بیماری جنسی فورنیفیلیا چگونه است؟

 

طرح های هنری و بیماری جنسی فورنیفیلیا

فورنیفیلیا در هنر چیست؟

سلام دوستان. برخی بیماری های جنسی کمتر شناخته شده اند. در متن زیر به یکی از آن ها تحت عنوان فورنیفیلیا Forniphilia می پردازیم.

تعریف فورنیفیلیا

برای شناخت بهتر فورنیفیلا بهتره نگاهی به نقاشی های سالوادور دالی بیندازیم و یا فیلم هایی مانند Clock Work Orange به کارگردانی کوبریک رو تماشا کنیم. .  فورنیفیلیا هم با دنیای هنرهای تجسمی ارتباط دارد و هم با دنیای پارافیلیا. برای اطلاعات پارافیلیا، اینجا کلیک کنید.

فورنیفیلیا یک هنر است و البته به نوعی با بیماری جنسی پرستش اشیاء جنسی نیز سروکار دارد. اشیاء اطراف به بدن های مردان و زنان شباهت دارند و بر اساس درجه بندی، گاهی سکسی و تحریک کننده نیز می شوند.

شیء گرایی جنسی در فورنیفیلیا و پارافیلیا

شیء گرایی جنسی (Sexual Objectification): طوری با طرف مقابل رفتار می شود که انگار آن شخص فقط برای لذت جنسی ست. در شیء گرایی جنسی، با شخص به مانند یک کالای جنسی، عروسک جنسی و فاقد شخصیت و روح درونی یا هویت انسانی رفتار می شود. به عبارتی، تنها جنبه جنسی وی در نظر گرفته می شود.

نمونه هایی از افکار افراد مبتلا به فورنیفیلیا

کامنت های زیر از افراد مبتلا به فورنیفیلیا نقل شده و واقعی هستن:

“جوانم و 28 سالمه. من قسم می خورم که یه آدم عادی با رابطه جنسی نرمال و طبق عرف هستم. هیچ موقع پورن نیگاه نمی کنم و سرک توی زندگی جنسی دیگران هم نمی کشم. اما دست خودم نیست و چند سالی هست که فکر می کنم باید تبدیل به یک صندلی برا خانومها بشم!
هر کاری می کنم این فکرو از ذهنم بیرون کنم نمی تونم. هر وقت چند تا دختر بامزه و خشوگل میبینم که کناری ایستادن و دارن چت می کنن، دلم می خواد صندلی اون ها بودم! یکی دوبار این پیشنهاد رو به چند تا خانم دادم و تمسخر شدم یا ناسزا شنیدم. اما باور کنین من به یک بیماری مبتلا شدم و فکر می کنم باید برم پیش روانشناس و درمان بشم. خودم می دونم کارم اشتباهه.”

 

“من یه نفر رو یمشناسم که فکر می کنه میز ناهارخوری هست و دیگران روش لیوان های مشروب گذاشتن. همش دلش می خواد شکل اشیاء باشه. برام عجیبه و نمی تونم بیماری افراد مبتلا به فورنیفیلیا رو درک کنم.”

 

شاهکارهای ادبی غرب و فورنیفیلیا

نمونه های فورنیفیلیا در ادبیات فیکشن، سوررئال، نقاشی، سینما و انیمیشن در غرب فراوان است. فورنیفیلیای جنسی در انمیشن های میکی موس و بسیاری از کارتون های دیزنی لند وجود دارد؛ این تصاویر فورنیفیلا در ناخودآگاه کودک ثبت و ضبط می شود و بعدها می تواند به صورت بیماری جنسی فورنیفیلیا نمود پیدا کند:

فورنیفیلیا در دیزنی لند و میکی موس
تصاویر جنسی کارتون های دیزنی لند…

تصاویر جنسی در میکی موس

دایره سیاه شده در تصویر بالا لباس آبی جنس مونث می باشد که در ترکیب با حالت دست، شکل آلت جنسی مردانه را به خود گرفته!

فورنوفیلیا و وسواس فکری

رابطه ی نزدیکی بین فورنوفیلیا و وسواس فکری وجود دارد. برای درمان هر دو، بهتر است به متخصص روانشناس و روانکاو مراجعه کرد. کشف ریشه های بسیار عمیق فورنوفیلیا از کودکی تا نوجوانی و بزرگسالی به درمان این بیماری کمک خواهد کرد. پزشکانِ سکس تراپیست و سکسولوژیست جایروس کلینیک را به شما پیشنهاد می کنیم.

درمان بیماری جنسی فورنوفیلیا

درمان فورنوفیلیا تخصص می خواهد و اغلب فرد به تنهایی نمی تواند خوددرمانی کند. زیرا این بیماری ریشه در اختلالات جنسی، شخصیتی و هویتی دارد که از کودکی ناخودآگاه فرد را درگیر می سازند. دانش تخصصی درباره تکنیک های ویژه ی شناختی-رفتاری و بازسازی شرایط خاص می طلبد. مجموعه جایروس کلینیک شامل اولین، تخصصی ترین و بزرگ ترین مجموعه پزشکان متخصص و فوق تخصص روانشناس، روانکاو، مغزو اعصاب، نورولوژی، اختلالات خواب، اختلالات رفتاری-شناختی، یادگیری و غیره می باشد. بنابراین، پیشنهادِ تماس با این مرکز را برایتان داریم.

 

 

 

 

 

 

لینک منبع 1

 

لینک منبع 2

 

مریم اکبری زاده

 

 


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *