چگونه در شبکه های اجتماعی ظاهر شویم؟

ظاهر شدن در شبکه های اجتماعی

در سال های اخیر اتفاقات زیادی در دنیای کامپیوتر و فناوری افتاده است. مسائل سیاسی و اجتماعی نیز به شکلی بوده اند که انسان ها بیشتر به استفاده از شبکه های مجازی پرداخته اند. به ویژه در فیسبوک و تویتر بحث و جدل هایی در بین کاربران وجود دارد که  باعث بروز بی نظمی های زیادی شده است.

ولی در واقع بسیاری از مردم احساس می کنند که این مداخلات و بحث و جدل های پیش آمده نوعی ضرورت است و بهترین اقدام محسوب می شود. الی ویزل در زمان دریافت جایزه نوبل صلح در سخنرانی خود گفت: من سوگند می خورم که هرگز در برابر رنج انسان سکوت نکنم. ما همیشه باید طرف انسان را بگیریم. بی طرفی به ظالم و نه به مظلوم، کمک می کند. سکوت عذاب را تشویق می کند. گاهی باید دخالت کنیم.

اما چگونه می توان این مداخلات را بدون ناراحتی و نفرت انجام داد؟

در ادامه راهنمایی هایی به شما ارائه می شود که می توانید برای بهبود مکالمات موثر و تاثیر مثبت ماندگار استفاده کنید.

  • اولین و مهم ترین دستورالعمل این است که پاسخ دهید، اما واکنش نشان ندهید. زمانی که مطلب ناراحت کننده ای می خوانید، ذهن شما درگیر این مطلب شده و یک واکنش عاطفی نشان می دهید. در این شرایط بهتر است از استراتژی های حواس پرتی استفاده کنید تا قبل از تصمیم گیری یا نوشتن نظر در مورد این مطلب، آرامش درونی خود را به دست آورید. اضطراب خود را با عادت های روزمره کاهش دهید.
  • با هر مطلبی برخوردی محترمانه و همراه با محبت داشته باشید و از بی احتمرامی و انتقادهای تند اجتناب کنید. این نشان می دهد که پاسخ شما همراه با فکر بوده است. به عنوان مثال از بیان عباراتی مانند دیدگاه شما ریاکارانه است، غلط است، فکر شما بسته است و مشابه این ها اجتناب کنید.
  • اضطراب خود را با تعلیق قضاوت کاهش دهید. به راحتی می توان به دیگران برچسب هایی مانند ناآگاه و غیر منطقی زد. قضاوت در مورد دیگران به عنوان افرادی کوته بین، احمق و خشمگین و کوته بین کار آسانی است. اما برخوردهای اخلاقی و داشتن عدالت احساس درونی بهتری به شما خواهد داد. اینکه از طرز فکرهای دیگران ناراحت شوید، برایتان ناراحت کننده خواهد بود. در این شرایط بهتر است به این واقعیت فکر کنید که افکار هر کس دست همانطوریست که آن شخص به آنها معنا داده است.
  • بهتر است یک پروانه باشید، تا یک گاو نر در فروشگاهی پر از چینی و بلور. زمانی که در مورد یک مسئله نظر می دهید، اگر سعی کنید با زور تغییری را اعمال کنید، افراد طرف مقابل شما نیز احساس تهدید شدن می کنند و حالت دفاعی به خود خواهند گرفت و حتی ممکن است شما را مورد حمله کلامی قرار دهند.
  • این را بدانید که تغییرات از درون هر فرد شروع می شود و نه از بیرون. به عبارت دیگر زمانی که افراد به لحاظ درونی انگیزه ای برای تغییر نداشته باشند، افکار، احساسات، رفتار، نظریات و اعتقادات خود را تغییر نخواهند داد.
  • نیت های خود را به طور واضح و به گرمی بیان کنید. به عنوان مثال درخواست خود و آنچه به دنبال آن هستید را واضح بیان کنید.
  • تحقیق کنید. اگر علاقمند هستید در مورد یک مسئله پست بگذارید یا نظری بدهید، ابتدا در مورد آن اطلاعات خود را بالا ببرید.
  • یک متفکر انتقادی باشید. به دنبال منابع معتبری باشید که علاقمند به ارائه واقعیت ها و تحلیل های منطقی و متفکرانه هستند. هر چیزی که ارزش استدلال و بحث داشته باشد، ساده و پیش یا مطلق نیست. تنها به یک وب سایت اکتفا نکنید.
  • دیگران را به افزایش آگاهی و شفافیت دعوت کنید. پس از اینکه تحقیقات خود را انجام داده اید و در مورد مسئله مورد نظر فکر کرده اید، پست ها یا لینک هایی را بگذارید که دیگران را به فکر کردن تحریک کند، منابع خوبی باشند، مبتنی بر واقعیت باشند و منعکس کننده پیچیدگی یک موضوع باشند.
  • با مخالفان خود با احترام برخورد کنید. اگر شخصی با مطلب یا نظر شما مخالفت کرد، واکنش های احساسی تان را برای خودتان نگه دارید. به خود زمان بدهید، نظر مخالف را با دقت بخوانید و به آن فکر کنید و زمانی پاسخ بدهید که آرام هستید. بیشتر به دنبال حقایق باشید تا متفکرانه و به طور کامل پاسخ دهید. بر روی هدف خود متمرکز شوید، سعی کنید شفقت و مهربانی داشته باشید، پیشرفت های اجتماعی را ترویج دهید و بیشتر یاد بگیرید.
  • از توهین کردن یا تحقیر کردن دیگران یا مسدود کردن رابطه با آن ها اجتناب کنید. در عوض به آرامی مخالفت خود را اعلام کرده و نظرات و دیدگاه های خود را بیان کنید.
  • انتظار نداشته باشید که همه به نظر شما احترام بگذارند. تنها راه برای جلب احترام دیگران داشتن نظرات محترم و قابل قبول می باشد. به عبارت دیگر اطمینان حاصل کنید که نظرات شما بر اساس حقایق می باشد. روش دیگر برای جلب احترام این است که به دیگران احترام بگذارید و زمانی که دیگران نظر خود را بیان می کنند، هر چند مخالف نظر شما، با ادب باشید.
  • نسبت به آنچه می دانید، فروتن باشید. نظرات خود را بیان عباراتی مانند، ممکنه درست باشه، بیان کنید.
  • زمان تسلیم شدن را تشخیص دهید. هر چه بیشتر برای اثبات درستی نظر خود سعی کنید، مخالفت و مقاوت وی در مقابل شما بیشتر خواهد شد. طبق تحقیقات انجام شده اگر پس از 4 مرتبه تبادل نظر با شخص، وی همچنان به مخالفت با شما ادامه داد، مطمئن باشید این فرد متقاعد نخواهد شد.
  • زمانی که افراد احساساتی می شوند یا شروع به توهین کردن می کنند، با آنها درگیر نشوید. گرچه پاسخ دادن به این افراد باعث آرامش می شود، اما از انجام این کار اجتناب کنید. پاسخ دادن در این شرایط فقط شعله خشم را شدیدتر می کند.
  • صداقت داشته باشید. قبل از بیان نظر و گذاشتن مطلب خود به آن خوب فکر کنید. سعی کنید به نظرات دیگران احترام بگذارید و طبق اطلاعات و رویدادهای جدید افکار خود را ویرایش کنید.
  • انتظارات واقع بینانه داشته باشید. اگر مطلب بحث برانگیزی را روی صفحه خود می گذارید، دیگران را به مخالفت دعوت کرده اید. در این شرایط برای سر و صدا و مخالفت آمادگی داشته باشید.

اگر از این دستورالعمل ها تبعیت کنید، مخالفت کردن ها در صفحات مجازی بهبود پیدا خواهد کرد.

منبع:

https://www.psychologytoday.com/blog/laugh-cry-live/201607/how-fight-fairly-facebook-and-other-social-media

نگارنده: سمیه محمدی

گروه پزشکان جایروس


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *