چرا نوجوانان بیشتر تحت تاثیر شبکه های اجتماعی هستند؟

 

تاثیر اینستاگرام بر مغز

شرمن، یکی از محققان و دانشمندان علم اعصاب، در این زمینه تحقیقی بر روی 32 نوجوان بین سنین 13 تا 18 سال انجام داد و از آنها خواست در یک شبکه اجتماعی تصویر محور، مشابه اینستاگرام، شرکت کنند. شرمن از نوجوانان خواست که 40 عکس از مشخصات شخصی خود از اینستاگرام تایید کنند و سپس 148 عکس از تصاویر ارسالی را روی صفحه کامپیوتر به آنها نشان داد.

 

محقق به افراد شرکت کننده گفت که این عکس ها تقریبا توسط 50 نوجوان دیگر که بخشی از تحقیق هستند، مشاهده شده و توسط آنها لایک شده اند. (در حقیقت محققان این تصاویر را لایک کرده بودند.).

 

زمانی که نوجوانا در حال تماشای تصاویر بودند، محققان مغز آنها را با دستگاه MRI اسکن کردند و متوجه شدند که برخی تصاویر مناطق خاصی از مغز آنها را تحریک می کند. به عنوان مثال وقتی که فرد مشاهده می کرد که یکی از عکس هایش لایک های زیادی گرفته مراکز مختلفی در مغز وی که مربوط به فعالیت اجتماعی بود، شروع به فعالیت می کرد.

 

یکی از این بخش هایی که فعال می شد، هسته اکومبنس نامیده می شد. این بخش با دریافت پاداش در ارتباط است و زمانی فعال می شود که فرد فعالیت های لذت بخش انجام می دهد، مانند خوردن شکلات یا برنده شدن پول. این نشان می دهد که تجربه اعتبار یافتن از طریق دریافت لایک برای نوجوان بسیار باارزش است.

از طرف دیگر وقتی محققان از نوجوانان می خواستند که تصاویر مورد علاقه خود را لایک کنند، متوجه شدند که آنها به شدت تحت تاثیر تصاویری قرار می گیرند که تعداد لایک های بیشتری دارد.

 

در ادامه :چرا نوجوانان بیشتر تحت تاثیر این مسائل قرار می گیرند؟


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *