آیا حقیقت را به پزشک می گویید؟

پزشک و بیمار

وقتی با یک روانشناس در مورد افسردگی خود صحبت می کنید، آشکارا و صادقانه صحبت کردن یک الزام می باشد.  در اینجا نحوه ی دریافت درمان بهتر را مشاهده می کنید.

صحبت در مورد افسردگی کمی دشوار می باشد – به همین دلیل است که دو نفر از هر سه نفری که مبتلا به افسردگی هستند، به فکر درمان نمی باشند. به هرحال برای هر کسی که از افسردگی رنج می برد، بیان  بیماری خود برای یک متخصص، اولین گام به سمت بهتر شدن است.

رایج ترین روش درمان ترکیبی از رمان درانی و دارو می باشد، گرچه بسیاری از افراد با دکتر مراقبت های اولیه ی خود آغاز می کنند، اما بهتر است برای درمان افسردگی به یک روانپزشک مراجعه کنند. این پزشکان برای تجویز داروهای درست بر اساس علائم مشاهده شده، آموزش دیده اند، همچنین با شما کار می کنند تا استراتژی های مدیریت افسردگی را برای زندگی روزانه ی خود فرا بگیرید. برای پیشبرد این فرایند، پشت سر قرار دادن احساستان کمکی نمی کند، چرا که ملاقات یک روانپزشک بدون بیان تمام واقعیت مانند ساختن یک خانه بدون زیربنا می باشد.

روانپزشک میامی، گابریلا کورا، یک نویسنده، مربی تیم سلامتی و معاون رئیس شورای ارتباطات از انجمن روانپزشکی آمریکا، می گوید: “صحبت در مورد افسردگی سخت است، زیرا این امر به طبیعت اصلی انسان مربوط می شود: بیشتر مردم ترجیح می دهند بمیرند، اما خجل نشوند. وقتی که فرد وارد اتاق پزشک می شود، قصد خشنود کردن وی را دارد، بنابراین ممکن است آنچه باعث خجالت وی می شود را پنهان کند یا داروهایی را که مصرف می کنید را اعلام نکنید. اما اساس یک ارتباط خوب پزشک و بیمار با اعتماد آغاز می شود. اعتماد نیز صداقت را به همراه دارد.”

دنیل کالینز – یک متخصص روابط رسانه ای در مرکز پزشکی Mercy در بالتیمور، که 20 سال پیش بمیاری افسردگی شدید در سن 30 سالگی در وی تشخیص داده شد – اهمیت این مسئله را کاملا دریافته است. کالینز می گوید: ” در واقع بیان تمام علائم برای پزشک خود، یک جهش بزرگ در اعتماد است، اما این درواقع همان احاطه کردن خود با فرایند درمان می باشد. اگر چیزی را پنهان کنید، اگر خیلی شرمنده می شوید، بنابراین در مرکز آنچه باعث افسردگی می شود، قرار ندارید.”

علائم افسردگی: آنچه روانپزشک شما باید بداند.

اولین مسئله ای که هر فرد مبتلا به افسردگی باید بداند این است که علائم افسردگی نیاز به درمان دارویی دارند. افسردگی یک بیماری است. اما پذیرفتن احساساتی مانند گناه، ناراحتی، ناامیدی و درماندگی سخت می باشد. دکتر کورا معتقد است ” احتمالا ترجیح می دهید علائم را حذف کنید تا اینکه در رابطه با آنها دروغ بگویید. بخشی از کار درمانگر کمک به شما با پرسیدن سوالات درست و به روش صحیح، می باشد.”

وقتی در مورد افسردگی خود صحبت می کنید، به روانپزشک خود اجازه بدهید که در مورد موارد زیر اطلاعات داشته باشد:

  • داروهایی که مصرف می کنید: گاهی اوقات داروهای مربوط به افسردگی نیاز به یک سری هماهنگی ها دارند. پزشک خود را از عوارض جانبی که تجربه می کنید، آگاه سازید و هرگز بدون مشورت پزشک مصرف دارویی را قطع نکنید.
  • منابع استرس: دکتر کورا بیان می کند که ” پزشک خود را از هر مسئله ای در خانه و یا محل کار که باعث ناراحتی شما می شود، آگاه کنید. صحبت در مورد مشکلاتی مانند بیکار شدن و یا جدا شدن از همسر سخت است، اما پزشک شما برای اینکه بتواند به شما کمک کند باید از اتفاقات و ناراختی های زندگی شما مطلع باشد. “
  • استفاده از مواد مخدر و نوشیدنی های الکلی: افسردگی فقط روی حالت روحی شما تاثیر نمی گذارد.دکتر کورا اضافه می کند که ” علائم فیزیکی مانند مشکلات خواب، کم شدن اشتها، کم شدن انرژی و کم شدن تمایلات جنسی همیشه مسائل مهمی هستند که باید در مورد آنها صحبت کرد. پذیرش مشکلات، به ویژه برای آقایان، سخت است، اما در میان گذاشتن این مشکلات با پزشک برای درمان افسردگی مهم هستند.”
  • فکر کردن به خودکشی: هرگز چنین افکاری را در درون خود نگاه ندارید. علت بیشتر از دو شوم همه ی خودکشی ها افسردگی است. افکار جدی در مورد خودکشی یک مسئله ی اورژانسی هستند و باید با پزشک در میان گذاشته شوند.

مدیریت افسردگی یک خیابان دو طرفه است

اگر پس از چند بار قرار ملاقات با پزشک خود هنوز در بیان مسئله ی افسردگی خود دچار مشکل هستید، به این معناست که نتوانسته اید با وی ارتباط برقرار کنید. مانند خیلی روابط دیگر پیدا کردن فردی مناسب برای شما کمی طول می کشد. دکتر کورا در صحبت های خود اضافه می کند که: ” درمانگر شما باید وقت کافی برایتان اختصاص دهد، معمولا مهم ترین اطلاعات در انتهای جلسه ی درمانی بیان می شوند. اگر پس از چند جلسه ی درمانی هنوز تصور می کنید که با یک غریبه صحبت می کنید یا فکر می کنید که مورد قضاوت قرار گرفته اید، باید یک روانپزشک جدید پیدا کنید.”

کالینز هم مشکلات را اذعان می کند. ” هیچ لذتی در بیان آنچه برایتان زشت است برای شخص دیگر وجود ندارد، اما اگر این کار را انجام ندهید، هرگز نمی توانید افسردگی خود را درمان کنید – بلکه افسردگی کنترل شما را به دست می گیرد و بهبودی نیز برای شما اصل نمی شود. من فکر می کنم باید هر آنچه در ذهن و قلبتان است را برای پزشک خود بیان کنید.”

افسردگی به هیچ وجه باعث خجالت نیست. یک روانپزشک که شایسته ی درمان افسردگی است، میتواند به شما کمک کند تا زمینه ای خوب شدن را در خود بسازید.

نگارنده: سمیه محمدی

کلینیک فوق تخصصی مغز و اعصاب و روان آلومینا


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *