دمانس(زوال عقلی ) چه تفاوتی با آلزایمر دارد ؟

دمانس
بیماری دمانس

زمانی که صحبت از دمانس می‌شود ،در واقع به علایم آن اشاره می‌شود . این واژه  توصیفی از علایم متفاوتی مانند از دست دادن حافظه ،اختلال در رفتارهای نرمال در جامعه ،دشواری در تکلم یا درک زبانی و سایر موارد است .
اگر پزشک تشخیص دهد که بیمار به این اختلال  دچار شده است ،در واقع وی به این علایم اشاره میکند .
بیماری یاد شده  به دلایل متفاوتی بروز میکند و آلزایمر نیز خود دلیلی برای ان  است .پزشکان میتوانند با استفاده از آزمایش خون ،تست های روان‌شناسی ،اسکن مغزی و سایر موارد دلیل اصلی بروز ان را تشخیص دهند .گاهی اوقات نتایج بدست آمده نشان میدهند که آلزایمر عامل بروز  این بیماری  است .
در دو سوم موارد، آلزایمر عاملی برای بروز دمانس است ولی ممکن است این بیماری دلایل دیگری هم داشته باشد .پس از آلزایمر میتوان دمانس لوی بادی را عامل بروز این بیماری دانست .پارکینسون نیز یکی از همین دلایل است .سکته مغزی هم میتواند دمانس عروقی را بوجود اورد-نوعی اختلال  که بر اثر کمبود جریان خون به مغز بوجود می‌آید .البته از آنجایی که مغز پیچیده است ،این احتمال کم است که فرد فقط بنا بر یک دلیل به وضعضت یاد شده  دچار شده باشد و این دلایل هیچ تداخلی با هم نداشته باشند .به عنوان مثال دمانس لوی بادی یا بیماری آلزایمر و یا پارکینسون با هم تداخل دارند .
البته  ممکن است این بیماری  بر اثر سایر بیماری‌ها و اختلالات نیز بوجود اید مانند بیماری هانتینگتن که ارثی است .اسیب دیدگی های مکرر مغزی هم میتوانند چنین تأثیری داشته باشند مانند کسانی که بوکس و یا فوتبال بازی میکنند .بیماری کرویتزفلد جاکوب نیز عامل دیگری برای ابتلا به  این اختلال است که به ندرت رخ میدهد .
بعضی از انواع دمانس موقتی و قابل برگشت میباشند مانند دمانس ناشی از  :
♦تغذیه ضعیف
♦واکنش به داروهای مصرفی
♦عفونت
♦مسمویت
♦دمانس ناشی از تومور
♦خونریزی مغزی
به طور کلی زمانی که عامل بروز این بیماری از بین برود ،فرد بهبود می‌یابد

لینک منبع 

نگارنده :فرحناز آل احمد 

 

ارائه خدمات دارویی در حیطه مغزو اعصاب در مرکز سلامت روان رستا- آلومینا درکرج


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *