چگونه قدردانی خود را نشان دهیم؟

%d9%82%d8%af%d8%b1%d8%af%d8%a7%d9%86-%d8%a8%d8%a7%d8%b4%db%8c%d9%85

ممکن است قدر دان دوستان، خانواده، سلامت و شرایط خود باشید، اما شاید همیشه بیان این قدردانی کار ساده ای نباشد. برای نشان دادن قدرشناسی خود به شکل درست، باید مهربان باشید و سعی کنید حس دیگران را نسبت به خود بهتر کنید. خجالتی نباشید و به دیگران زمان بیشتری بدهید تا شما را بشناسند. به یاد داشته باشید که اگر در زندگی قدر دان چیزهایی که دارید باشید، شادتر خواهید بود.

  • سپاسگزاری از عزیزان

  1. کارت تشکر برای عزیزانتان ارسال کنید. این کارت ها را می توانید علاوه بر معلم ها برای اعضای خانواده و دوستان یا هرکسی که تاثیر مثبت در زندگی شما دارد، نیز تهیه کنید. شما می توانید این کارت را برای بهترین دوست خود ارسال کنید و منتظر یک موقعیت ویژه نمانید. ارسال کارت برای عزیزان و بیان قدردانی ساده ترین راه برای سپاسگزاری و نشان دادن محبت خود به دیگران است.
  2. برای دوستان خود کار انجام دهید. برای بیان سپاسگزاری خود، فقط به ازای کارهایی که دیگران انجام می دهند نباید به آنها محبت کنید، بلکه تنها به دلیل اهمیتی که برایتان دارند می خواهید کمکشان کنید. آرامش آنها برایتان مهم است. به عنوان مثال زمانی که مشغله دارند، برایشان یک فنجان قهوه یا چای آماده کنید یا مراقبت از کودکش را به وی پیشنهاد دهید یا هر کمک دیگری که تاثیر مثبت بر روی دوستتان می گذارد.
  3. محبت و سپاسگزاری خود را به اعضای خانواده اعلام کنید. اگر می خواهید به اعضای خانواده خود نشان دهید که تا چه اندازه برایتان مهم هستند، باید هر روز به آنها یادآوری کنید که چقدر دوستشان دارید و همیشه قدردان کارهایی که می کنند هستید. به این منظور می توانید برایشان وقت بگذارید، با آنها بازی کنید، تلویزیون تماشا کنید یا در آشپزی به آنها کمک کنید.
  4. به یکدیگر هدیه بدهید. برای هدیه دادن به یکدیگر لازم نیست حتما هدیه ای گران قیمت انتخاب کنید. به این طریق سعی دارید به فرد مورد علاقه خود نشان دهید که چقدر برایش ارزش قائل هستید. به علائق دوستان و اعضای خانواده خود توجه داشته باشید. به این ترتیب انتخاب هدیه برایتان راحت تر خواهد بود.
  5. برای دیگران گل بفرستید. ارسال گل تنها برای تبریک تولد استفاده نمی شود. با خریدن یا ارسال بی مناسبت گل به دیگران ابراز محبت کنید.
  6. غذای مورد علاقه دیگران را بپزید. ذائقه اعضای خانواده خود را می شناسید، بهتر است زمان بگذارید و یک کیک کوچک برایشان بپزید. برای دوستان خود کلوچه ببرید، مطمئن باشید با این کار دیگران را خیلی خوشحال خواهید کرد.
  7. به افراد مسن احترام بگذارید. راه دیگر برای نشان دادن محبت و قدردانی کردن از دیگران احترام گذاشتن به سالمندان است. به این طریق به آنها نشان دهید که چقدر برایتان مهم هستند. حتما به آنها نشان دهید که چقدر قدردانشان هستید. به صحبت های آنها گوش دهید و برایشان وقت بگذارید.
  8. در تمیز کاری و مرتب کردن به دیگران کمک کنید. روش دیگر برای نشان دادن محبت کمک به دیگران است. می توانید به دیگران در زمان تمیز کردن خانه، شستن ماشین یا هر کار دیگری کمک کنید.
  9. لیست کارهایی که دیگران برایتان انجام داده اند را تهیه کرده و به آنها نشان دهید. به این طریق به آنها یادآوری می کنید که حتی کوچکترین کارهایی که برایتان انجام داده اند، نادیده گرفته نمی شوند.
  10. به دیگران گوش بدهید. گوش دادن به صحبت های دیگران نیز یکی دیگر از روش هایی است که می توانید به دیگران نشان دهید قدردان آنها هستید. در این مواقع فقط کافیست در کنار فرد مورد نظر بنشینید، تلفن همراه خود را خاموش کنید، تماس چشمی با وی برقرار کنید و فقط به صحبت های او گوش دهید. با وجود مشغله های امروزی گوش شنوا چیزی است که افراد بسیاری به آن نیاز دارند.
  11. در مقابل جمع از دیگران تشکر کنید. تشکر از فرد در مقابل دیگران تاثیر فوق العاده ای خواهد داشت، اما این تشکر کردن باید طوری باشد که باعث خجالت کشیدن وی نشود.
  • قدردانی از غریبه ها

%d9%82%d8%af%d8%b1-%d8%af%d8%a7%d9%86-%d8%a8%d8%a7%d8%b4%db%8c%d9%85

  1. به طور انتخابی یک عمل مهربانانه انجام دهید. مهربانی کردن یکی از بهترین راه ها برای قدردانی از اطرافیان است. به عنوان مثال می توانید به دلخواه عوارض ماشین پشت سر خود را پرداخت کنید و دیگران را خوشحال کنید، به یک غریبه گل بدهید و یا حسن نیت خود را به دیگران نشان دهید. بهترین بخش این نوع مهربانی این است که به طور ناشناس انجام می شود و به دنبال اعتبار مربوط به آن نیستید. راه های دیگر مهربانی کردن به غریبه ها عبارتند از: اهدای پول به خیریه، آموزش یک مهارت جدید به یک فرد، گوش دادن به شخص تنها و کمک به دیگران برای پیدا کردن راه خود.
  2. پیشنهاد کمک بدهید. اگر غریبه ای را مشاهده کردید که به کمک شما نیاز داشت، به هیچ عنوان دریغ نکنید. به عنوان مثال در حمل خریدهای یک خانم کمک کنید یا حتی می توانید در ساعت های شلوغ به گارسون در تمیز کردن میز کمک کنید.
  3. لبخند بزنید. لبخند زدن به دیگران می تواند تاثیر بسیار مثبتی بر روی دیگران بگذارد. می توانید به هرکسی لبخند بزنید، به عنوان مثال به فردی که در پیاده رو از کنار شما رد می شود یا شخصی که در اتوبوس کنار شما نشسته و یا هر کس دیگری. لبخند شما می تواند باعث خوشحالی فرد مقابل شود و روز خوبی برایش به ارمغان آورد. شما در مورد زندگی دیگران چیزی نمی دانید، ممکن است فردی که روبه روی شما نشسته خیلی ناراحت باشد و لبخند شما تنها لبخندی باشد که در تمام روز می بیند. پس لبخند بزنید.
  4. انعام دهید. انعام را می توانید به هرکسی که برایتان کاری انجام داده، بدهید. به عنوان مثال برای گارسونی که غذای شما را سرو کرده یا مردی که در هتل وسائل شما را جابه جا کرده است.
  5. به افراد اطراف خود احترام بگذارید. با احترام گذاشتن به دیگران نیز می توانید قدردانی خود را نشان دهید. به فضای خصوصی دیگران احترام بگذارید، در جمع با صدای بلند صحبت نکنید و با دیگران با مهربانی و مودبانه رفتار کنید. با دیگران همان رفتاری را داشته باشید که می خواهید دیگران با شما داشته باشند.
  6. شهروند خوبی باشید. راه دیگر برای قدردانی کردن از جهان اطراف این است که شهروند خوبی باشید. به این معنا که اتومبیل خود را در جای مناسب پارک کنید، به هم ریختگی های مربوط به خود را مرتب کنید، به عابران پیاده اجازه بدهید از مقابل اتومبیل شما عبور کنند یا هر اقدام دیگری که احترام شما را به اطرافیان نشان می دهد. به یاد داشته باشید شهر شما اتاق خصوصی شما نیست. همیشه تمام موارد را سر جای خود بگذارید و انتظار نداشته باشید دیگران خرابکاری های شما را درست کنند.
  7. از دیگران تعریف کنید. با تعریف کردن از دیگران می توانیم انرژی مثبت خود را به دنیا ارسال کنیم. در این شرایط ما با غریبه ها روبه رو هستیم، نمی توانیم در تعریف کردن هایمان زیاده روی کنیم، اما از موارد خیلی ساده می توانیم استفاده کنیم، به عنوان مثال چه لباس قشنگی پوشیده اید یا گل هایی که در دست دارید خیلی زیبا هستند.
  • قدردانی و سپاسگزاری را در زندگی خود عادت کنیم.

  1. برای عادت کردن به قدردانی و محبت، تمام مواردی را که قدردان آنها هستید یادداشت کنید، حتی کوچکترین اتفاقات مثبتی که در طول هفته برایتان افتاده است.
  2. تمرین یوگا کنید. یوگا یکی از بهترین روش های تمرین قدردانی است، با قرار دادن ذهن و بدن خود در حالت قدردانی و قناعت می توانید به تمرین آن بپردازید. به این منظور در هفته حداقل 2 تا 3 بار در جلسات یوگا شرکت کنید.
  3. داوطلب شوید. مهم نیست چقدر مشغله دارید، اما در ماه چند ساعت را می توانید اختصاص دهید به انجام برخی کارهای داوطلبانه، از جمله کمک به معلم، تمیز کردن پارک محل و یا کارهایی از این قبیل. لازم است گاهی تمرکز را از روی خود بردارید و به اطراف خود توجه بیشتری داشته باشید.
  4. در رسانه های اجتماعی نیز سپاسگزار و قدردان باشید. افراد زیادی از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند. گاهی در این رسانه ها افراد به شکایت یا مسخره کردن دیگران می پردازند. درست است، مشکلات زندگی امروزه زیاد است و موضوع برای شکایت نیز فراوان، اما گاهی لازم است سعی کنید تمام این موارد را فراموش کرده و به شادی بگذرانید و قدردان آنچه دارید باشید.
  5. غیبت نکنید. اگر می خواهید آرامش بیشتری داشته باشید و قدردان داشته های خود باشید، بهتر است از غیبت کردن از دیگران اجتناب کنید. به جای آنبه بیان نکات مثبت دیگران بپردازید.
  6. در زمان حال زندگی کنید. زندگی کردن در امروز تاثیر زیادی در آرامش شما دارد. به جای اینکه ناراحت اتفاقات گذشته باشید و نگران مواردی که قرار است در آینده رخ دهید، فقط به زمان حال خود فکر کنید.

 

لینک منبع: اینجا کلیک کنید.

نگارنده: سمیه محمدی

گروه پزشکان جایروس


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *