تقویت مغز – رسوراترول

تقویت مغز1

رسوراترول نوعی پلی فنل است که در پوست میوه هایی مانند انگور قرمز و انواع توت ها یافت می شود. شاید متوجه شده باشید که رسوراترول در حال حاضر در همه جا یافت می شود. این ماده به میزان زیادی یافت می شود و به عنوان یک ترکیب شگفت انگیز دارای مزایای بیشماری است، از جمله بیماری های قلبی و عروقی، سرطان، دیابت و بیماری های روماتیسمی.

این ترکیب دارای عمر نسبتا کم در پلاسماست و به علاوه میزان آن در برخی غذاها و نوشیدنی ها آنقدر پایین است که دارای تاثیرات مشخصی نیست. با این حال، در طول زمان نمونه های مصنوعی و باثبات تر رسوراترول ساخته شده اند.

گرچه شواهد پزشکی مربوط به تاثیرات آن هنوز کاملا مشخص نشده اند، مطالعات آزمایشگاهی بر روی تاثیرات رسوراترول دارای روند گسترده ای هستند. بیشترین تحقیقات انجام شده روی این موضوع در 5 سال اخیر انتشار یافته اند.

گرچه مباحث و مجادلات زیادی در مورد رسوراترول وجود دارد، شواهد آزمایشگاهی مشخص کرده که این ماده دارای مزایای جالبی نیز می باشد. تاثیرات رسوراترول بیشتر مربوط به ویژگی ضدالتهابی و آنتی اکسیدان بودن این ماده می شود. بیماری هایی که تحت تاثیر ضدالتهاب ها و آنتی اکسیدان ها بهبود می یابند، از این ویژگی های این ماده استفاده می کنند. به عنوان مثال رسوراترول در نمونه های حیوانی تاثیرات بسیار خوبی روی بیماری های قلبی، تصلب شرایین، سکته ی مغزی، بیماری ایسکمیک قلب، مشکل قلبی ناشی از شیمی درمانی، کاردیومیوپاتی دیابتی و نارسایی قلبی داشته است. این تاثیرات به خاطر ویژگی های ضدالتهابی، آنتی اکسیدان بودن، ضدپلاکت و کاهنده ی لیپید در این ترکیب می باشد. اما مطالعات پزشکی در زمینه ی بیماریهای قلبی و عروقی، با نتایج متناقض از کارآزمایی های گزارش شده، هنوز محدود می باشد.

تقویت مغزدر تحقیقات انجام شده در مورد سرطان بر روی مدل های حیوانی، مشخص شد که رسوراترول بر روی برخی سرطان های انسانی موثر است و می تواند یک عامل شیمی درمانی مفید باشد، با این تفاوت که تحمل آن و هوارض جانبی مربوط به آن بسیار کم است، حتی با مصرف به مقدار زیاد.

علاوه بر این ها، رسوراترول در مقابل متابولیسم گلوکز، ترکیب بدن، تجمع چربی کبد و محافظت در برابر چاقی و بیماری های مرتبط با چاقی، مانند دیابت نوع 2، پیشرفت های آزمایشگاهی نشان داده است. به نظر می رسد که رسوراترول با تنظیم هموستاز انرژی سلولی و پیدایش حیات میتوکندری، اثرات محدودیت کالری را تقلید می کند. اما به هرحال آزمایش های بالینی نتایج مختلفی داشته اند.

تاثیر رسوراتورال بر روی بسیاری از شرایط عصبی نیز مورد بررسی قرار گرفته است. اثرات مفید این ترکیب بر روی اختلالات عصبی وابسته به سن، سکته ی مغزی و اختلالات شناخت، که با زوال مغز یا بدون آن همراه هستند، به اقدامات نورونی مربوط به این ترکیب نسبت داده شده اند که در بسیاری از نمونه های حیوانی نیز مشاهده شده اند. به عنوان مثال در بیماری آلزایمر رسوراترول برای افزایش پاکسازی آمیلوئدبتا و کم کردن طنش اکسیداتیو، هموستازی انرژی عصبی و مرگ و طول عمر سلولی موثر بوده است. یکی از ویژگی های محافظتی نورونی رسوراترول، تاثیر آن در برابر گلوتامات می باشد. گلوتامات یک انتقال دهنده ی عصبی اصلی در سیستم عصبی مرکزی است.

دانشمندان دریافته اند که رسوراترول به افزایش طول عمر موجودات متعدد مانند کرم ها و مگس ها شده است. رسوراترول دارای ویژگی این است که می تواند اختلالات مربوط به افزایش سن را در پستانداران کاهش دهد، بنابراین به احتمال زیاد دارای افزایش طول عمر می باشد. به هرحال بسیاری از این ویژگی ها در کلینیک تحت بررسی می باشند.

[divider]

کلینیک فوق تخصصی مغز و اعصاب و روان آلومینا


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *