ترانس سکچوال، اختلال هویت جنسی

اختلال هویت جنسی

 

دختر یا پسر؟

چون این موضوع چون خیلی مفصله قراره در چند قسمت بهش بپردازیم.

قسمت اول:

 

غالبادر هنگام تولد نوزاد اولین سئوالی که در مورد یک بچه می پرسند این است که پسر است یا دختر؟

هویت جنسیتی بخش قابل ملاحظه ای از هویت هر انسان را تشکیل می دهد و در بر دارنده تصویری است که هر فرد به عنوان یک مرد یا زن از خود داردو بازتاب احساس درونی شخص از زن یا مرد بودن خویش است.

 

عامه مردم به این افراد، همجنس باز و دو جنسیتی می گویند اما آیا واقعا این افراد دو جنسیتی هستند؟

 

ترانس سکشوال ها در طول تاریخ وجود داشته اند. در جوامع اولیه، مردم بر این اعتقاد بودند که ترانس سکسوالها انسان هایی مهربان و خوش خو هستند.

در افسانه های روم قدیم آمده است افرادی مذهبی به نام «گاله» (Gallae) وجود داشته اند که با هم و بصورت مشترک زندگی می کرده اند، آنها یکبار تصمیم می گیرند در مراسمی مذهبی – جنسی به خیابان آمده و آلت مردانه خود را به خانه هایی که درهایشان باز بوده پرتاب کنند تا از آن خلاص شوند. صاحبان خانه ها هم در مقابل لباسهای زنانه به آنها می بخشند. این افراد با پوشیدن لباس زنانه، هویت زنانه به خود گرفتند.

در افسانه های رومی ترانس سکسشوال ها منصوب به الهه ونوس بوده است. این الهه مشکلات روح های زنانه ای که در کالبد مردانه زندانی شده بودند را درک و آرزوهایشان را برآورده کرده است.

 

اختلال هویت جنسی

در افسانه های هندی آمده که یکی از پادشاهان به نام «موهابهارت» با حمام کردن در رودخانه جادویی تبدیل به یک زن شد و صد پسر دنیا آورد که تا صد سال باعث تداوم سلطنت و پادشاهی او شدند.

طبق مطالعات انسان شناسی در بین قبایل سرخ پوست، افراد ترانس سکسوال نامهای متفاوتی داشتند. مثلا در قبیله یامان مردانیکه رفتار زنانه داشتند را «الکسا» می نامیدند و در قبیله کوکوپا مردانی که خصوصیات زنانه را از دوران کودکی نشان می دادند «الها» نامیده می شدند که هر قبیله طبق مراسم و آداب خاصی این مردان را زن اعلام می کرد.

 

دکتر محمدرضا قاسم زاده، متخصص اعصاب و روان


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

6 دیدگاه دربارهٔ «ترانس سکچوال، اختلال هویت جنسی»

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      در غرب به عنوان اختلال شناخته نمیشود ولی در کشور ما براساس دین مبین اسلام بیماری است و نیاز به درمان دارد. بهرحال حتی در غرب هم اینگونه گرایشات معمولا نیازمند بررسی روانپزشکی می باشند.

  1. با عرض سلام
    ساکن تهران هستم .پسر 24 ساله دارم و به تازگی متوجه شدم که اصلا به دخترها تمایل نداره و بنا به گفته خودشاز زمان کودکی به جنس مذکر تمایل داره و سکس خودش رو انجام میده . نمیدونم از کجا باید شروع کنم .لطفا راهنمایی بفرمایید .
    با تشکر

    1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

      باسلام. بهتر است همراه با پسرتان به کلینیک مراجعه فرمایید تا بررسی تشخیصی انجام شود. آقای دکتر سینا قاسمی به شما در این زمینه کمک می کنند. با سپاس.

  2. سلام.خسته نباشید.دوست من احساس میکند که ترنسسکشوال است.و ساکن شیراز است.میخواستم سوال کنم که در شیراز به کدام.دکتر در این ضمینه میتواند مراجعه کند؟؟؟
    با تشکر.

    1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

      متاسفانه در شیراز کسی را نمی شناسیم اما دوست شما می تواند به کلینیک TS بیمارستان روزبه تهران مراجعه کند تا آنها او را ارزیابی اولیه بکنند و اگر نیاز به درمان بود به او در شیراز کسی را برای ادامه درمان معرفی کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *