ترس از دست دادن عزیزان ، زندگی ام را مختل کرده

سلام . راستش من نمیدونم چه جوری باید با ترس هام کنار بیام .  من همش میترسم نکنه یکی از اعضای خانوادمو از دست بدم . یا شاهد مریضیشون باشم . همش این چیزا میاد توی ذهنم . و کنترل نگرانی هام خیلی سخته . همش پیش خودم فکر میکنم چی قراره بشه . خیلی وقتا دوستام بهم میگن نگران نباش ، اتفاق اگه بخواد بیوفته می افته و تو نمیتونی از پیش جلوی بروزش رو بگیری .من مطمعن نیستم ولی آیا این مشکل همون پنیک اتک یا اختلال هراس هس؟ اگه بتونین  راهنماییم  کنین که چه جوری خودمو تصوراتمو کنترل کنم ممنون میشم .

 

 

 

دوست عزیزم

دغدغه و  سوالت در مورد ترس ، سوالی به جاست . ما داریم توی دنیایی زندگی میکنیم که با چالش های پیچیده ای در ارتباط هست .

پیدا کردن علل و ریشه نگرانی های شما میتونه به شما در پیدا کردن راه حل هایی برای مبارزه با نگرانی ،کمک کنه .

این سوالات را از خودتون بپرسین   بعد با دوستانتان ، افراد قابل اعتماد یا مشاوران و درمانگران مشورت کنید .

این ترس ها درست از چه زمانی آغاز شدن؟

آیا این ترس ها ،با شرایط زندگی بهتر و کمتر یا شدید تر و سخت تر شدن؟

آیا همه افراد این گونه اند ؟ چه چیزی باعث میشه این ترس ها به شما هجوم بیارن؟

آیا ترس ها یا توانایی های  من در کنترل اون ها عادی است؟

بسیاری از مردم بر این باورند که تصورات غم و ناراحتی های شدید ، فضاهای ساختگی ناراحت کننده ، به آن ها کمک میکند که کنترل امور را به دست بگیرند . این که افراد با تصورات منفی و ترس هاشون زندگی میکنن و خودشون را در نقشی قرار میدن که این دردهارو تجربه میکنن به این علت است که نوعی از آمادگی را در درون خود برای رویارویی با شرایط واقعی  ایجاد کنند .

بعضی دیگر ، این کار را در پاسخ به یک سری واکنش ها و رویداد های ترسناک و غم انگیز در دوران (کودکی) انجام میدن و در برخی دیگر به صورت عادت تظاهر پیدا میکند . درست به دلیل این که پدر و مادرشون ، ویا دوستای نزدیک و اعضای خانوادشون از این استراتژی های ذهنی برای مقابله با اضطراب استفاده میکنن.

ولی خوب این تمرکز روی ترس های فاجعه آمیز ، حواس پرتی هایی در محیط کار ، مدرسه ، روابط ایجاد میکنه . استفاده از راهکارهای زیر میتونه تا حد زیادی به شما کمک کنه .

درک درستی از احساسات خود داشته باشید . و  راه های درستی برای بیان و ابراز آن ها به کار برید . مثلا بنویسید . به موسیقی گوش دهید . به اندازه کافی بخوابید و استراحت کنید .

غذاهای مقوی بخورید . کارهایی که دوست دارید انجام بدهید . به جای  خرید آنلاین به فروشگاه برید .منزل را تمیز کنید .

زمانتان را صرف فعالیت هایی کنید که دوست دارید . لحظاتی  را به فکرهای مثبت  بگذرانید . باغبانی کردن ، رقصیدن ، خیاطی ، بازی کردن با حیوانات خانگی ….

برای کارهایی که برایتان مهم است داوطلب باشید . توانایی مشارکت به شما کمک میکند روی کاری که انجام  میدهید متمرکز شوید . همه چه میشد اگر ….. ها را جایگزین  کنید .

گاهی اوقات شرکت در مراسم های مذهبی و روحانی ، نماز ،دعا ، گوش دادن موسیقی قبل از خواب ، تمرینات تنفسی عمیق، تکنیک های یوگا ، ریلکسیشن ، و آرام سازی را انجام دهید .

در نهایت اگر واقعا ناراحتی های شما دارن ایجاد مزاحمت میکنن زمان رو از دست ندهید  . در اسرع وقت با یک مشاور یِا روانپزشک  موضوع را درمیان بگذارید .

ممکن است دارودرمانی و روانکاوی  تجویز شود . در خیلی از مواقع ، تخیل واضح ، یک هدیه عالی است که به ما اجازه یک چشم انداز مثبت رو میده .
اما در مورد این که آیا این مشکل حمله پانیک هست  باید بگوییم که خیر .حملات پنیک میتونه خیلی ترسناک باشه و حتی به غیر فعال بودن شخص هم منجر بشه . حملات هراس ممکنه هرجایی اتفاق بیوفته و بدون هیچ دلیل خاصی باعث ناراحتی شدید ،ترس و نومیدی بشه . علایم به آرامی شروع میشه  و بعد از گذشت 10 دقیقه تشدید میشن . خطر و گاهی  مرگ هم ممکنه اتفاق بیوفته .

گاهی اوقات حملات پنیک ،پی آمد لحظات استرس زا در زندگی هستن . فارغ التحصیلی ، سفر، جا به جایی ، ازدواج ..

علایم آن :

تعرق و افزایش ضربان قلب، لرزش، تنفش دشوار، احساس خستگی و خفگی ، درد و ناراحتی قفسه سینه، تهوع و ناراحتی های شکمی ، گرفتگی شکم ، سرگیجه ، ناپایداری و ضعف ، ترس از دست دادن ، ترس از مرگ؛ احساس سوزن سوزن شدن به ویژه در انگشتان دست و پا ، دیوانگی و از دست رفتن کنترل و  …
که برای حل این مشکل باید به روانپزشک مراجعه نمود .

مراقب   خودتون باشید . از زندگی لذت ببرید . براتون بهترین هارو میخوایم .

[toggle title=”گروه پزشکان جایروس را به خاطر بسپارید!” state=”open” ]ما بهترین ها را در ایران به شما معرفی می کنیم. سایت جایروس اولین سایت و مرکز تخصصی اطلاع رسانی مغز و اعصاب و روان در کشور فعالیت علمی و تحقیقاتی می کند. گروه پزشکان جایروس با معرفی برترین کادر درمانی در مناطق مختلف تهران و شهرستان های مختلف کشور حضور دارند و در رفع مشکلات جسمی در حیطه های مغزو اعصاب و روان و ارتوپدی و توانبخشی و مشکلات روانپزشکی به شما کمک می کنند. همین حالا می توانید از طریق صفحه تماس با ما  از متخصص مورد نظر خود نوبت بگیرید. اما چرا برای درمان گروه پزشکان جایروس را انتخاب می کنید؟ زیرا:

  • پزشکان ما با شما صادق هستند و رویه کار در این مجموعه به این صورت است که اقدامات اضافی تشخیصی و درمانی انجام نمی شوند و در نتیجه هزینه های دریافتی در این مرکز از مراکز مشابه بسیار ارزان تر است.
  • متخصصین ما دارای تسلط و تجربه کافی در امر طبابت می باشند و همگی دارای رزومه موفقی هستند. اغلب همکاران این مجموعه علاوه بر تحصیلات تخصصی در یک رشته خاص، در یک رشته فوق تخصصی نیز آموزش دیده و مهارت دارند.
  • خدماتی که توسط گروه پزشکان جایروس به شما ارائه می شود جامع و کامل است و معمولا شمارا از نیاز به مراجعه به مراکز متعدد و متفرقه بی نیاز می کند.
  • آخرین مرکزی که برای به دست آوردن سلامت مراجعه خواهید کرد، دپارتمان های گروه پزشکان جایروس خواهد بود؛ مطمئن باشید سلامت خود را به دست خواهید آورد.
  • در امر اطلاع رسانی تمام تلاش خود را می کنیم تا اطلاعاتی کامل و دقیق به شما ارائه دهیم.

در ادامه بهتر است بدانید گروه پزشکان جایروس برای اطلاع رسانی تنها به این سایت بسنده نکرده است. مجموعه سایت های ما در تمام زمینه ها فعال هستند و به سوالات پزشکی شما پاسخ می دهند.

مجموعه سایت های ما (علاوه بر سایت جایروس) عبارتند از:

www.sabzosalem.com (مرجع بزرگ و رایگان اطلاعات پزشکی کشور مجهز به سیستم های ویزیت مجازی، تست های سلامت، داروشناسی، دانشنامه بیماری ها و هزاران صفحه اطلاعات پزشکی رایگان)

www.zibaan.ir (مرجع اطلاعات زیبایی و پوست کشور با معرفی برترین مراکز پوست و لیزر در کشور)

اجازه بدهید بهترین ها برایتان اتفاق بیفتد. تصمیم با خود شماست.[/toggle]


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

12 دیدگاه دربارهٔ «ترس از دست دادن عزیزان ، زندگی ام را مختل کرده»

  1. سلام من یک دوستی دارم که همش می‌ترسه از اینکه دوستی من و اون از بین بره و من تنهاش بذارم. چون قبلا براش پیش اومده که دوست های صمیمی ش تنهاش گذاشتن و بهش گفتن دوستی بین مون هیچی نبوده
    اغلب اوقات بهم میگه “نرو”
    نمیدونم در برابرش چه واکنشی باید نشون بدم
    و این افکارش من رو هم ترسونده که اگه روزی از هم متنفر بشیم چی؟
    ممنون میشم اگه راهنمایی م کنید که چه رفتاری داشته باشم که بهش احساس امنیت بده و توی رابطه دوستی مون احساس خطر نکنه

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      علت این موضوع باید در دوست شما ریشه یابی گردد. پیدا کردن علل و ریشه نگرانی های دوست شما میتواند به وی در پیدا کردن راه حل هایی برای مبارزه با نگرانی، کمک کند. بهتر است در این زمینه با مشاور صحبت نمایید. در صورت تمایل با مرکز شماره یک تماس بگیرید همکاران راهنماییتان می کنند.

  2. سلام من از وقتی ک خاله و دختر خاله مادرم فوت کرده
    دچار ترس شدم فکر میکنم قرار برایی مادرم یا خواهر برادرم اتفاقی بیفته چیکار کنم خوب شم بعضی شبا گریه میکنم تو ماشین میشینم میخوام بخوابم تو ماشین قلبم میگیره استرس بهم وارد میشه الان قرار اتفاقی بیفته

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      بهتر است در این زمینه با روانپزشک صحبت نمایید. راهکارهای متعددی وجود دارد که با کمک درمانگر می توانید این شرایط را کنترل و بهبود ببخشید. در صورت تمایل با مرکز شماره یک تماس بگیرید همکاران راهنماییتان می کنند.

  3. سلام و عرض خسته نباشید.
    بنده حدودا سه سال پیش خواب وحشتناک در رابطه با مادرم دیدم چه شب ها خوابم رو ازم گرفته تا الان. متاسفانه بعضی از مشکلات هم برام پیش اومده و خود به خود رفع شده حدودا چند هفته پیش شروع شد که هرشب کابوس میدیدم و علائم دیگه هم بروز داده هرشب به طور وحشتناک میترسم و خوابم میپره تو درسم مشکل پیش اومده و دارم دیوونه میشم تازگی هم شصت پام شروع به گز گز کردن و بی حس شدن و سوزن سوزن شدن بی دلیل میکنه هرچقدرم به مادرم این موضوع رو میگم میگن مال سنته(۱۴ سالم هستش) درست میشه منم با همین امید سه سال رو طی کردم لطفا کمکم کنید

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست گرامی
      جهت بررسی این موضوع و پاسخ دقیق، نیاز به معاینه و ارزیابی بالینی شما می باشد.
      علل متعددی می تواند موجب بروز این حالت گردد.
      در صورت تمایل با مرکز شماره یک تماس بگیرید همکاران راهنماییتان می کنند.
      امکان مشاوره آنلاین نیز وجود دارد.

  4. سلام
    منم مثل بعضیا خیلی میترسم کسیو از دست بدم مثلا وقتی بابام برای ورزش میره بیرون میترسم زبونم لال دزدی چیزی پیداش بشه چون موبایلش رو نمیبره
    خیلی میترسم و نمیخوام این موضوع رو با خانواده ام در جریان بذارم که منو ببرن مشاوره میشه کمکم کنید ممنون

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست گرامی
      با توجه به مواردی که ذکر کردید توصیه می شود در این خصوص با روانشناس صحبت نمایید.
      درمانگر پس از ارزیابی بالینی با توجه به علت این موضوع، میزان اختلال و … راهکار مناسب را به شما ارائه خواهد کرد.
      در صورت تمایل با مرکز شماره یک تماس بگیرید همکاران راهنماییتان می کنند.

  5. سلام من خیلی میترسم که یکی از اعضای خانواده ام رو از دست بدم خییییییییلی میترسم و همش این فکر تو ذهنمه(که یک وقت از دستشون ندم اگه بابام زبونم لال چیزیش بشه و….) همش هم خواب از دست دادنشونو میبینم
    تروخدا بهم کمک کنید
    دارم دیوانه میشم

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      ابن موضوع باید توسط درمانگر بررسی شود.
      درمانگر متناسب با علت و شدت این حالت، راهکار مناسب را اتخاذ می نماید.
      با مرکز شماره یک تماس بگیرید همکاران راهنماییتان می کنند.

  6. سلام من یه پسر 13 ساله هستم.نمیدونم این چه دردیه ولی خیلی از چیزهایی مثل بیماری ها،تصادف،خدا نکنه همون چیزی که اون خانوم تو پست قبل گفتن،دزد ها، یا آسیب رسیدن به اعضای خانواده یا مختل شدن خانواده میترسم.بدجورم میترسم.ینی بعضی اوقات شبا خوابم نمیبره.البته فیلم های ترسناکم میدیدم که دیگه نمیخوام ببینم.
    یعنی وقتی بهشون فکر میکنم تو خودم فرو میرم و گریم میگیره.میشه کمکم کنین؟؟؟

    1. مدیر بخش توسعه و تحقیق

      دوست عزیزم
      بهتر است دیدن فیلم های روزانه را متوقف کنید
      و از خانواده بخواهید شما را به جلسه مشاوره بیاورند تا ریشه یابی شود و شمکل بر طرف شود

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *