درمان ریزش موی مردان | قرص ریزش مو در مردان | کاشت مو | بهترین مرکز کاشت مو

درمان ریزش موی مردان | قرص ریزش مو در مردان | کاشت مو | بهترین مرکز کاشت مو

درمان ریزش موی مردان | قرص ریزش مو در مردان | کاشت مو | بهترین مرکز کاشت مو                                                                کاشت مو در مرکز برکه

ریزش مو در مردان و گزینه های درمان آن

ممکن است اینطور به نظر برسد که مردها هر ساله میلیون ها تومان خرج درمان های ریزش مو می کنند.     

در واقع ، تعداد زیادی  درمان های مؤثر برای الگوی طاسی مردانه وجود دارد. با توجه به این که دو سوم مردان از سن 35 سالگی به میزان قابل توجهی ریزش و نازک شدن موهای خود را تجربه می کنند ، پس بهتر است در این زمینه اطلاعاتی داشته باشند.    

 

قرص ریزش مو در مردان

آیا به دنبال قرص ریزش مو در مردان هستید؟ قرص فیناستراید ، که بیشتر از قرص پروپسیا شناخته شده است ، در دوزهای1 میلی گرم به صورت روزانه مصرف می شود. از آنجا که این قرص با کاهش میزان دی هیدروتستوسترون (DHT) کار می کند ، فرض بر این است  که می تواند ریزش مو را برای اکثریت مردان کاهش دهد.  مصرف این قرص در بعضی از موارد منجر به رشد مجدد موهای ریخته شده می شود.    

رابرت  برنشتاین ،  متخصص پوست و مو و استاد دانشگاه کلمبیا و بنیانگذار مرکز پزشکی برنشتاین برای ترمیم مو می گوید : ” من توصیه می کنم که هر کسی [با هر گونه ریزش مو] داروی فیناستراید را مصرف کند.  برای بیماران جوان تر، من منوکسیدیل را توصیه می کنم. اما مهم تر و اصلی ترین دارو برای ریزش مو ، فیناستراید است. این داده ها نشان می دهد که مصرف این دارو در عرض پنج سال ، 85٪ از کاربران به طور قابل توجهی باعث کاهش ریزش مو می شوند.”

هر دو فیناستراید و مینوکسیدیل ، تنها محصولات مورد تأیید  FDAبرای ریزش مو هستند که در بازار دارویی به نام روگین عرضه می شود.  اما توجه داشته باشید که اگر مصرف دارو را در نیمه درمان خود قطع کنید ، پیشرفت شما از بین می رود و در عرض چند ماه،  موهایی  که توانسته اید حفظ کنید  یا دوباره رشد کرده اند را از دست خواهید داد.

فیناستراید عوارض جانبی بالقوه جنسی دارد.  درصد بسیار کمی از مردان با مصرف این دارو کاهش میل جنسی را تجربه می کنند.  اما این عارضه نادر و به طور کلی موقتی است.

عوارض جانبی مینوکسیدیل محدود به خارش ناگهانی و خشکی پوست سر است.

مرکز لیزر و زیبایی برکه بهترین خدمات را توسط پزشکان متخصص و مجرب و کادر آموزش دیده و خوش برخورد به شما ارائه خواهد داد.  برای تماس با ما اینجا کلیک کنید.

 

 علت ریزش مو در مردان    

ریزش مو در مردان به دلایل مختلفی اتفاق می افتد.  علت ریزش مو در مردان :      

ژنتیک

الگوی طاسی مردانه یا آلوپسی آندروژنیک ممکن است  توسط ژن ها از پدر و مادر شما به شما رسیده باشد.  علت اینکه ریزش موی مردان ارثی است هنوز مشخص نیست.   اما طاسی به طور معمول در افراد یک خانواد وجود دارد.  بنابراین در صورتی که بستگان نزدیک شما دچار ریزش مو هستند ممکن است شما نیز به این عارضه دچار شوید.   

پزشکان به طور کامل نمی فهمند که چرا برخی تغییرات هورمونی سبب می شود که فولیکول های مو کاهش یابد یا اینکه چرا فرآیند طاسی به طور مداوم در اکثر مردان اتفاق می افتد.  اما ریزش مو در مردان معمولاً با نازک شدن موی سر در خط رویش موها در بالای پیشانی و تاج سر شروع می شود.  

با توجه به سابقه خانوادگی شما ، الگوی طاسی ممکن است در اوایل نوجوانی شروع شود. در این زمان نه تنها موهای شما نازک تر می شوند ، بلکه ممکن است نرم  و کوتاه تر نیز بشوند.

مسائل پزشکی

گاهی ریزش موها می تواند نشانه ای از یک مشکل پزشکی از جمله کم خونی یا مشکلات تیروئید باشد. رژیم غذایی کم پروتئین و کمبود آهن همچنین باعث می شود که موهای تان نازک شوند.

از دست دادن مو می تواند یک عارضه جانبی به علت  برخی از داروهای خاصی که مصرف می کنید ،  باشد.  از جمله : 

·        سرطان ،

·        آرتروز ،

·        افسردگی ،

·        فشار خون بالا ،

·        مشکلات قلبی.

همچنین درمان های پس از سرطان مانند رادیوتراپی یا شیمی درمانی می تواند باعث ریزش مو شود.  اما معمولاً موهای شما بعد از مدتی مجدداً رشد می کنند. 

استرس یا شوک

کاهش وزن ناگهانی یا بیش از حد ، شوک های جسمی یا عاطفی شدید ، جراحی یا حتی تب و آنفولانزا می تواند باعث ریزش مو شود که ممکن است تا چند ماه ادامه داشته باشد. 

عفونت ها

مشکلاتی از قبیل عفونت های قارچی می تواند تکه های بدون مو و لکه های طاسی بر روی پوست سر ایجاد کند. موها معمولاً پس از درمان رشد می کنند.

سیستم ایمنی بدن شما

اگر دچار ریزش ناگهانی مو شدید که در مکان های مختلف سر شما طاسی ایجاد کرد ، ممکن است به یک بیماری ژنتیکی به نام آلوپسی آره آتا مبتلا باشید.  این بیماری از دوران کودکی شروع می شود.  اگر در خانواده خود کسی را دارید که به این بیماری مبتلا است ، احتمال ابتلای شما هم به آلوپسی آره آتا افزایش می یابد.  

در این بیماری سیستم ایمنی بدن شما به فولیکول های مو حمله می کند و موجب ریزش مو به صورت تکه تکه می شود.  آلوپسی آره آتا درد یا علائم دیگری ندارد و مسری هم نیست.   اگر چه موهای شما ممکن است مجدداً رشد کند ، اما ممکن است دوباره هم ریزش کند و از بین برود.  

اختلال کنترل تکانه

بعضی از مردم عادت دارند موهای سر یا ابروها یا جاهای دیگر را بکنند.  این کار نشانه نوعی بیماری است که به نام تریکوتیلومانیا trichotillomania شناخته شده است.  این بیماری در حدود 1-2٪ از بزرگسالان و نوجوانان را تحت تأثیر قرار می دهد.

درمان ریزش موی مردان | قرص ریزش مو در مردان | کاشت مو | بهترین مرکز کاشت مو                                                               اختلال کنترل تکانه

سفت بستن موها

بستن موها به روش دم اسبی ، موی خرگوشی یا بافت های افریقایی  که موها به شدت کشیده شده می تواند ریزش موقت را به نام آلوپسی کششی ایجاد کند. علاوه بر این ، درمان با روغن های گرم و کراتینه کردن  موها ممکن است به فولیکول های موهای شما آسیب برساند.

مرکز لیزر و زیبایی برکه با متخصصین مجرب و با سابقه آماده ارائه خدمات در زمینه تزریقات زیبایی و کاشت مو و لیزر موهای زائد با مدرن ترین دستگاه لیزر و درمان های زیبایی از جمله لیپوساکشن و ماموپلاستی می باشد.  برای گرفتن وقت از پزشک متخصص اینجا کلیک کنید

باورهای قدیمی در مورد ریزش مو

چندین باور قدیمی در باره ریزش موی مردان  وجود دارد که البته بیشتر آنها نادرست است.  به طور مثال :

·        پوشیدن کلاه بیس بال یا کلاه ممکن است باعث بالا رفتن حرارت سر بشود. اما به ریزش مو منجر نمی شود.

·        شنا کردن در استخری که به آب آن کلر اضافه کرده اند و یا در آب شور باعث ریزش موها می شود.  

·        کرم ضد آفتاب مانع از ریزش موها نمی شود اما از مناطقی که خط موی شما کاهش یافته است ، محافظت می کند.

·        استفاده از سشوار ممکن است موهای شما را شکننده تر کند ، اما باعث ریزش دائمی موها نمی شوند.  

 

کاشت مو

درمان ریزش موی مردان | قرص ریزش مو در مردان | کاشت مو | بهترین مرکز کاشت مو

کاشت مو یک روش نسبتاً گران قیمت است.  دریافت کننده پیوند به طور میانگین چندین هزار پیوند فولیکول را دریافت می کند.  در این روش  نواری از مو از قسمت های پر موی سر برداشته می شود. سپس  فولیکول های مو به بخش مورد نظر پیوند زده می شوند.  

پیوند مو یک روش گران قیمت جراحی است که  فولیکول های مو را از یک قسمت سر به نام “سایت اهدا کننده”  خارج کرده و در قسمت بدون مو یا طاس سر به نام “سایت دریافت کننده” پیوند می زنند.  از این روش به منظور درمان الگوی طاسی مردانه استفاده می شود.

در این روش حداقل تهاجمی ، پیوند های حاوی فولیکول های مو که از نظر ژنتیکی در برابر طاسی مقاوم هستند ، (مانند پشت سر) به پوست خالی از مو در قسمت های دیگر سر انتقال می یابد. 

 

روش های مختلف کاشت مو

موها به طور طبیعی در گروه های 1 تا 4 تایی رشد می کند ، به همین دلیل تکنیک های فعلی برداشتن و کاشت می تواند با تقلید الگوی اصلی موها صورت بگیرد.   

کاشت مو به روش FUT

کاشت مو به روش FUT  معمولاً با بی حسی انجام می شود.  در این روش یک  نوار به عرض 2 سانتیمتر از پوست پشت سر برش داده شده و برداشته می شود که به طور معمول حاوی 7000 تا 9000 تار مو می باشد.  سپس فولیکول موها به صورت دسته های 1 تا 4 تایی از این برش جدا شده و با دقت در محل مورد نظر پیوند زده می شوند.

در حال حاضر کاشت مو به روش FUT  مطمئن ترین روش کاشت مو در دنیا است و حدود 97% از کسانی که این عمل را انجام داده اند به نتایج مورد نظر  خود دست یافته اند. 

کاشت مو به روش FIT 

کاشت مو به روش FIT از برخی از جهات مانند روش FUT می باشد.  از روش FIT برای کاشت مو در مناطق محدود و کوچک استفاده می شود.  موها به وسیله پانچ از پشت سر و بالای گوش ها انتخاب شده  و برداشته می شوند و سپس در محل مورد نظر به وسیله پانچ یا slit پیوند زده می شوند.

از این روش برای کاشت مو در مناطقی مانند ابروها ، صورت و همچنین به منظور پر کردن زخم های قدیمی استفاده می شود.

کاشت مو به روش ترکیبی

برداشت هم زمان فولیکول های مو به روش های جراحی و غیر جراحی روش ترکیبی نام دارد.  در روش کاشت ترکیبی امکان کاشت حداکثر مو برای مراجعه کنندگان وجود دارد.  از این روش بیشتر  برای طاسی های وسیع استفاده می شود. 

برای مشاوره و گرفتن وقت برای تزریقات زیبایی و کاشت مو و لیزر موهای زائد وعمل های زیبایی سینه و هموروئید و سایر درمان های زیبایی با ما تماس بگیرید.

محقق و مترجم : مینو شفیعی minoo shafie  

 

  


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *