تاثیر اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6

%d8%a7%d9%85%da%af%d8%a7-3-%d9%88-%d8%a7%d9%85%da%af%d8%a7-6

اگر کودک شما در خواندن دچار مشکل است، به جای گرفتن علم خصوصی، بهتر است از مکمل های اسید چرب کمی بیشتر در تغذیه وی استفاده کنید. طبق تحقیقات جدیدی که در دانشگاه گوتنبرگ در سوئیس انجام شده است، این اسیدها بر روی مهارت خواندن کودکان تاثیر دارند.

این تحقیق توسط مت جانسون، پزشک ارشد و پژوهشگر روانپزشکی در مرکز مغز و اعصاب در دانشگاه انجام شد. جانسون و همکارانش بیان کردند که اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 تاثیرات مثبتی بر روی کودکانی داشته اند که دارای مشکل در توجه و خواندن هستند. این محققان در صدد بودند که تاثیر این اسیدهای چرب را بر روی ذهن دانش آموزان کشف کنند.

گرچه بدن انسان می تواند از سایر چربی ها و یا مواد اولیه، چربی های مورد نیاز خود را بسازد، اما امگا 3 و امگا 6 چربی های ضروری هستند که بدن از مواد غذایی به دست می آورد.

غذاهایی که حاوی مقدار زیادی امگا 3 هستند عبارتند از ماهی، روغن های گیاهی، آجیل، دانه کتان و سبزیجات. به هرحال بیشترین میزان امگا 6 در غذاها از روغن های سبزیجات استخراج می شوند.

جانسون و همکارانش بیان کردند که چربی های اشباع شده – از جمله امگا 3 و امگا 6 – و اثرات آنها بر روی یادگیری و رفتار کودکان همچنان در حال بررسی هستند. طبق گفته آنها رژیم های غذایی مدرن حاوی مقدار زیادی امگا 3 نمی باشند.

غشاهای سلولی در مغز تا حد زیادی از چربی های اشباع نشده ساخته شده اند و تحقیقاتی وجود دارد که نشان می دهد اسیدهای چرب برای انتقال سیگنال بین سلول های عصبی و تنظیم سیستم ارسال سیگنال مهم می باشند.

کودکانی که دارای مشکلات خفیف تری در توجه بودند، پیشرفت بیشتری را نشان دادند.

برای تایید و قطعیت گفته های خود این محققان 154 کودک کلاس سومی (سنین بین 9 تا 10 سال) را در سوئیس مورد بررسی قرار دادند. آنها مهارت های خواندن این کودکان را با استفاده از یک تست کامپیوتری اندازه گیری کردند. این تست سرعت و توانایی این کودکان را در خواندن لغات و کلمات بی معنا اندازه گیری کرد.

پس از آن تیم تحقیقاتی به طور تصادفی کودکانی را تعیین کرد که کپسول های امگا 3 یا امگا 6 یا کپسول هایی حاوی روغن نخل  دریافت کنند. این کودکان کپسول ها را به مدت 3 ماه مصرف کردند و والدین آنها نمی دانستند که آیا کودک کپسول اسید چرب مصرف می کند یا کپسول حاوی روغن درخت نخل. پس از 3 ماه تمام کودکان 3 ماه دیگر را کپسول های امگا 3 یا امگا 6 مصرف کردند.

مت جانسون در این باره می گوید: 3 ماه پس از مصرف این مکمل ها مهارت خواندن کودکانی که کپسول های حاوی اسیدهای چرب مصرف می کردند نسبت به دیگر کودکان (مصرف کنندگان روغن درخت نخل) پیشرفت بیشتری داشت. این پیشرفت به ویژه در خواندن درست کلمات بی معنا و تلفظ آنها و خواندن سریع مجموعه ای از حروف مشاهده می شد.

این تحقیق شامل کودکانی می شد که دارای مشکلات خفیف در توجه بودند، اما در این تحقیق کودکی مبتلا به ADHD وجود نداشت. با این حال محققان به این نتیجه رسیدند که کودکان مبتلا به مشکلات توجه در حالت خفیف پس از مصرف اسیدهای چرب، پیشرفت بیشتری از خود نشان می دهند.

با توجه به نتایج تحقیقات انجام شده پیشنهاد می شود کودکان و دانش آموزان به مقدار بیشتری اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 و مکمل های مربوط به آنها را استفاده کنند.

منبع:

http://www.medicalnewstoday.com/articles/312943.php

نگارنده: سمیه محمدی

گروه پزشکان جایروس


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *