5 تا از فواید زوج درمانی (couple therapy) که نمی دانید

چرا زوج درمانی؟!

آیا مهارت کافی برای حل مشکلات زناشویی خود را ندارید؟ مشاوره ی ازدواج و زوج درمانی می تواند برای شما مفید باشد. زیرا که حفظ یک زندگی مشترک و حل کردن مشکلاتی که در زندگی مشترک به وجود می آید نیازمند یادگیری مهارت های خاصی به نام مهارت های ارتباطی است که تعداد کمی از ما به طور طبیعی آن ها را می دانیم. ما تصور می کنیم قادر هستیم تمام مشکلاتی را که در زندگی مشترکمان به وجود می آید حل کنیم، در نتیجه در ابتدا از هر روشی که می دانیم برای حل مشکلات و حفظ زندگی استفاده می کنیم و در نهایت از آن جا که مهارت های کافی را بلد نیستیم تصمیم به جدایی می گیریم، اما یک زوج درمانگر و مشاور ازدواج می تواند آموزش های مفیدی را در خصوص راه های حل مشکلات به ما ارائه دهد و بسیاری از نیازهای ما را برطرف کند. زوج درمانی راهیست برای حل مشکلات و کشمکش های زوج هایی که خود به تنهایی قادر به حل مشکلاتشان نیستند. فرآیند زوج درمانی شامل زن و شوهر، و یک فرد آموزش دیده و متخصص در این زمینه است که در خصوص افکار و احساساتشان بحث می کنند. در ادامه به 5 مورد از مزایا و فواید زوج درمانی اشاره خواهیم کرد:

  • یاد خواهید گرفت که چطور تعارضات و مشکلات را به شیوه ای سالم حل و فصل کنید.

یکی از فواید زوج درمانی این است که، شما مهارت های ارتباطی را یاد می گیرید که به شما کمک خواهد کرد نه تنها صحبت های همسر خود را بشنوید بلکه آن چه همسرتان می گوید را به درستی در ذهن خود پردازش کنید و در نتیجه بازخورد مناسبی به او بدهید.

  • یاد خواهید گرفت که چطور نیازهای خود را بدون خشم و نفرت، و به وضوح و روشنی بیان کنید. 
  • یاد خواهید گرفت که چطور بدون خشونت و توهین و در عین حال قاطعانه رفتار کنید.

زن و مرد هردو نیاز دارند تا قادر شوند بدون ترس از آزار دادن یکدیگر در مورد مشکلاتشان صحبت کنند. در زوج درمانی، شما یاد خواهید گرفت که نیازهای خود را بدون درگیری و تعارض مطالبه کنید.

  • یاد خواهید گرفت که چطور روی مشکلات و تعارضات حل نشده ی خود کار کنید. زوج درمانگر یک محیط امن برای بیان هرگونه ناراحتی و ناخشنودی که احساس می کنید در اختیار شما قرار خواهد داد. ما معمولا قارد به بیان درست احساسات خود و همین طور درک درست احساسات طرف مقابل نیستیم و همین مسئله موجب یک چالش بزرگ در زندگی خواهد شد بنابراین، لازم است تا احساسات خود را در حضور یک فرد آموزش دیده ی حرفه ای بیان کنید.
  • درک عمیق تری از همسر خود پیدا می کنید و متوجه می شوید که او چه کسی است و چه نیازهایی دارد. و از آن مهم تر درک عمیق تری از خودتان نیز پیدا خواهید کرد ومتوجه خواهید شد که چه کسی هستید و چه نیازهایی دارید.

مهارت های ارتباطی مورد نیاز برای حفظ یک زندگی مشترک آموختنی است. یک زوج درمانگر می تواند این مهارت ها را به شما آموزش دهد در حالی که پیشرفت شما را پیگیری می کند، میانجی گر درگیری های شماست و به شما بازخورد عینی می دهد. این موارد از مهم ترین فواید زوج درمانی به حساب می آیند.

اگر در زندگی زناشویی خود دچار مشکل هستید و به طلاق فکر می کنید، با کمک گرفتن از یک زوج درمانگر در تصمیم گیری مانع از پشیمانی خود در آینده شوید. او نه تنها به شما کمک خواهد کرد تا بهتر ر مورد زندگی فعلی خود تصمیم بگیرید بلکه مهارت های مورد نیاز برای روابطتان در آینده را نیز به شما آموزش خواهد داد. هدف از زوج درمانی کمک به زنان و مردان است تا یکدیگر را بهتر درک کنند و اگر تصمیم دارند یا می خواهند تغییر کنند، به آن ها کمک می شود تا به هدفشان برسند.

ترجمه و تدوین: فاطمه امیری، روانشناس بالینی


روانشناس زوج درمانی

دکتر زهرا بابایی

متخصص روانشناسی بالینی، زوج درمانگر

 

 

 

 

دکتر سینا قاسمی

روانپزشک و روان درمانگر، متخصص زوج درمانی و اختلالات جنسی

 

 

 

دکتر فرشاد شیبانی، زوح درمانگر

دکترای تخصصی روانشناسی بالینی از دانشگاه علوم پزشکی ایران

رتبه چهارم کشور در آزمون دکترای تخصصی روانشناسی بالینی وزارت بهداشت

مدرس دانشگاه علوم پزشکی ایران


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)