شما کدام شخصیتِ ماتریس چند بعدی AMPM هستید؟

چند شخصیت کلی در ماتریس چند بعدی AMPM

تست بررسی ابعاد پنج گانه شخصیت (ماتریس AMPM)

سلام دوستان. جایروس کلینیک تست ابعاد پنجگانه شخصیتی (ماتریس AMPM) برای شما تهیه کرده است. این تست رو می تونین در بات برگزارکننده آزمون (تلگرام) انجام بدین. تست AMPM بر مبنای استاندارد های جهانی تحلیل شخصیت طراحی شده. از اونجایی که هر بعد از شخصیت هر انسانی زیرمجموعه ای از ویژگی های شخصیتی رو شامل میشه.

در ماتریس AMPM، پنج بعد کلی شخصیت بررسی می شوند. 1. ثبات عاطفی، 2. برون گرایی، 3. کنجکاوی و علاقه به دانش و تجربه،4. خوش نیت بودن و مهربانی، 5. وجدان بیدار. هر کدام از این ابعاد خود دارای ویژگی های جزیی تر هستند. برای اطلاعات بیشتر لینک تست را در پایان مقاله کلیک نمایید.

در متن حاضر، چند شخصیت جهانی کلی که ممکنه شما به یکی از اونها بیشتر متعلق باشین رو معرفی می کنیم. البته تست فوق (ماتریس AMPM)  علمی هست؛ و مقاله زیر عمومی تر و برگرفته از ماتریس فوق می باشد. ببینین شما کدوم شخصیت هستین و چه کارهایی ازتون بر می آد!

ابعاد ماتریس شخصیت AMPM

  1. شخصیت دیپلمات

قدرت اصلی یک دیپلمات در برقراری ارتباط و مذاکره است. آنها تاکتیک هه و تکنیک های کذاکره را می دانند. زمانی که صحبت می کنند، مردم یا مخاطبان به آنها گوش می دهند. افرادی که در بعد (دسته) شخصیتی دیپلمات قرار می گیرند، بسیار سازگار و قابل توافق هستند. انگشت آنها دقیقا می دانند در شرایط سخت، چه موقع صحبت کنند و چه بگویند.

این شخصیت ها کنترل خوبی بر خود دارند. می توانند در صورت لزوم خونسرد باشند. تفکرات توسعه مند دارند. نسبتا خوشبین هستند. همیشه بهترین چیزها را در دیگران شناسایی می کنند. حتی اگر مخاطبشان سخت و بسیار متفاوت باشد، به خوبی می توانند با آنها ارتباط برقرار نمایند. تاثیرگذاری طولانی مدتی بر مخاطب دارند.

از پتانسیل رهبری تیمی خوبی برخوردارند. می توانند در نقش میانجی بین کارکنان صلح برقرار نمایند. در موقعیت های حساس، مدیریت خوبی دارند.

ابعاد ماتریس شخصیت AMPM

  1. شخصیت خودمختار و معتقد به اراده آزاد (Maverick)

شما شخصیت ماوریک دارید. یعنی، به خودمختاری، استقلال و اراده آزاد معتقدید. اجازه نمی دهید قوانین اجتماعی به شما دیکته کنند که چه کار بکنید یا چه کار نکنید. تجربه گرایی، برون گرایی و کنجکاوی از ویژگی های دیگر شماست.  خوش مشرب هستید. در عین حس استقلال و اراده آزاد، محدودیت های پیش روی خود را نیز می دانید. در عین اعتقادات شخصی، می خواهید از چیزهای متفاوت و جدید نیز سر در یباورید. با دیگران زیاد گرم می گیرید.
از نظر عاطفی نسبتا ثبات دارید. ثبات عاطفی مهمترین بعد شخصیت انسان است. البته داشتن ثبات عاطفی به معنایِ کاملا مثبت نیست. آرام بودن یا نبودنِ یک فرد لزوما به معنای داشتن یا نداشتنِ ثبات عاطفی نیست.

شخصیت شما با شخصیت کنجکاو اشتراکات زیادی دارد. شخصیت کنجکاو عاشق فضولی، ماجراجویی و کسب اطلاعات یا دانش است.

ابعاد ماتریس شخصیت AMPM

  1. شخصیت همه کاره و هیچ کاره (ظاهرا همه فن حریف اما نه استاد)

تعریف شخصیت شما بسیار مشکل است. انتخاب های شما بستگی به شرایط زندگیتان دارد. چون پشتکار دارید، می توانید از عهده ی انجام خیلی از کارها برآیید. با افراد مختلفی سازگار هستید. دوست دارید نوعی تعادل بین زندگی فعال اجتماعی و تنهایی خود برقرار کنید. گهگاهی استرس یا اضطراب را تجربه می کنید. دوست دارید با دیگران باشید، اما نهایتا به این نتیجه می رسید که تنهایی شما را از نظر ذهنی و معنوی تر و تازه می کند. اغلب مواقع، اعتماد به نفس دارید. اغلب بر زندگی سوار می شوید و نمی گذارید او از شما سواری بگیرد. البته به نظم طبیعی امور هم علاقه دارید. اگرچه تغییر را دوست دارید، زیاده از حد هم برای تغییر زندگیتان اقدام نمی کنید.

نتیجه: زیاد به اینکه قراره چه کاری انجام بدین فکر نکنین. فقط انجامش بدین.

 

ابعاد ماتریس شخصیت AMPM

  1. شخصیت ناقلا و از زیر کار در رو

از مواجهه با مردم و مسوولیت پذیری در می روید. بیشتر در دنیای درونی افکار و احساسات خود هستید. دوست دارید یا در گروههای کوچک و یا تنها باشین. اگرچه خیلی کم با دیگران گرم میگیرین، آنها از بودن با شما در همان لحظات لذت می برند. چندتایی دوست خوب دارین. نسبتا روشنفکر و انعطاف پذیر هستین. دوست دارین زندگیتون ساده و ورود افرادی که به حریمتون نفوذ می کنن رو مدیریت کنین.

اگه بهتون خیلی مسوولیت بدن از عهدش بر نمی آیین. مردم فکر می کنن خیلی سر به هوا هستین. یا همش خیالبافی می کنین و توی باغ نیستین. خیلی وجدان بیداری ندارین چون به خوتون مشغولین. یکی از جنبه های وجدان یبدار توجه به رفتارها و قوانین  در جمع است. شما خیلی به اصول مراقبت از رفتار، اعمال یا اطاعات از قوانین مقید نیستین. خیلی قابل اتکا نیستین. یعنی، خیلی نمیشه روی کمک شما حساب باز کرد. خیلی قابل اعتماد نیستین. ثبات عاطفیِ چندانی ندارین.

شما در حالی که آروم حرف می زنین، یه چوب بزرگ هم همراهتون هست. یعنی، آرامش شما ممکنه دروغین باشه و سر طرف مقابل رو کلاه بذارین.

ابعاد ماتریس شخصیت AMPM

  1. شخصیت مشاور

طبیعتی آرام و ساکت دارین. قدرت عاطفی شما زیاد هست. دیگران را می پذیرید. دوست و دشمن می توانند در مواقع نیاز از شما کمک بگیرند.

مردم روی کمک شما حساب باز می کنند. شما تاکتیک ها و کنیک های رفع مشکلات را می دانید. خوب می دانید چگونه شخصی را آرام کنید. بسیار خلاق هستین و تا راه حل مناسبی پیدا نکنین دست بر نمی دارین. خونگرمی، مراقبت از دیگران، بخشندگی از خصوصیات شماست.

ابعاد ماتریس شخصیت AMPM

  1. شخصیت رهبر آرام و صلح طلب یا راهنمای خوش نیت

طبیعت درون گرا، قدرت عاطفی، مراقبت از رفتار و تبعیت از قوانین، و پذیرش دیگران از خصوصیات شماست. افکار عمیق، در نظر گرفتن مسائل، ذهن محتاط و عشق به یادگیری از شما منبع اطلاعاتی مهمی ساخته است. حلقه ای از دوستان نزدیک به خود را دارید که نقش الگو و مشاور را دارند. نوع دوستی، همدردی و بخشایندگی از خصوصیات شماست. ثبات عاطفی عالی دارید. وجدان شما بسیار بیدار است. مردم  می دانند شما به قول خود وفادارین. قدرت رهبری بالایی دارین.

شخصیت راهنما

قدرت  و ثبات عاطفی، کسب تجارب مقبت، جدید و متنوع از ویژگی های شماست. اهل رعایت اصول رفتاری و قوانین هستید. وجدان شما بسیار بیدار است. گرچه اوقاتی را با دیگران می گذرانید، از تنهایی انرژی و طراوت بیشتری به دست می آورید. مهربانی و راستگویی شما را قابل اعتماد کرده. دیگران به شما غبطه می خورند. دوست و دشمن برای کمک گرفتن به شما روی می آورند. شما باید از آدمهای بی ارزش و کم مقدار دوری کنید و اهمیتی به حرف های آزاردهنده آنها ندهید.

ابعاد ماتریس شخصیت AMPM

  1. شخصیت زنبور کارگر

ویژگی درونگرایی و وجدان بیدارتان شما را تبدیل به یک زنبور کارگر کرده. مراقب سوء استفاده برخی افراد از خودتان باشین. به تنهایی یا گروه های کوچک علاقه دارین. گاهی ثبات عاطفی ندارین. از تنهایی برای رها شدن از استرس، دو دلی، و کسب آرامش بهره می برین. روش های کنترل خلق و خویتان را می دونین. چند تایی دوست خوب دارین. گاهی از نظر عاطفی نزدیک شدن به شما سخت هست. اما قابل اعتماد و وفادار به قولتون هستین.

لینک منبع تست ماتریس شخصیت پنج بعدی AMPM در تلگرام 

لینک منبع 1

لینک منبع 2

مریم اکبری زاده


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)