اجتناب از اضطراب را متوقف کنید!

درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد (ACT): توقف اجتناب از اضطراب

فایل صوتی این مقاله به همراه توضیحات تکمیلی:

 درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد (ACT): توقف اجتناب از اضطراب

اضطراب می تواند وحشتناک باشد، پس چرا باید کسی بخواهد اجتناب از اضطراب را متوقف و درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد را تمرین کند؟ اجتناب از اضطراب حس های زیادی به وجود می آورد. اضطراب می تواند باعث شود ذهن ما درگیر ترس و نگرانی شود، همچنین می تواند هیجانات ما را خارج از کنترل سازد، و مجموعه ای از علائم فیزیکی دردناک را از سر تا پا ایجاد کند. ما می خواهیم هرکاری انجام دهیم تا بتوانیم اضطراب را کاهش دهیم. از قضا، اجتناب از اضطراب، اضطراب را کاهش نمی دهد؛ بلکه اضطراب را تشدید می کند. درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد(ACT) دیدگاهی است که به ما کمک می کند تا با متوقف ساختن اجتناب از اضطراب بتوانیم بر آن غلبه کنیم.

اجتناب از اضطراب را متوقف کنید_ با استفاده از ACT با آن رو به رو شوید

میل به اجتناب از اضطراب عادی و طبیعی است. اضطراب چیزی است که نه تنها ناخوشایند است بلکه همیشه ما را برای تمام انواع خطرات در حالت آماده باش نگه می دارد. اجتناب بخشی از پاسخ جنگ یا گریز بیولوژیکی ماست.

وقتی ما واقعا در معرض تهدید هستیم، جنگ یا گریز مفید است، و می تواند از ما حمایت و حتی زندگی ما را حفظ کند. اضطراب نسبتا قلدر و بی رحم است، و به ذهن ما حقه می زند. اضطراب باعث می شود ما احساس کنیم که به طور مداوم در معرض تهدید هستیم، بنابراین ما تمایل داریم از اضطراب و هرکس یا هر چیزی که در ما اضطراب ایجاد می کند اجتناب کنیم.

وقتی از اضطراب اجتناب می کنیم، در واقع خودمان و زندگی مان را محدود می کنیم. اجتناب از اضطراب بر اعمال و روابط ما تاثیرات منفی می گذارد. وقتی ما اجتناب از اضطراب را متوقف می کنیم و با آن رو به رو می شویم، می توانیم نیرو و کنترلی را که اضطراب روی ما، زندگی مان و آسایشمان دارد از بین ببریم. استفاده از درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد (ACT) می تواند به توقف اجتناب از اضطراب و آرامش یافتن کمک کند.

درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد کمک می کند تا زندگی تان را پس بگیرید

درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد (ACT) یک روش مشاوره ای است که می تواند به شما کمک کند تا از پاسخ طبیعی جنگ یا گریز که بخشی از اختلالات اضطرابی است پیشی بگیرید. ACT کمک می کند تا افراد چالش ها و مشکلات بزرگ و کوچک زندگی را بپذیرند، افکار و احساسات منفی را درک و بر آن ها غلبه کنند، مسیر زندگی مبتنی بر ارزش های خود را انتخاب، و اقدام به شکل دادن زندگی خود کنند.

ACT به دنبال افزایش انعطاف پذیری روانشناختی است. افراد به کمک درمانگر آموزش دیده در ACT یا با استفاده از کتاب های خودیاری که به ACT اختصاص دارند، یاد می گیرند تا در هر لحظه به طور کامل در حال حضور داشته باشند. با حضور داشتن در حال، ما هرآنچه که زندگی به ارمغان می آورد را تجربه می کنیم. با انجام این کار، درواقع ما اجتناب از اضطراب و اجتناب از زندگی کردن را متوقف می سازیم.

یک مولفه ی مهم در ACT پذیرش است. هنگام کار با ACT، افراد به سمت درک اضطراب خود، برانگیزاننده های اضطراب خود، و افکار، احساسات، و رفتارهای اضطرابی خود می آیند. زمانی که بتوانیم به طور کامل  تشخیص دهیم چه چیزی در اطراف و در درون ماست، می توانیم با آن ها همان گونه که هستند( یعنی حقه هایی که ذهن ما می سازد و ترس، نگرانی و اضطراب ایجاد می کند) رو به رو شویم و آن ها را بپذیریم.

ACT باعث می شود قدرت و کنترل اضطراب بر ما کاهش یابد و خود کنترلی و قدرت خودمان بر زندگی مان افزایش یابد. وقتی در حال زندگی می کنیم و خودمان و زندگی مان را می پذیریم، می توانیم تصمیم بگیریم که واقعا برای خودمان و زندگی مان چه چیزی می خواهیم. ACT دیدگاهی به اضطراب است که فراتر از کاهش اضطراب می رود و به ما در توصیف ارزش هایمان و انجام اقدامات هدفمند برای بهتر زندگی کردن کمک می کند.

اگر تمایل دارید که اجتناب از اضطراب را متوقف کنید، درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد می تواند کمک کننده باشد.

مترجم: ندا مهفر


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)