اگر دوقلو دارید این مطلب را از دست ندهید

نکاتی مهم برای والدینی که دوقلو دارند

تربیت و بزرگ نمودن دوقلوها یا چند قلوها امری سخت است. با اینحال با ملاحظه چند پیشنهاد (توصیه) میتوان این امر را اندکی آسان کرد

داشتن بچه‌ها دوقلو، یکی از اتفاق‌های شگفت انگیز خلقت است. با اینحال صاحب فرزند شدن به خصوص چنانچه دوقلو هم باشند میتواند اندکی سبب دلواپسی پدر و مادر شود.تربیت و بزرگ نمودن دوقلوها یا چند قلوها امری سخت است.با اینحال با ملاحظه چند پیشنهاد (توصیه) میتوان این امر را اندکی آسان کرد.

تلاشی که در بزرگ نمودن دوقلوها می‌کشید، بها (ارزش) دارد. زیرا آنها همواره ۱ همبازی و مونس در تمامی فازهای زندگی شان خواهند داشت. آنها از سن پایین تقسیم کردن داشته هایشان را یاد خواهند گرفت.

_ به پدر و مادر پیشنهاد (توصیه) میشود که تمامی برنامه‌های نوزادانشان را ثبت کنند. در دفترچه‌ای، ساعت خواب، ساعت خورد و خوراک، عوض کردن پوشاک و … را وارد کنید تا آنهارا با هم اشتباه نگیرید

_ چنانچه می‌توانید ۱ خدمتکار جهت امورات خانه استخدام کنید. هر کمکی از پدر و مادر، خواهران، برادران و … را قبول کنید. دقت داشته باشید حتی چنانچه میتوانید از پس همه کار برآیید، این کار بها (ارزش) تجربه کردن ندارد زیرا سبب ملال و خستگی مفرط شما خواهد شد.

_ وقتیکه بچه‌های (اطفال) خوابند، حتماً بخوابید و گرنه گرفتار ملال و خستگی مفرط خواهید شد.

_ هر از گاهی با بچه‌های (اطفال) به بیرون از خانه بروید. بچه‌های (اطفال) را در کالسکه قرار دهید.

_ درصد بروز دلهره (استرس) بعد از به جهان آمدن دوقلوها وجود دارد. نابراین چنانچه احساس بی قراری، تنهایی و دلمردگی (افسردگی) کردید، به دکتر مراجعه کنید.

_ با ملاحظه نکته‌ها (ی) یاد شده، بی گمان سال‌های پرماجرا و جالبی با دوقلوها خواهید داشت.

 

اگر دوقلو دارید این مطلب را از دست ندهید

روان‌شناسی دوقلوها

بازی‌های یکسان، لباس‌های ۱ شکل و … ایده‌های عجیب و غریبی است که بطور معمول اولیایی که بچه‌های (اطفال) دوقلو دارند، تصور میکنند بایست با فرزندانشان اینگونه رفتار کنند. اینکه دوقلوها بطور کامل همانند هم باشند یا نه، چندان تفاوتی نمی‌کند و پوشاندن لباس‌های یکسان به آنها بهیچوجه، عمل درستی نیست.

در زمینه اسباب بازی‌ها نیز همینطور است. اما ندرتا امکان دارد این موضوع مورد عنایت قرار گیرد. برعکس، گرایش به همانند کردن و سنجش آنها بسیار مرسوم است. در بین دوقلوها سنجش این که کدام خوب‌تر (بهتر) خوراک می‌خورد، سریع‌تر حرف می‌زند یا راه می‌رود، بسیار دیده میشود. اما رفتار مناسب این است که با هر ۱ بایست به شیوه‌ای مستقل برخورد داشت. این مساله (نکته) ظریفی است که احتیاج به دقت ویژه (خاص) دارد. چنانچه حس میکنید در مورد این موضوع مشکلی دارید، قطعا با متخصص اطفال یا روان‌شناس مشاوره انجام دهید. تمام افرادی که با دوقلوها ارتباط دارند، با این موضوع مواجه اند.

 

پرداختن به شیوه چیدمان اتاق دوقلوها

بهتر است پدر و مادر تخت یکی از دوقلوها را کنج اتاق نگذارند زیرا این امر روی اعتماد بنفس بچه (کودک) اثر منفی می‌گذارد. قرار دادن تخت در کنج اتاق روی اعتماد بنفس بچه (کودک) به خصوص قل دوم اثر منفی می‌گذارد از اینرو نیکوتر است پدر و مادر اتاقی را جهت دوقلوها مدنظر بگیرند که ۲تخت در طول یکدیگر و با بازه از دیوار در آن قرار گیرد. بکارگیری تخت‌های دوطبقه نیز توصیه نمیشود زیرا چیدمان (ترتیب) زادروز (تولد) روی شخصیت دوقلوها اثر میگذارد و قرار گرفتن یکی در تخت بالا و دیگری در تخت پایین از نظر روانی، شخصیت طفل را تحت اثرگذاری (تاثیر) قرار میدهد.

 


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *