تربیت فرزندان – 6 قانون اساسی

تربیت فرزندان – 6 قانون اساسی

کودکان آینده ما هستند…. آنها را به درستی آموزش دهیم تا آینده بهتری بسازند.

آیا برایتان پیش آمده است که در مهمانی و یا در محلی با کودکتان حضور داشته باشید و کسی نزدیک شما بشود و بگوید ” چه بچه مودبی، پدر و مادرت چه خوب تربیتت کردن“!!!

 

اگر پاسختان منفی است، 6 قانون اساسی زیر می تواند به شما کمک کند:

 

 

1. دقیق، روشن و شفاف باشید

هنگام آموزش کودکان، در خصوص انتظارات و خواسته هایتان همیشه دقیق، روشن و شفاف باشید. قوانین را آموزش دهید، حد و مرزهای آن را مشخص کنید و قوانین شکستن حدو مرزها را بیان کنید؛ تمامی اینها را با لحنی غیر تهاجمی و دوستانه بیان کنید. در دستیابی به این اهداف فرزندانتان را حمایت کنید. چنانچه برای کودک این اهداف سخت بودند آنها را به هدف های کوچک و سپس به هدف های بزرگتر تغییر دهید. تمامی اهداف باید منطبق بر سن کودک باشند. آنچه از یک کودک 2 ساله انتظار می رود با یک کودک 5 ساله متفاوت است. تمامی این پروسه باید با رعایت احترام به فرزندتان باشد، هرچه احترام بگذارید همانقدر احترام می بینید.

 

 

2. اصولی، منطقی و محکم باشید

پس از من تکرار کنید : ” تهدید تو خالی ممنوع“!

بار ها و بارها در اطراف خود مادران و پدرانی را دیده اید که فرزندان خود را تهدید می کنند، در حالی که هم شما و هم آن کودک می داند که این تهدید ها غیر واقعی است !!! با کودک خود صادق باشید. آنچه را بگویید که به آن معتقدید و حتما آن را انجام خواهید داد. هیچگاه تهدیدی نکنید که خود از پس انجام آن برنیایید. اصولی، منطقی و محکم باشید و بررسی کنید که اگر چیزی گفته و یا خواسته اید حتما انجام شود. ثبات کلید موفقیت است.

 

 

3. سازمان یافته و منظم باشید

کودکان در یک محیط سازمان یافته/منظم و پر از عشق و محبت به خوبی پرورش می یابند. هنگامیکه به محیط زندگی نظم و ترتیب می دهید به کودک نشان می دهید که اینکار برای شما ارزشمند است و شما مراقب او هستید و تمامی اینها باعث آرامش فرزندتان می شود. با بالاتر رفتن سن کودک، آرام آرام این مسئولیت به او داده می شود. روزهای هفته را تقسیم بندی کنید، مثلا دوشنبه وقت تمیز کردن باغچه است. محیط سازمان یافته به کودک در سازمان دادن زندگی بزرگسالی و رسیدن به موفقیت کمک قابل توجه ایی می کند.

 

 

4. رنگارنگ باشید

رنگی باشید و از رنگ های مختلف استفاده کنید. رنگ به کودکان انگیزه و هیجان می دهد. مثلا، ما با توجه به سن کودکمان کوه رنگی روی دیوار (یا زمین) داریم که با درست و مثبت بودن کار فرزندمان از آن کوه صعود میکنیم و در غیر اینصورت ثابت می مانیم. تخیلتان را به کار گیرید و با استفاده از رنگها قوانین را هیجان انگیز و دوست داشتنی کنید. قانونگذاری را مفرح کنید!!! 

 

 

5. دوست داشتنی باشید

فرزندانتان را با عشق و محبت تربیت کنید. “دست ها برای کمک هستند و نه برای آسیب رساندن!!!”

اگر می توانید دنیای بهتری برای فرزندانتان بسازید، آن را انجام دهید، لطفا!!! به کودکان صدمه نزنید. بسیاری از بزرگسالان با دستان و حرف های خشونت بار خود زندگی کودکی را از بین می برند و آینده او و کودکان بعدی را خراب می کنند.

مهربان، آرام، و صبور باشید و فرزندانتان را با عشق، قانونمند و تربیت کنید.

 

 

6. شجاع باشید

به آنچه می گویید و انجام میدهید، اعتقاد داشته باشید و باور کنید. اعتماد به نفس داشته باشید. اگر به آنچه آموزش می دهید اعتقاد داشته باشید، فرزندتان هم آن را باور کرده و انجام می دهد.

 

نگارنده: شیرین قلی زاده

 

 

مریم عبداللهی

مریم عبداللهی ، روانشناس و نوروتراپیست

 

[divider]

کلنیک فوق تخصصی مغز و اعصاب و روان آلومینا


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *