبی نمبتوان نظر قطعی و یا راهکاری درمانی در این خصوص ارائه کرد.
      در صورت تمایل می توانید با یکی از مراکز تماس بگیرید تا همکاران راهنماییتان کنند.
      هم چنین از انتشار شماره تماس شما در سایت معذوریم
      با آرزوی سلامتی برای شما

  10. سلام آقای دکتر من 20 سالمه و زود انزالی دارم به دکتر مراجعه کردم برام قرص مینو تیوریدازین10 نوشته من تو اینترنت سرچ کردم عوارض این دارو را نوشته بود باعث زود انزالی باز میشم آیا این دارو این چنین عوارضی داره پس چرا دکتر برای این بیماریه من تجویز کرده؟ ممنون میشم پاسخ بدید

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      بله ، اختلال در عملکرد جنسی بخصوص اختلال در انزال از عوارض احتمالی مصرف این دارو می باشد. توصیه می شود در این زمینه با پزشک معالج خود مشورت نمایید و مشخص گردد این دارو دقیقا برای چه اختلال و مشکلی برایتان تجویز گردیده است.

  11. من دوماهه داروهامو به طور ناگهانی قطع کردم میخوام بدونم الان میتونم دوباره شروع کنم یا باید برم پیش پزشک و ببینم اون چی میگه

    1. مدیر بخش توسعه و تحقیق

      دوست گرامی ،
      قطع دارو و یا مصرف دارو بدون تجویز پزشک اثرات جانبی مخربی به همراه دارد
      حتما زیر نظر پزشک معالج باشید

  12. سلام
    بنده دانش آموز مدارس سمپاد هستم و اختلال افسردگی و اظطراب و مسخ واقعیت دارم.
    من فکر می کنم به نوعی انگار ذهنم درگیر هستش و انگار که بخشی از اون گرفته شده و نمی ذاره که من سریع بتونم مسائل رو حل کنم
    در صورتی که همون مسائل رو چند وقت قبل نصف یا حتی شاید کمتر زمان می برد تا حل بشن
    حال با ابن توجه به نظرتون این موضوعی که من برای شما گفتم ناشی از همون سه اختلال بالا هستش یا به نوعی اختلال جدا هستش و نیاز هستش که دوباره به دکتر مراجعه کنم؟(روانپزشک یا مغز و اعصاب)
    متشکرم

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام، دوست گرامی نیاز به بررسی است، اگر تحت نظر روانپزشک هستید توصیه میشود این حالات را با وی در میان بگذارید تا علت مشخص گردد. در غیر این صورت نیاز به جلسات روان درمانی با روانپزشک است.

  13. باسلام .می خواستم بدونم بهترین بیمارستان برای درمان پارکین سی کجاست . و آیادرمان قطعی برای این بیماری هست

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام در حیطه پارکینسون جناب دکتر نوراللهی در کلینیک بیمارستان توس می باشند.

  14. سلام.پدربزرگ من چند روزی است که از داروی پارکین سی برای بیماری پارکینسون استفاده می کنند.از آن روز به بعد دچار افسردگی و سردرگمی و اضطراب شده است.میخاستم بدونم این مشکلات از عوارض این دارو می باشد؟و در صورت این اتفاق آیا راه حلی دارد؟

  15. با سلان.
    از هفت سال پیش برای پدر من تشخیص بیماری پارکینسون داده شد. از هفت ماه پیش دچار توهم شدید و پارانوید شد و کاملا طمینه که بهش خیانت شده. با شروع این نشانه ها متخصص مغز و اعصاب قرص کءوتیاپین100 تجویز کرد و با افزایش تدریجی دوز در حال حاضر مصرف قرص به یک عدد صبح یک عدد شب رسیده. علایم موقتی بهبود پیدا میکنه اما مجددا شدید میشه. میخواستم بدونم آیا همین قرص کافیه یا باید تحت نظر روانپزشک باشن؟
    قرصایی که برای پارکینسون مصرف میکنن:لودوپا هر سه ساعت نصف.
    تریفن صبح و شب نصف.
    آمانتادین صبح و شب یکی .
    گاباپنتین صبح و شب یکی.

  16. با سلام و خسته نباشید
    بتازگی با سایت شما آشنا شدم و میخواستم سوال کنم که آیا برای افزایش قد خانم و دخترم میشه کاری کرد چون خانم 37 سالشه با قد 155 و دخترم 17 سالشه با قد 153 البته قد خودم 169 سانتی متره لطفا راهنمایی بفرمایید .
    با سپاس از شما

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      نیاز به بررسی دارد و باید به متخصص غدد مراجعه کنید.

  17. با سلام
    دختری بیست و سه ساله و مجرد هستم
    فوبیای اجتماعی دارم
    بدلیل استرسی که هنگام مواجهه با افراد به من دست میدهد ذهنم ناخوداگاه به سمت مسایل جن*سی کشیده میشود و به او بد نگاه میکنم خصوصا اگر بدحجاب باشد و بدنبال آن استرس و عذاب وجدان من بیشتر میشود.
    با دشوارشدن شرایط این حالت در من شدیدتر میشود.
    و اخیرا روابط اجتماعی من به کل فلج شده و حتی از دیدار با اقوام تا حد ممکن اجتناب میکنم تا پی به نگاه من نبرند.
    خواهشمندم مرا راهنمایی بفرمایید که به چه دکتری باید مراجعه کنم. آیا مراجعه به پزشک زنان احتیاج است؟

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      خیر نبازی به مراجعه زنان نیست
      برای دکتر سینا قاسمی یا خانم دکتر بنی هاشمی نوبت بگیرید

  18. سلام. بیماری 70 ساله دارم که برای بی اختیاری ادرای به متخصص مراجعه کرده و از درمان دارویی با vezicareنتیجه نگرفته. آیا درمان غیر جراحی مثلن استفاده از دستگاه یا طب سوزنی وجود دارد؟ دوست همسنش از داروی تولترودین استفاده کرده و نتیجه گرفته بدون تجویز دکتر او هم میتواند استفاده کند؟
    از بین کرمهای رایج دور چشم و ضد پیری و افتادگی پوستی که در بازار موجود است چیز خاصی را توصیه می کنید؟ (ایرانی یا غیر ایرانی)

  19. سلام، مشکل در برقراری ارتباط جنسی و بی میلی و خستگی در این نوع رابطه پیدا کردم، که احتمالن پیینه اش به دیدن ناگهانی تصاویر پورنو در کامپیوتر همسرم در گذشته برمیگرده، راه مقابله و درمان چیه؟ و چطور میتونم کمک هردومون بکنم؟

    1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

      سلام. بهتر است به یک متخصص در زمینه زوج و سکس تراپی مراجعه فرمایید. در این زمینه آقای دکتر صلحی به هردو شما کمک می کنند. باسپاس.

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      بله
      در کلینیک الومینا اقای دکتر هرمزپور بصورت اختصاصی در زمینه وسواس فعالیت میکنند.

  20. سلام خسته نباشید،ایا درمان قطعی بیماری پوستی پیسی با دارو وجود داره؟ خیلی در موردش تحقیق کردم،ولی تقریبا همه مطالبها تکراری بودن،ایا دکتر و کسی ک این بیماریه به نظر من روحی و جسمی و درمان کرده؟حالا یا طب سنتی ،ممنون میشم پاسخگو باشید،مرسی

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      در این زمینه میتوانید جهت مشاوره رایگان با خانم دکتر اژدری با کلینیک پوست الومینا تماس گرفته تا شما را راهنمایی کنند.
      ادرس سایت :کلینیک پوست الومینا

  21. بنده آقا 27 ساله و مجرد
    دچار لرزش بدن هستم خصوصا زمانی که توی فضای استرس زا قرار میگیرم و این لرزش در قسمت سر بیشتر به چشم میاد
    اگه مقدوره راهنمایی کنید بنده باید به چه متخصصی مراجعه کنم ؟
    سپاس

  22. با سلام
    همسرم 4سال پیش تو یه وضعیت خیلی نرمال عصبی دستش خشک شد و سرگیجه ی شدید همراه با استفراغ داشت و همون موقه نوار مغز گرفتن و گفتن سکته نبوده و دلیلی براش پیدا نکردن و تو این مدت پیش دکترای خیلی زیادی رفته و هیچکدوم تشخیص خاصی براش ندادن و نوارمغز و نوارعصب و MRI و انواع آزمایش هیچکدوم چیزی نشون نداد
    تا یک ماه پیش که دکتر تشخیص پارکینسون داد و قرص پرامی پکسول تجویز کرد،الان پس از گذشت 4سال این مسئله از انگشتای دست تا سینه ی راستش پیش رفته و البته فقط درد شدید داشت و لرزش نداشت،درحالیکه یک ماه گذشته که قرص مصرف میکنه درد دستش خیلی کم شده ولی لرزش خفیف در همه ی اندامهاش پیدا کرده و حالا ما نمیدونیم بخاطر قرص هست یا مشکلش پیشرفت کرده

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      جهت بررسی برای خانم دکتر وهابی یا خانم دکتر طاهری نوبت ویزیت بگیرید.
      سپاس

  23. سلام ببخشید سوال من را جواب ندادید گفتم دوباره بپرسم.در تکمیل سوالم در بالا که گفتید تداخل دارویی هست به نظر شما میتونه فقط اثر داروی جنسینا یا جنسینگ سفید باشه که قبلا هم با جنسینگ قرمز مشکل بیخوابی داشتم اما الان تاری دید و سر درد دارم.هرچند امروز نخوردم ولی هنوز تاری دید را دارم. یا این که موکدا میگیند تداخل دارویی هستش.آخه من همینطوری قرص مصرف نمیکنم از دوتا دکتر داروساز و دکتر ریه و روانپزشکم پرسیدم گفتند مونته لوکاست 10 و ستیریزن 10 برای ریه با دونئورین و بوپرپیون و جنسینا تداخل دارویی نداره.من چکار کنم. اصلا پیش کدوم دکترام برم. بعد یک بار گفتند تداخل نداره حالا قبول نمیکنند که تداخل داره ریه میگه اثر دارو روانپزشکیته اون میگه اثر قرصای ریه اته!!! اگر مطمئنا تداخله و این داروها قبلا روی افراد دیگه سابقه تداخل داشتند بهم بگید که قرصای ریه را قطع کنم و برم پیش یک دکتر دیگه

  24. ضمن اینکه اگر جواب مثبته. آیا به صورت کلی قطع کنم یا اینکه برخی روزها میتونم بخورم چون تاثیر روی تحرکم و تاثیر فوق العاده ایی در جلوگیری عز ریزش مو داشت

  25. سلام سیزده روز پیش دکترم قرص دولکسی کپ20 یک بار در روز را به داروهای قبلیم بوپروپیون 150 یک بار در روز و دونئورین 25 دوعدد در روز اضافه کرده. همراه این داروها دگتر ریه هم نه روز پیش مونته لوکاست 10 و ستیریزن 10 برایم تجویز کرده.خودم هم جنسینا و مولتی ویتامین مصرف میکنم 4 روز است تاری دید موقع کتاب خوندنو با گوشی کار کردن دارم و با کمی سردرد در شقیقه ها.با توجه به دسترس نبودن دکترم تا چند روز آینده الان من نمیدونم چکار کنم هر روز داره بیشتر میشه . نمیدونم اثر کدوم داروهام هست و شایدم تداخل دارویی. از اون بدتر نگرانم مسمومیت دارویی یا عارضه غیر قابل جبران یهم وارد بشه خواهشا سریع جوابم را بدید

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      بله تداخل دارویی مطرح است و در درجه اول بهتر است داروهای جدید را با نظر پزشکتان قطع نمایید و داروهای بدون نسخه مصرف نکنید.
      سپاس

      1. مرسی از جوابتون جنسینا که خودم میخورم و حتی مولتی ویتامین به توصیه دکتر روانپزشک هستش برای تقویت عمومی بدنم. چون نیاز به نسخه نداشته گفته هر موقع احساس نیاز کردی مصرف کن. اما خودم هم احساس میکنم میتونه علتش همون باشه چون جیسینگ قرمز که مشتقات همونه یه موقعی به شدت منا بیخواب کرده بود هرچند اثر خوبی روی تحرکم داشت. اما خوب میپرسم میگند ربطی نداره این عوارض را نداره. به نظر شما میتونه این قرص که یک قرص تقویتی و بدون نسخه هست همچین عوارضی داشته باشه

  26. با سلام من یک مشگلی برام پیش امده که وقتی با تلفن همراه صحبت میکنم ویا نزدیک وسایلی که امواج الکترو مقناتیسی دارن میرم سردرد میگیرم مخصوصا مشگلم مکالمه با تلفن همراهه می خواستم بدونم باید چیکار کنم ؟ ممنون

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      بهتر است ابتدا تست شنوایی برای شما انجام شود و توسط متخصص گوش ویزیت شوید و پس از رد مشکلات گوش برای متخصص مغزواعصاب نوبت ویزیت بگیرید.
      سپاس

  27. من سردردشدیدهم دارم البته گاهی اوقات به طوری که ازسردردشدیدازخواب بیدارمیشوم ودرسرم احساس سنگینی میکنم میشه لطفاراهنمایی کنید

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      سردرد شما نیاز به بررسی و درمان طبی دارد.برای خانم دکتر وهابی نوبت ویزیت بگیرید.
      سپاس

    2. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      برای بررس های بالینی علائم شما بهتر است برای خانم دکتر وهابی (متخصص مغزو اعصاب)نوبت ویزیت تهیه فرمائید.

  28. سلام من دختری 14ساله هستم من بیش ترازیک ساله که رنگ مدفوعم کم رنگ وتب اندکی دارم ویک ماهی بودکه دردشدیدمعده داشتم که به پزشک مراجعه کردم بااندوسکوپی معلوم شدکه گفتندریفلاکس معده دارم باقرص پنتاپرازول اندکی دردم اروم شدیه چندروزیه که خارش درسراسربدنم احساس میکنم وتاقرمزنشن ول نمیکنم وقسمت انتهایی قفسه سینه هام ناگهان تیرمیکشه ومیگیره وبعضی اوقات احساس میکنم که قفسه سینم شکسته است همیشه هم خسته ام ووزنمم کاهش پیداکرده چون هیچ میلی به غذاخوردن ندارم ومقدارکمی هم که غذامیخورم یاحالت تهوع دارم یابالامیارم یاغذانامری ام بالامیادوبرمیگرده میشه لطفا راهنمایی کنید

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      در درجه اول ممکن است همه این علائم مرتبط با اختلالات کبدی و گوارشی باشد.بهتر است مجددا با متخصص گوارش همه علائمتان را مطرح کنید و در صورت عدم بهبود علائم با درمان های طبی یا رد کردن مشکلات گوارشی با یک متخصص اعصاب و روان نوبت ویزیت بگیرید.
      سپاس

    2. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      اگر مشکل شما تنها بر اساس مشکلات جسمی نیست و مشکلات روحی شما هم در آن دخیل است بهتر است برای خانم دکتر نیوشا محمدی (روانپزشک ) مراجعه کنید.

  29. سلام خسته نباشین پدر من 60 سالشه. مدتی افسردگی شدید گرفته به طوری که خیلی کم حرف و گوسه گیر شده دکتر داروی اسنترا 100 روزی دوعدد صبح و شب تجویز کرده بعد از حدود دو ماه مصرف الان بیست روزی میشه بعدازظها بعضی اوقات دچار توهم میشه متلا گوشی رو بر نمیداره میگه بر داشتم. و گوشی دستمه دستشویی نمیره میگه الان رفتم ،ام ار ای انجام دادیم خوشبختانه دکتر مغز اعصاب گفت مشکل خاصی نداره ولی مغزش کوچیک شده ولی اصلا علایم الزایمر و نداره هیپ چیز یادش نرفته به نظر شما از اترات اسنترا میتونه باشه؟یا مربوط به مغزه؟ تو رو خزا جوابم و بدید

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      بله ممکن است دارو باعث تشدید اختلال زمینه ای شود. بهتر است برای ایشان درمان اختلال خافظه نیز شروع شود.
      سپاس

  30. سلام دختری 24 ساله هستم یک ماهه پیش بعد از یک سرماخوردگیه شدید از خواب که بیدار شدم چشم چپم با کاهش دید مواجه شد غبار آلود و تاریک … به چشم پزشک مراجعه کردم گفتن از ضعف بدنیه و ویتامین چشم دادن بعد از دو هفته که بهتر نشدم با مراجعه به بیمارستان نور تشخیص نوریت اپتیک رو دادن و توی ام آر آیم هم التهاب عصب دیده شد پزشک متخصص مغز و اعصاب دستور بستری منو دادن و داخل بیمارستان 5 پالس کورتون گرفتم و تا ده روز کورتون خوراکی… تغییر آنچنانی تو دیدم به وجود نیومده خیلی نگرانم نمیدونم دیدم کامل برمیگرده یا نه
    میخوام پیش یک متخصص نورولوژیست دیگه هم ویزیت شم و نظرشون رو بدونم چون بابت بیماری ام اس هم گاهی نگران میشم این موضوع حال منو بدتر میکنه و استرسم رو تشدید میکنه …

  31. سلام
    من مدتها مشکلات گوارشی و حدود دوسال نیز سردرد و سرگیجه داشتم سرانجام با تشخیص پزشک از فلووکسامین مارک لووکس به مدت 3 سال استفاده کردم و تمام مشکلاتم حل شد اما متاسفانه این دارو دیگر در ایران وجود ندارد و مشابه ایرانی ان نیز به من کمک نکرد همچنین وقتی از دارو ایرانی فلووکسامین استفاده میکنم عطش شدید پیدا میکنم.
    بارها به دکتر مراجعه کردم و به جا ی آن از سیتالوپرام و ونلافاکسین استفاده کردم که هردو در یک ماه اول خوب بود اما بعد از ان دیگر اثر نکرد در حالیکه من مدت 3 سال از لووکس با دوز 50 به همرا هالوپریدول استفاده میکردم و کاملا خوب بود . به چندین جا مراجعه کردم اما نتیجه ای نگرفته ام. ممنون میشوم اگر راهی وجود دارد به من کمک کنید

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      از راه دور نمیتوان دارویی تجویز کرد و یا داروها را تغییر داد.بهتر است بصورت حضوری با پزشکتان مشورت نمایید
      سپاس

  32. قهرید آیا ؟چرا ؟سوالم مسخره بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/ سپاس فراوووووووووووووووووووووووووووووووووان

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      لطفاً مقاله فوق را با دقت مطالعه نمایید!در مورد سوال شما توضیح داده شده است.

  33. با سلام تقریبا 2 ماه قرص xanxa استفاده میکنم تحت نظر متخصص مغزو اعصاب .الانم میخوام قرصو قطع کنم دچار تپش قلب همراه بالرزش د قفسه سینه و اختلال در حواس و احساس افتادگی یا عدم تعادل میشم وهمراه با دلشوره استرس.لطفا راهنمایییم کنید چیکار باید کنم دیگه دوس ندارم بخورم چطور قطعش کنم ؟

  34. باسلام خانم دکتروهابی
    دوستم مدت دو ماهه پاهاش ضعف میره ووقتی شدیدمیشه لرزش توپاهاش طوریه که لرزش رومیبینه وتوسرش هم وجود داره لطفا راهنمایی کنین بدجورزجرمیکشه

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      بهتر است ایشان توسط یک متخصص مغزواعصاب (نورولوژیست) ویزیت و بررسی شوند.
      سپاس

  35. با سلام آقای دکتر همسرم حدود 10 ماه پیش بعلت مصرف ترامادول(برای اولین بار) دچار تشنج شد(نه قبل و بعد ازون دچار تشنج نشده ) بعد ازا ون دیگه به ترامادول لب نزد. امام تمام این ده ماه دردی در قسمت قفسه سینه و ریه داشت. کلی دکتر رفت و عکس و آزمایش گفتن ریه اش هیچ مشکلی نداره. اهل سیگارو دود هم نیست. درنهایت بهش گفتن به دگتر اعصاب مراجعه کنه. دکتر ازش نوار مغز گرفتن و قرص لویکسام و والپروت رو تجویز کردن. الان دقیقا 27 روزه که همسرم این داروهارو مصرف میکنه. 4 روز اول از هرکدوم نصف مصرف میکرد وبعد شد یکی. خیلی عصبی شده. بی تابه. شبها تا نصف شب نمی خوابه . بیتابه و راه میره و بعضی وقتا میگه میخوام خودمو بکشم میخوام هرچی می بینم داغون کنم.. می ترسم دکتر. خودشم فهمیده که اثر این دوتاقرصه. تصمیم گرفته دیگه نخوره ولی دیدم قطعشونم عوارض داره.مچجوری باید قطع کنه. همسرم همون موقع که درد ریه داشت با ورزش و گل گاو زبون دردش خوب میشد. الانم که دارو مصرف کرده دردش بهتر شده ولی حالاتش عادی نیست. میخواد قرصارو قطع به همون ورزش ادامه بده.میشه مثل شروع قرصا 4روز نصف بخوره و دیگه نخوره؟ توروخدا دکتر شبا تاصبح باهاش بیدارم که کاری نکنه به خودش صدمه بزنه. زندگی برامون نمونده…..

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      شرح حال مذکور چندان به نفع شروع دارو نیست.بهنر است ابتدا قبل از قطع داروها برای خانم دکتر وهابی نوبت ویزیت بگیرید تا ایشان بررسی کنند که علت زمینه ای چیست و آیا اصلا دارو نیاز است یا خیر و سپس در مورد بقیه موارد تصمیم گیری شود.
      سپاس

  36. باسلام،همسرم 34سالشه به علت استرس زیاد نزدیک 3ماهه قرص آلپازولام نیم وفلوکسامین مصرف میکنه،ازوقتی مصرف دارو رو شروع کردهبشدت عصبی شده ومیل جنسیشم بشدت کم شده،میخواستم بدونم این عوارض تا کی ادامه داره تاوقتی دارو هارو مصرف میکنه این مشکلات هست؟ با سپاس

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      بهتر است این سوال را از پزشک خود همسرتان بپرسید زیرا با در نظر گرفتن علائم همسرتان بهتر می توانند شما را راهنمایی کنند.

  37. سلام
    من 32 ساله هستم و يك و ماه نيم گذشته فلوكستين 10 و از سه هفته پيش شروع به مصرف بوپروپيون كرده ام. از عوارض فلوكستين اشتهاي كم و كاهش وزن بوده اما در يك هفته اخير ضعف زيادي دارم و فشار خونم پايينه (8روي 5 يا 9 روي 6) و گاهي موقع بلند شدن چشمهام سياهي ميرن. در اين مدت هر چه موادي كه فكر مي كنم فشار خون رو افزايش ميدن مصرف مي كنم، فايده اي نداره. مي خواستم بدونم آيا كاهش فشار خون از عوارض فلوكستين يا بوپروپيونه و اگر بله، توصيه و پيشنهادي براي اين مسئله داريد؟

    متشكرم

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      هردو دارو عمدتا باعث اندکی افزایش فشار خون میشوند.ولی شاید مصرف همزمان این دو دارو یا تداخل این داروها با داروهای گیاهی یا رژیم غذایی تان و…نیز مطرح باشند.بهتر است جهت بررسی و درمان، موضوع را در یک جلسه ویزیت با پزشکتان مطرح نمایید.
      سپاس

  38. باسلام من حدود١٠سال اشت كه دچاروسواس فكري وعملي شديدي هستي اكثرقرص هارم خوردم اما تاثيري نديدم ميخواستم ببينم چه قرصي خوبي وچه دكتري روبهم معرفي ميكنيددرضمن فلوكستين ٢٠كمي روم درماه اول تاثيرداشت امابعد ٢٤ روز تاثيرش ازبين رفت وقرصاي فلوكسامين- نورتريپتيلين-ونلافاكسين-سرتنين.سيتالوپرام-وانواع ديگرقرصهارو خوردم خواهش ميكنم ج منو به ايميلم ارسال كنيد حالم وحشتناك خرابه

  39. سلام و خسته نباشید . من خانمی هستم که وسواس فکری درباره مرگ و مریضی دارم و کوچکترین خبر بدی حالم رو بد میکنه قبلا هم خدمتتون گفته بودم ودر حال حاضر2 ماه فلوکستین10 و پروپرانول مصرف کردم و 5 روزی که فلوکستین 20 می خورم سوالم اینه که دیشب در سایتی که درباره فلوکستین نوشته بود خواندم که مصرف داروهای ضد افسردگی از جمله فلوکستین و………در خانمها باعث سکته مغزی می شه و از اون موقع استرس و اضطراب شدیدی پیدا کردم چون بعد خدا تنها امیدم اینه که با مصرف دارو خوب بشم و این موضوع شدید نگرانم کرده ایا این گفته صحت دارد در این صورت مصرف دارو هم باعث ترسم می شودلطفا خیلی زود جواب بدهید .با تشکر

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      هنوز این موضوع اثبات نشده است و فقط در مطالعات اولیه دیده شده که کمی عروق مستعدتر به گرفتگی میشوند که البته این اثر بسیار کمتر از تاثیر غذاهای پرچرب و استرس و…بر عروق است.
      سپاس

  40. سلام
    من دو سه سالی میشه که درگیر فیلم های غیر اخلاقی بودم و شنیده بودم که تاثیر منفی داره روی رابطه جنسی الان میفهمم که واقعا همینطور بوده مشکلی که الان دارم اینه که در هنگام برقراری رابطه جنسی با همسرم واقعا تحریک نمیشم و لذت نمیبرم الان تمام کارهای گذشته رو ترک کردم و اصلا به اونا فکر هم نمیکنم میخام بدونم راهی وجود داره که این مشکل عدم تحریک شدن و لذت بردن حل بشه یا نه؟

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      بله البته باید چندماه پس از ترک صبر کنید و اگر مشکل پایدار بود برای آقای دکتر قاسم زاده نوبت ویزیت بگیرید
      سپاس

      1. من ترسم از اینه که این مشکل یک چیز دائمی باشه قبل از همسرم با کسی رابطه نداشتم که ببینم چطور هستم آیا لذت میبرم یا نه در تصورات خودم که یک آدم با میل جنسی بالا بودم البته ناگفته نماند که شدیدا درگیر مشکلات و فشار های عصبی هستم استرس هم دارم و مشکلات دور و برم زیاده نمیدونم که میتونه تاثیر گذار باشه یا نه اگر امکانش هست منو راهنمایی کنید چون امکان ویزیت میسر نیست . یا حداقل راه هایی رو نشونم بدین برای درمان این مشکل
        تشکر از شما

        1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

          سلام
          در مورد راههای بهبود ارتباطات زناشویی در سایت مطالب متنوعی وجود دارد که میتوانید با جستجو بیابید.
          سپاس

  41. با سلام
    من دختری هستم که بسار استرسی هستم. البته خجالتی هم هستم. من دانشجوی دندانپزشکی هستم چون استرس زیاد دارم خیلی اذیت میشم تو این رشته . در درسای تئوری مشکلی ندارم. خیلی خوب هستم. اما در کارای عملی همیشه اونقدر استرس دارم که کارامو خوب انجام نمیدم. کلا تو خیلی از کارا استرس دارم. خسته شدم چیکار کنم.

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      درمان های دارویی و غیر دارویی هردو به شما کمک خواهند نمود.میتوانید برای آقای دکتر قاسمی نوبت ویزیت بگیرید و سپس راهنمایی های بعدی را از ایشان بگیرید
      سپاس

  42. و تنها عارضه ای که فلوکستین برام داشته حالت الرژی طوری که دچار اب ریزش بینی و خارش بینی می شوم که با مصرف ملوکست 10 همراه ان خوب می شوم. در مجموع مصرف داروی زیاد حالم رو بدتر می کنه هر چی دارو ضعیف تر باشه و دارای دوز کمتر بهتر جواب می دهم با تشکر از زحمات شما

  43. سلا م وخسته نباشید بابت جوابتون ممنونم با توجه به مشکل وسواس فکری که دارم اگر بخواهم به کلینیک شما مراجعه کنم کدام دکتر رو پیشنهاد می کنید دکتری که در حال حاضریکبار به ایشان مراجعه کردم را از سایت سواالات پزشکی پیدا کردم و در مورد طبابت درست ایشان چندان مطمین نیستم و کلینیک شما هم از سایت پیدا کردم و احساس درونی ام می گه که می تونم به کلینیک اعتماد کنم چون کاملا کلینیک مخصوص اعصابه .خواهش می کنم با توجه به مشکلم بهترین دکتر کلینیک را معرفی کنید لازم به ذکر است که در گذشته وقتی زیاد دارو مصرف می کردم دچار سنگینی سر و افت فشار وبیقراری میشدم طوری که از هر سر و صدایی بی زار می شدم الان هم همین طور هستم مثلا 2ماه گذشته دکتر برای بی خوابی به من نور تریپتیلین 10 داد و من یک هفته ای بود که فلوکستین 10 را شروع کرده بودم حالم خیلی بد شد عرق سرد و تب و لرز و بیقراری شدید و حتی مشکل افسردگی که نداشتم پیدا کردم دیگه غذا نمی خوردم همش گریه می کردم و ……….و با قطع نور تریپتیلین خوب شدم .در گذشته مثلا با مصرف ایمی پرامین دو بینی پیدا می کردم .حتی متورال که یک داروبرای تپش قلبه وقتی 1 ماه گذشته مصرف کردم حالم رو 1هفته خیلی بد کرد و با قطع اون و خوردن دوباره پروپرانول خوب شدم .در کل توی این سالها هر بار بیماری سراغم امد با مصرف فلوکستین 10 و پروپرانول بعد 2الی 3 سال خوب می شدم و تنها عارضه ای که فلوکستین برام داشته حالت الر

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      بهتر است وسط درمان پزشکتان را عوض نکنید و فعلا درمان را با همین پزشکتان ادامه دهید ولی اگر به هر دلیلی قرار شد به کلینیک آلومینا مراجعه نمایید میتوانید برای آقای دکتر هرمزپور یا خانم دکتر محمدی نوبت ویزیت بگیرید.
      سپاس

  44. با عرض سلام و خسته نباشید من خانمی 32 ساله هستم و مبتلا به وسواس فکری. در حال حاضر2 ماهی است افکار بد در مورد مرگ و مریضی دارم البته به نظر خودم این دفعه مشکل وسواسم شدید تر شده البته از سن 19 سالگی مشکلاتم شروع شد هر 2 الی3سال یکبار شدید می شد و من با مصرف داروهای ضعیف مثل فلوکستین 10 و پروپرانول و ویتامینهای گروه ب بعد از مدتی بهبود پیدا می کردم در گذشته هر دفعه که دچار وسواس می شدم فقط فکر به یک چیز ازارم میداد مثلا در بارداری خوردن هر چیزی و یا هر اشعه ای فکر می کردم که باعث عقب افتادگی بچه میشه و در مورد مسایل دیگر کاملا عادی بودم و مثلا در مجردی به خاطر اینکه مشکل ریزش سکه ای مو داشتم دیدن مو و فکر کردن به ان ازارم میداد و یا هر وقت دکتر می رفتیم و سرم و یا امپول باید می زدم حتما باید تمام مراحل سرم یا امپول را می دیدم که یه موقع تزریق کننده اشتباه نکنه و من ایدز بگیرم ولی الان از تمام مریضی ها می ترسم اون موقعها از همون یه فکری که ازارم میداد فرار می کردم و زندگی کردن برام مشکل نبود و راضی بودم چون گه گاهی پیش می امد ولی الان زندگیم فلج شده از تمام مریضی ها می ترسم از صبح تا شب باید به تمیزی همه چیز دقت کنم چه خوراکی چه چیزهای دیگه که یه موقع مریض نشیم و بمیریم البته تمام چیزهایی را که می ترسم انجام می دهم با اینکه بعدش استرس می گیرم حتی فکر می کنم با تماس با افراد غریبه ونفس اونها مریضی نا علاج می گیریم و میمیریم ویا اگر کاری بر خلاف خدا کنم خدا به من مریضی نا علاج میدهد و ……………..البته نکته مهم اینه که 2 ماه پیش این مشکلات جدید هیچ کدام نبودو همه چیز خوب بود و این شک های بی مورد نبود من به خاطر کم خونی و کمبود بعضی ویتامینها دچار ضعف و سردرد و بی حالی بودم و اضطراب هم پیدا کرده بودم برای بر طرف شدن این اضطراب با تجویز دکتر مثل گذشته فلوکستین 10 و پروپرانول خوردم از اون موقع تا الان دچار این همه شک شدم ولی وقتی پیش یک متخصص دیگه رفتم و گفتم فلوکستین در گذشته منو خوب کرده ولی الان شکهای عجیب غریب که قبلا نداشتم به من داده پزشک گفت این شک ها ربطی به مصرف فلوکستین نداره مدل وسواست فرق کرده و به من فلوکستین 20 و تری فلوپرازین و پروپرانول داد ولی من 2 روزی هست که فلوکستین رو 20 کردم و پرو پرانول هم که از قبل می خوردم ولی تری فلوپرازین رو نخوردم چون گفتند داروی ضد جنون و من اصلا چنین چیزی نداشته و در خانواده نداریم با توجه به اینکه خود دکتر هم مثل بقیه تشخیص وسواس فکری داد.همیشه بعد از فکر کردن به افکار وسواسی دچار تپش قلب و اضطراب و بی خوابی و بی اشتهایی و بعد دچار افسردگی واضطراب و خوردن دارو می شدم و الان هم همین طور است البته هر وقت تو تموم این سالها دچار کمبود ویتامین می شوم بیماری وسواس فکری می اید سراغم و بعد با مصرف ویتامین ها و فلوکستین و پروپرانول بعد مدتی خوب می شدم .ازهمون اول در جاهای کثیف چیزی نمی خوردم چون به دلم نمی چسبیدولی الان فکر می کنم هر کثیفی مریضی نا علاج می یاره و خودم و یا بچه و شوهرم میمیریم الان به همه چیز شک دارم فکر میکنم همه چیز اگه تمیز نشه مریضی ناعلاج می یاره تا 2 ماه پیش شک ها مثل گذشته کم بود و از زندگی تقریبا راضی بودم الان سوالم اینه که ایا به خاطر مصرف فلوکستین دچار این همه شک شدم . باید با همین دوز 20 که دکتر جدید گفت برای درمان وسواس این دوز 20 از 10 بهتره فلوکستین رو ادامه بدم وچرا این دکتر به من تری فلوپرازین داده وا یا به دکتر دیگری مراجعه کنم .از رفتن پیش دکتر های اعصاب میترسم چون در گذشته دکتری داروهای خیلی اشتباه داده بود که عوارض زیادی برایم داشت و ترسیدم . به خاطر این همه پر حرفی از شما پوزش می طلبم .

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      1-بعید است دارو سبب این حالات شده باشد و احتمالا خود اختلال زمینه ای (وسواس) تشدید شده است.
      2-داروها را به روشی که برایتان تجویز شده مصرف نمایید و به حرف بقیه توجه نکنید! این که فلان دارو ضد جنون است و فلان دارو ضد وسواس کاملا غلط است.اکثر داروها با دوزهای متفاوت و در افراد متفاوت اثرات وسیعی دارند و مثلا یک دارو ممکن است برای سردرد،افسردگی،وسواس،اختلال خواب و…تجویز شود و دلیل نمیشود که کسی بگوید چون فلان دارو برای افسردگی است پس برای سردرد استفاده نکن چون شما که افسرده نیستی!
      3-بهتر است روند درمان را با یک دکتر ادامه دهید و به ایشان اعتماد نموده و طی جلسات مرتب با ایشان ،تاثیر داروها را گزارش دهید تا ایشان بتوانند دوز داروها را به نحو صحیحی تنظیم نمایند.
      سپاس

  45. با سلام میشه یه پزشک متخصص اعصاب و روان خوب و با تجربه در شهرستان ساری معرفی کنید اگر نبود از بابل یا قائمشهر معرفی کنید .می دونم همسرم تا تهران نمیاد . لطفاً جواب را به ایمیلم بفرستید فقط من خیلی عجله دارم حال همسرم بد است

  46. میلاد معصومی

    با سلام من در ماه رمضان بعد از روزه بعد از ضعف شدید حالتی بهم دست میداد که انگار در خواب و بیداری هستم و همه چی گنگ بود
    الان هم که مدتی است روزه نیمیگیرم دیگر ضعف ندارم اما انگار کلا دنیا برام غریبه شده و احساس خوبی ندارم
    لطفا را هنمایی کنید با سپاس

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      بهتر است ابتدا برای یک روانپزشک نوبت ویزیت بگیرید تا ایشان بررسی و سپس شما را راهنمایی نمایند
      سپاس

  47. باسلا م وخسته نباشید آیابیماری دیستونیاو بارگینسون توسط ام آر ونوارمغزی مشاهده میشود یا خیر باتشکر

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      ممکن است پزشک برای شما این تست هارا درخواست کند ولی تشخیص اصلی باین موارد با معاینه فیزیکی اخذ شرح حال بالینی است.
      سپاس

  48. باسلام حدود دوهفته بود که بعضی وقتها خانومم سردرد شدید میگرفت از سه روز قبل در شرایط عصبی شدیدی قرارگرفته دیشب سردردش بسیار زیاد شد درد از پشت گردن شروع شد وبه سررسید بعد به گوش چب این شرایط یک شب تاصبح قطع نشد صبح رفتم درمانگاه تاشب یکدفعه متوجه شدیم سمت چپ صورتش بی حس است چشم راستش پلک میزند وسمت چپ نه فقط اگر تلاش بکند پلک میخورد ضمنا حلقه ومردمک هر دوتاچشم بی اختیار به سمت چپ میچرخد وقتی میخندد صورتش به سمت راست کشیده میشود بادکنک نمیتواند باد بکند سریع پیش متخصص اعصاب وروان رفتیم گفت این یک ویروس است که فعال شده واگر دیراقدام میکردیم مردمک چشمش سوراخ میشد حالا درخواستم اینه که به یکنفر شهرستاتی کمک بکنید وراهنمایی بکنید که در چه وضعی قراردارم چکار باید بکنم

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      از پزشکشان بپرسید چه تشخیصی برای ایشان مطرح کرده اند؟
      و ضمنا عبارت ” فلج بل ” را در سایت جستجو نمایید و مطلب مربوط به آن را مطالعه نمایید.
      سپاس

      https://gyrusclinic.com/%D9%81%D9%84%D8%AC-%D8%A8%D9%84%D8%B2%D9%81%D9%84%D8%AC-%D9%86%DB%8C%D9%85%D9%87-%D8%B5%D9%88%D8%B1%D8%AA%D8%9B%DA%A9%D8%AC-%D8%B4%D8%AF%D9%86-%D8%B5%D9%88%D8%B1%D8%AA/

    2. باسلام وخسته نباشیدوتشکرازسایت زیبایتان
      بنده 42سال سن دارم کارمندودانشجوی دوره کارشناسی نیزمیباشم خواهشمندام درباره استرس درهنگام صحبت کردن برای جمع ویاارائه کنفراس درسرکلاس وهمچنین صحبت کردن بامقام بالاترراهنمایی فرمایید.

      1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

        سلام
        در مورد اضطراب اجتماعی در سایت جستجو نمایید و مطالب مرتبط را بیابید.در صورتیکه مشکل شما با استفاده از راهنما حل نشد برای خانم امیری یا اقای دکتر سینا قاسمی نوبت ویزیت بگیرید.
        سپاس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *