موسیقی درمانی و تاثیر آن بر بیماری اوتیسم

اوتیسم

بنا بر تحقیقات انجام شده موسیقی درمانی تاثیر بسزایی بر بهبود بیماری اوتیسم دارد و در واقع به بیماران این امکان را می دهد که بدون برقراری ارتباط مستقیم با افراد ,بتوانند در معرض تحریکات موسیقیایی قرار گیرند و به انها پاسخ دهند ,اگر چه به نظر می رسد که این دسته از کودکان علاقه چندانی به موزیک ندارند .
موسیقی درمانی میتواند علاقه به برقراری ارتباط را بیشتر نماید ,انزوا طلبی را کاهش دهد و به فرد اجازه شرکت در دیگر تحربیات رابدهد ,به کار گیری مناسب زبان را افزایش دهد ,مهارت های اجتماعی فرد را افزایش دهد و فهم زبان را آسان سازد .

افراد مبتلا به اوتیسم دارای حالتهای یکسانی نمی باشند و تعدادی از آنها پاسخ مناسبی به موسیقی داده و تعدادی هم ان را دوست ندارند و دقیقا به همین دلیل است که نمیتوان یک روش درمان کلی برای انها در نظر گرفت .البته موزیک میتواند هیجانات و احساسات ناشناخته فرد را بیدار نماید و به همین دلیل باید موزیک مناسب با احتیاط انتخاب شود .حتی موزیک میتواند تبدیل به عقده ای شود که خود انزوا طلبی را افزایش میدهد .

حتی ممکن است افراد مبتلا به اوتیسم توسط موزیک هیپنوتیزم شوند و دنیای بیرون خود را فراموش نمایند .

نکته مهم استفاده از یک درمان گر متخصص در این زمینه است تا بتوان به نتایج مناسبی دست یافت در غیر  این صورت ممکن است وضعیت فرد وخیم تر شود .

انزواطلبی و عدم علاقه به برقراری رابطه اجتماعی از مهم ترین علائم بیماران مبتلا به اوتیسم میباشند .دیگر علائم ان شامل عدم برقراری تماس چشمی ,عدم پاسخ دهی فیزیکی ,نگرانی وسواس مانند در خصوص اشیا و علاقه به عدم تغییر اشیا میباشد .ممکن است بقیه علائم پس از رشد کودک از بین بروند ولی انزواطلبی باقی می ماند .

می توان با شرکت دادن کودک در فعالیت های اجتماعی بسیاری از الگو های معیوب را تغییر داد .موسیقی درمانی میتواند با لمس الات موسیقی اغاز گردد که خود فرد را به وجد می اورد و حتی خود ساز موسیقی میتواند به عنوان ارتباط اولیه بین فرد و درمان گر به کار برده شود

در این روش درمانی مهارت های شنیداری و دیداری بیمار تقویت میشود که خود کلیدی برای بهبود روابط اجتماعی است .

در واقع موزیک به ارامی فرد را از دنیای انزوای خود خارج میسازد و به سمت ارتباطات اجتماعی سوق میدهد .پس موسیقی درمانی انزواطلبی این بیماران را بیش از دیگر حالتها هدف قرار میدهد و به درمان ان میپردازد و تنها مانع موجود اختلالات زبانی این بیماران میباشد .

بیماران مبتلا به اوتیسم نمیتوانند انچه را که برای مدتی طولانی ثابت است را ببینند و یا بشنوند و در نتیجه زبان به عنوان یک نماد شفاهی ثابت به عنوان مشکلی ثابت باقی می ماند .

در موسیقی درمانی تلاش میشود تا بر توانایی های سخن رانی و تحریک فرایند های مغزی در این راستا تمرکز شود .در واقع بیمار درک راحت تری از موسیقی  به نسبت ارتباطات کلامی دارد و همچنین ارتباط بین موزیک و درمان گر را بهتر میفهمد که خود منجر به بهبود دیگر اختلالات رفتاری وی میشود .

حتی انجام حرکات موزون به همراه موسیقی میتواند نقش وسیعی در درمان اختلالات حرکتی این بیماران داشته باشد .همچنین موزیک های ریتمیک میتوانند به خوبی رفتار های کلیشه ای را کاهش دهند و پس از ان بیمار میتواند در فعالیت های اجتماعی شرکت نماید .حتی درمان گر میتواند موزیک را تغییر دهد تا حرکات فیزیکی بسته بر موزیک تغییر یابند و تکراری نشوند .

بیماران مبتلا به اوتیسم فاقد پاسخهای هیجانی مناسب به تحریکات محیطی میباشند و از این رو موسیقی میتواند برای انگیزه بخشی به انها مورد استفاده قرار گیرد .همچنین موسیقی حس کنجکاوی انها را افزایش داده و انها را نسبت به اشیا متفاوت علاقمند میکند .


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *